Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Trucks F-MAX, proaspat incununat Camionul Anului 2019, a fost prezentat in premiera mondiala la IAA Hanovra. Cu un design modern, noul F-MAX impresioneaza prin adaptabilitatea la nevoile soferului, noua cabina de 2.5 m oferind un mediu de lucru confortabil si ergonomic, beneficiind de acelasi look modern ca si partea exterioara. De asemenea, designul tabloului de bord asigura faptul ca functiile sunt usor accesibile si usor de folosit.
 

Numele lui Ford Trucks F-MAX vine de la legendara serie F si iese in evidenta in termeni de marime, nivel ridicat de confort si durabilitate. Camionul Anului 2019 este si un vehicul „conectat“, acest lucru realizandu-se prin intermediul platformei ConnecTruck. Pana sa ajunga aici, noul F-MAX a fost testat de 500 de ingineri ai Ford Otosan pe o perioada de cinci ani. Testele au fost derulate in 11 tari pe 4 continente cu ajutorul a 233 de prototipuri. Acest lucru a presupus 15.500 de ore de teste de laborator si cinci milioane de km de teste pe sosele.
De la bun inceput, focusul noului produs a fost soferul, inginerii Ford Trucks dorind sa se asigure ca acesta petrece un timp calitativ in cabina, atat cat se afla la volan, cat si in restul timpului. De aceea podeaua cabinei lui F-MAX este una plata, cu o inaltime de 2.160 mm intre plafon si podea, in timp ce scaunele pot fi ajustate pe o distanta de 260 mm. Interiorul beneficiaza si de un spatiu de stocare in stil avion, patentat de Ford, si de un pat superior pliabil la 90 de grade. In plus, mai spune Ford Trucks, cabina ofera cea mai buna prestatie acustica si vibratorie (NVH), iar nivelul de zgomot interior este de asemenea unul foarte bun multumita rigiditatii cabinei, a zgomotului scazut produs de motor si a designului tapiteriei, cu ajutorul caruia sunetul este diminuat.
Noul F-MAX ofera o gama de spatii de depozitare usor accesibile si spatioase, de la suprafata realizata in stilul cabinei de bord al aeronavelor si pana la zone exterioare de depozitare, aflate pe ambele parti. Usa cabinei se deschide la diferite unghiuri, trei la numar, ceea ce inseamna ca accesul se face foarte usor, in timp ce pragul este etanseizat. Soferul se va simti confortabil si datorita sistemului de climatizare automat, iar in variantele de echipare  superioare exista si un mini frigider incorporat alaturi de un filtru de cafea.

Ford Otosan a dat publicitatii primele poze cu noul Ford Cargo, primul autotractor pentru distante lungi al grupului turc. Construit exclusiv in-house, noul camion va fi propulsat de motorul heavy duty Ecotorq de 12,7 litri si 500 CP.
Premiera mondiala va avea loc in cadrul IAA Hanovra, insa acum putem vedea noul camion in primele poze oficiale, ce-i drept doar exteriorul sau. Se observa astfel o cabina cu totul noua, despre care oficialii Ford Otosan au spus ca are o latime de 2,5 m, podea plata si numeroase spatii de depozitare. Dezvoltat pe parcursul mai multor ani, fiecare faza de conceptie a noului camion a presupus implicarea clientilor si a soferilor respectivelor companii, in special din Marea Britanie si Germania, pietele unde sunt folosite cele mai avansate autotractoare din punct de vedere tehnologic. Tot din aceste imagini oficiale mai putem observa cateva solutii tehnologice gandite de inginerii turci pentru reducerea coeficientului aerodinamic, cum ar fi forma rotunjita a plafonului, integrata de un spoiler pe toata latimea cabinei.
 

Despre interior nu se cunosc deocamdata prea multe informatii, insa stim ca productia s-a bazat pe trei piloni principali: confort, tehnologie si eficienta. Tinand cont de aceste lucruri, nu e de mirare atunci ca la bord soferul va beneficia de tot confortul necesar, de la spatii dispuse ergonomic, frigider, paturi si scaune late si confortabile, pana la sisteme avansate de asistenta la rulare si cele de divertisment. Mai mult detalii vom afla la IAA Hanovra!