CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) a realizat și pentru octombrie o anchetă referitoare la situația operatorilor de transport din această țară, și din aceasta a rezultat, printre altele, că parcul auto a scăzut în medie cu 3,8% față de octombrie 2019, iar numărul de șoferi cu 3,5%, în timp ce prin comparație cu septembrie 2020 s-a înregistrat o creștere medie a flotei de 2% (obținută între valoarea minimă de +0,2% declarată de unele firme și valoarea maximă de 3,8% declarată de altele), dar o scădere medie a numărului de șoferi de 3,8% (cea mai mică valoare a fost de -7%, iar cea mai mare, de -0,6%). Față de februarie 2020, ultima lună întreagă din acest an înainte de introducerea restricțiilor, flota a fost cu 1,1% mai mare, cea mai mare valoare de anul acesta, urmată de cea din septembrie, când a fost o scădere de 0,9% față de februarie, și de cea din iunie, cu -3,8%.
Numărul de șoferi a fost cu 1,7% mai mare decât în septembrie 2020 (cu valori minime și maxime de -0,2%, respectiv +3,6%), iar față de februarie 2020 a fost cu 1,8% mai mare, cea mai mare valoare din acest an, urmată de cea din iunie, de 1,2%, și de cea din septembrie, din 0,1%.
Raportul CNR citează și date de la Institutul Național de Statistică, dar ac4estea sunt pentru perioada anterioară lunii octombrie: în al doilea trimestru din 2020 numărul de angajați din Franța din transport și logistică era de 397.000, cu 0,4% mai mare decât în perioada similară din 2019 și cu 0,1% mai mic decât în primul trimestru din 2020.
Transportul și depozitarea au fost, după cazare/catering și activități științifice și servicii administrative, al treilea domeniu cu cei mai mulți salariați în șomaj tehnic în august și septembrie 2020.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit