Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… dar salută respingerea de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene a celorlalte plângeri depuse de cele șapte state, ca pe o “confirmare a angajamentului de a asigura o concurență echitabilă și de a lupta împotriva dumpingului social în transportul rutier de marfă din Europa”.

Din păcate însă, adaugă cele trei asociații profesionale din Germania, Franța, respectiv Țările Nordice, Curtea a anulat obligația de a aduce camioanele în țara de înmatriculare după cel mult opt săptămâni, invocând absența unui studiu de impact care să justifice această decizie. Biroul comun al BGL, FNTR și NLA consideră că o astfel de eroare formală nu ar trebui folosită împotriva concurenței loiale în Europa și că este o veste proastă pentru companiile de transport rutier care și-au transferat deja sediul central în statul membru în care fac transport. Obligația de a aduce acasă camioanele este esențială, mai spun cele trei asociații, și pentru a garanta condiții bune și echitabile de muncă pentru companiile de transport rutier și șoferii lor, pentru a combate practica de a înmatricula de conveniență vehiculele într-o anumită țară, dar de a face transport în alte țări, și pentru a stabili un echilibru între diversele prevederi legislative din Pachetul Mobilitate.

În aceste condiții, biroul comun al celor trei asociații îi solicită Comisiei Europene să prezinte cât mai curând o propunere legislativă, după un studiu de impact, astfel încât legiuitorii UE să poată reintroduce în Pachetul Mobilitate obligația de returnare a vehiculelor acasă. 

Filiala din Alsacia a FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța) este de părere că implementarea taxei R-PASS din această provincie, pentru vehiculele grele de transport de marfă, începând din 2025, are un impact negativ puternic, dar subestimat deocamdată de economiști, asupra economiei locale și a consumatorilor, a căror putere de cumpărare se va diminua. Iar acceptarea introducerii ei ar însemna un dezastru și pentru companiile de transport, pe care o nouă povară fiscală le-ar sufoca. Mai ales în condițiile unei piețe cu o concurență atât de puternică, piața europeană de transport rutier de marfă, în care tarifele sunt deja la un nivel scăzut și în care este imposibil pentru transportatorii alsacieni să transfere valoarea noii taxe asupra clienților.

FNTR Alsacia are o singură revendicare, abandonarea totală și imediată a acestui nou impozit, și și-a mobilizat membrii pe 7 octombrie, pentru un marș la scară largă cu două convoaie de camioane, unul din nordul provinciei și altul din sud, astfel încât să nu rămână „victimele tăcute ale acestei nedreptăți“ și să nu lase ca „mii de IMM-uri ale noastre să fie masacrate în numele unor calcule eronate și al unor promisiuni fanteziste“.

Colectivitatea Europeană din Alsacia susține că 90% din valoarea acestei taxe poate fi transferată clienților, dar FNTR crede că o astfel de afirmație este pură ficțiune. Mai ales că, pe de altă parte, tot această Colectivitate admite că pentru transportatorii locali pierderile vor fi inevitabile – în condițiile în care, așa cum amintește FNTR, ei sunt unul dintre pilonii economiei alsaciene. „Disprețul afișat de Colectivitate atinge noi culmi. Nu există măsuri concrete, sprijin sau un plan de salvare. Tot ce primim este un apel vag la vigilență, ca și cum ar trebui să ne pregătim pentru ceva inevitabil. Aceasta este incompetență pură cuplată cu dispreț nedemn. Transportatorii nu se vor lăsa învinși fără să reacționeze.“