Sindicatele franceze din transporturi CFDT, FO și CFTC au fost primite la început de iunie de Patrice Vergriete, ministrul transporturilor, căruia i-au reamintit de cerințele lor cu privire la trei teme pe care le consideră deosebit de importante. Acestea sunt, așa cum scrie și publicația franceză Les Routiers, refuzul organizațiilor patronale de a reevalua salariul minim din sectorul logistic, continuarea discuțiilor care să conducă la instituirea interdicției ca șoferii de camion să participe la încărcarea și descărcarea mărfurilor și securizarea transporturilor de numerar și de valori.
Deoarece nu au primit răspuns la cererile lor, sindicatele l-au avertizat pe Patrice Vergriete cu privire la riscurile sociale majore din perioada premergătoare Jocurilor Olimpice și Paralimpice de la Paris. Ministrul, pe de altă parte, a subliniat că recunoaște legitimitatea tuturor acestor solicitări și că se angajează să le apere în discuțiile cu angajatorii și cu diferitele servicii de stat implicate.
Sindicatele ar urma să se întrunească până la sfârșitul lui iunie ca să analizeze acțiunile necesare pentru a răspunde nemulțumirii legitime a angajaților CCNTR, dar, așa cum consideră ele, mingea este acum în mâinile statului și ale organizațiilor patronale.
Pe 5 octombrie, Franța s-ar putea opri din cauza unei greve convocate de patru sindicate: CGT, FO, FSU și Sud-Solidaires. Oprirea poate implica, de asemenea, sectorul transporturilor și logisticii și, în special, conducătorii de vehicule comerciale, care, în Franța, sunt mulți membri ai unui sindicat. Cele două cereri principale ale acestei greve sunt creșterea salariilor și dezacordul unei reforme a pensiilor prevăzută de guvern, care, potrivit celor patru sindicate, reduce drepturile la pensie.
Potrivit sondajelor privind reprezentativitatea sindicatelor efectuate de Ministerul Muncii și care sunt publicate periodic în Monitorul Oficial, șoferii de camion (care au ca abreviere reprezintă aproximativ o treime din membrii sindicatului CFDT) (34,24%), 24,81% din CGT, 14,35% din CFTC și 5,85% din Cfe-Cgc. Cum nici CFDT, nici CFTF și Cfe-Cgc nu aderă la grevă, aproape jumătate dintre șoferii înregistrați într-un sindicat nu sunt așteptați să se alăture protestului. Dar celelalte pot avea în continuare un impact semnificativ asupra activităților de transport și logistică, chiar și cu blocaje pe arterele principale, depozite de combustibil și parcuri logistice.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit