Potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în perioada iulie-august 2023, producția de autoturisme în țară a înregistrat un număr total de 58.829 de unități, în scădere cu -4.5% față de perioada similară din 2022, când au fost produse 61.634 de unități. Din această producție, 32.381 de autoturisme au fost fabricate la uzina DACIA din Mioveni, în timp ce uzina FORD OTOSAN de la Craiova a produs 26.448 de autoturisme.
În primele opt luni ale acestui an, producția totală de autoturisme în România a atins un volum de 327.917 de unități. Dintre acestea, 204.541 de autoturisme au fost produse la uzina DACIA, iar 123.376 la uzina FORD OTOSAN. Cu toate acestea, producția totală a înregistrat o scădere de -0.75% față de perioada similară din 2022.
Cu dimensiuni tipice pentru segmentul compact, Transit și Tourneo Courier, fabricate în uzina Ford Otosan de la Craiova, au fost complet reproiectate, pentru a crește gradul de productivitate și spațiul de la interior, și integrează soluții inteligente pentru depozitare, acces, conectivitate și asistență activă.
Prețurile speciale de lansare pornesc de la 15.550 euro fără TVA pentru Transit Courier și de la 18.100 euro fără TVA pentru Tourneo Courier.
Granția extinsă complexă de 2+2 ani, în limita a 150.000 km, este inclusă pentru orice versiune comandată.
Transit Courier a fost proiectat în jurul unei suprafețe de marfă mai mari și mai ușor configurabilă, care oferă cu 25% mai mult volum de încărcare față de modelul anterior, inclusiv sarcină utilă crescută și posibilitatea de a transporta doi europaleți (distanța dintre pasajele roților spate este de peste 1,2 m).
Pachetul tehnologic oferit în echiparea standard cuprinde sistemul multimedia SYNC4 cu conectivitate AppleCar Play și Andoid Auto wireless și sistemul de asistență Co-Pilot 360.
Courier va fi disponibil în trei versiuni de caroserie: Transit Van, Transit Double Cab și Tourneo. Primele două vor putea fi echipate atât cu motorizări pe benzină (1.0 EcoBoost, cu 100/125 CP), cât și diesel (1.5 EcoBlue, cu 100 CP), iar Tourneo, doar pe benzină, cu 125 CP.
Opțional, clienții pot opta pentru o cutie de viteze automată cu 7 trepte, disponibilă pentru modelul pe benzină, cu propulsor de 125 CP.
Versiunile electrice E-Transit Courier și E-Tourneo Courier vor debuta în 2024.
„Transit Courier reprezintă un nou început pentru Ford în segmentul în care concurează, fiind construit pentru a satisface nevoile de productivitate, eficiență și durabilitate ale clienților noștri. Am încredere că piața va aprecia dimensiunile interioare care au crescut semnificativ, dar și echiparea generoasă pe care o propunem încă de la versiunea de bază. Ford Pro este liderul incontestabil al pieței de vehicule comerciale în Europa și ne bucurăm că, datorită noului Transit Courier, vom juca un rol și mai important pe segmentul pe care acesta concurează în piață. De asemenea, rețeaua de dealeri autorizați Ford Transit Center este pregătită să consilieze clienții pe partea tehnică de produs, dar și să ofere soluții after-sales și costuri de finanțare și exploatare eficientizate”, a declarat Roxana Capătă, Managing Director Ford Romania Services.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit