Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La jumătatea lui septembrie a avut loc prima întâlnire dintre federațiile patronale și sindicatele din transporturi din Franța, pentru a negocia următoarele majorări salariale.

FNTR și OTRE au propus creștere ușoară, de 4,2%, începând cu 1 ianuarie 2024, iar TLF a propus 2,5% de la începutul lunii următoare semnării acordului și noi negocieri în 2024. Motivele invocate pentru creșteri atât de mici sunt scăderea activității firmelor de transport.

Însă toate sindicatele angajaților din domeniu au considerat aceste valori insuficiente. Creșterea de 2,5% propusă de TLF este deja absorbită de creșterea cu 2,2% a salariului minim din mai 2023, iar în octombrie 2023 este planificată o nouă creștere a acestuia, de 2%. Deci nici creșterea cu 4,2% propusă de FNTR și OTRE nu va fi suficientă pentru a crește coeficienții salariali cei mai joși peste salariul minim.

CFTC Transports solicită un plus de 9,2% începând cu luna următoare semnării acordului, pentru a obține cu 5% mai mult decât creșterea salariului minim pentru cele mai mici salarii. Iar FO Transports cere o mărire de 15% și un al 13-lea salariu, dar și o modificare a grilei de vârstă/vechime.

Următoarea negociere va avea loc pe 11 octombrie.

Ministrul economiei, finanțelor și suveranității industriale și digitale din Franța, Bruno Le Maire, a anunțat că transportatorii nu vor fi excluși de la rambursarea unei părți din acciza pe combustibil, așa cum intenționase inițial spre nemulțumirea asociațiilor profesionale din țară.

FNTR, OTRE și TLF Union au solicitat autorităților publice să mențină, în lipsa armonizării fiscale la nivel european, mecanismul de rambursare parțială a accizei pe combustibil pentru transportatori, mai ales că, și cu acest mecanism, Franța tot era pe locul al patrulea în Europa din punct de vedere al taxării motorinei folosite în scop comercial. Deci abolirea rambursării ar fi făcut-o să devină țara europeană cu cele mai mari impozite pentru transportatori.

Cu ocazia anunțului făcut de ministru, operatorii din Franța au reamintit că sunt pe deplin angajați în tranziția energetică și că, în conformitate cu foaia de parcurs privind decarbonizarea și cu activitatea desfășurată împreună cu Secretariatul General pentru Planificare Ecologică (SGPE), își confirmă disponibilitatea de a colabora cu autoritățile publice pentru a trasa o traiectorie clară și realistă pentru planificarea transportului ecologic, pe parcursul mai multor ani, care să aibă prioritate față de o abordare pur fiscală.