Metrans, compania intermodală a HHLA, testează în Slovacia primul autocamion alimentat cu hidrogen în serviciul operațional, în colaborare cu compania tehnologică Mobility & Innovation Production s.r.o (MIP). O scrisoare de intenție în acest sens a fost semnată la lansarea oficială a produsului în Slovacia. Metrans își propune să își extindă flota de vehicule cu emisii zero pentru a oferi clienților săi un trafic de containere complet neutru din punct de vedere climatic.
Joi, 14 noiembrie, MIP și Metrans, împreună cu alte companii partenere, au prezentat camionul la Slovakia Ring din Orechová Potôň. Pentru a testa autocamionul în serviciul operațional pentru transportul de containere, Metrans și MIP au semnat o scrisoare de intenție în acest sens în cadrul evenimentului. Metrans va utiliza inițial camionul alimentat cu hidrogen pentru transportul slovac în cadrul rețelei sale europene și va efectua teste complete.
În comparație cu alte camioane electrice, camionul MIP oferă o autonomie extinsă pentru călătoriile pe distanțe lungi. Rezervorul de hidrogen de 48 kg permite o autonomie de cel puțin 600 km fără a fi necesară schimbarea obiceiurilor de utilizare, cum ar fi procesul de realimentare. În cadrul testelor, autocamionul va fi alimentat exclusiv cu hidrogen din surse regenerabile de energie.
Peter Kiss, CEO al grupului Metrans: “Suntem încântați să avem ocazia de a testa noul camion alimentat cu hidrogen al MIP pentru transporturile noastre de containere. Prin inovații ca aceasta, putem oferi clienților noștri transporturi ecologice nu numai pe calea ferată, ci și pe șosea. Facem astfel încă un pas important către decarbonizarea lanțurilor logistice europene.”
Metrans utilizează e-truck-uri pentru transporturile sale de containere de doi ani. Pe lângă locomotivele electrice și hibride eficiente din punct de vedere energetic și macaralele electrice pentru containere, e-truck-urile fac parte din flota ecologică a Metrans din 2022, iar acum sunt completate de camionul alimentat cu hidrogen. Metrans își propune să ofere clienților săi soluții de transport complet ecologice dintr-o singură sursă. Combinația de transport feroviar și rutier ecologic creează aici o valoare adăugată semnificativă. Metrans face parte, de asemenea, din Clean Port & Logistics Cluster, în cadrul căruia HHLA și companiile partenere analizează împreună utilizarea echipamentelor alimentate cu hidrogen în logistica portuară.
Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) își decarbonizează complet instalațiile și echipamentele la nivelul întregului grup de mulți ani pentru a atinge neutralitatea climatică completă până în 2040. În terminalele sale din Europa sunt deja în funcțiune macarale portal pentru containere, vehicule ghidate automat (AGV) și tractoare acționate electric.
Specificațiile tehnice ale camionului
Primul camion cu hidrogen din Slovacia a fost construit pe platforma Ford F-Max, cu sprijinul Ford. Acesta este unul dintre cele mai avansate vehicule alimentate cu hidrogen, care utilizează tehnologii de ultimă generație care nu au fost încă implementate în vehicule disponibile pe piață. Pila de combustie REFIRE integrată, cu o capacitate de 117 kW, furnizează autocamionului energia necesară. Acesta este primul camion din Europa care integrează motorul Dana Sumo într-un vehicul de mare tonaj. Greutatea maximă admisă este de 45 de tone, pe baza standardului european.
sursa foto:portul Hamburg
Ford Trucks a anunțat un upgrade al camionului vârf de gamă F-Max, care include motorizare și sistem de direcție noi, pentru performanțe crescute și un consum de combustibil redus, dar și optimizări pe linie de design. Astfel, noul sistem de direcție electro-hidraulic (EHPAS) este conceput pentru a îmbunătăți semnificativ confortul șoferului, cu trei moduri de conducere disponibile, menite să reducă forțele de direcție necesare cu până la 70%. Modul „Confort“ necesită cel mai mic efort din partea șoferului pentru schimbarea direcției și este cel mai potrivit pentru utilizare în trafic urban sau pentru manevre; modul „Echilibrat” oferă un comportament de direcție optimizat, iar modul „Stabil” este recomandat pentru călătorii lungi, deoarece stabilizează direcția și absoarbe mișcările mici ale volanului.
Noul propulsor GEN 1.5 dezvoltă o putere de 500 CP și are un cuplu motor maxim de 2.500 Nm, asigurând, în același timp, o economie a consumului de carburant de 5,5% grație modului de conducere ECO-Plus. Puterea de frânare a motorului este de asemenea impresionantă, de 400 kW.
Pentru o autonomie sporită, volumul rezervorului poate fi crescut opțional cu încă 450 l pentru cei 600 l disponibili anterior, iar din 2023 vor putea fi preluate comenzi pentru Ford F-Max cu rezervor de 1.350 l. Pe lângă upgrade-ul trenului de rulare, Ford Truck a extins gama de echipări opționale pentru versiunea Luxury Pack. Detaliile negre încorporate în designul exterior sunt noi, cum ar fi eticheta cromată F-MAX cu grilă neagră, mânere negre ale ușilor și carcase pentru roți cu optica neagră și autocolante pe praguri. În plus, noul design cu linii negre ale farurilor LED nu aduc doar un accent vizuale, ci luminează și mai mult drumul.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit