În luna martie 2023, au fost produse în România un număr de 55.428 autoturisme, o scădere de 2,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, respectiv 57.019 unități. Dintre acestea 35.610 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 19.818 unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova.
Pe primele trei luni din 2023, în România au fost produse 142.756 unități, înregistrând o creștere de 4,73 % față de perioada similară din 2022. Dintre acestea 93.286 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 49.470 unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova.
Noile modele Ford Transit și Tourneo Courier, pentru transport de marfă și de pasageri, vor intra în producția de serie la fabrica Ford Otosan de la Craiova în trimestrul al treilea al acestui an, primele livrări fiind deja planificate pentru sfârșitul lui 2023. Este vorba doar de versiunile propulsate de motoare cu ardere internă, modelul electric E-Courier urmând să intre în producție în trimestrul al treilea din 2024. După preluarea fabricii de autovehicule de la Craiova, la 1 iulie 2022, Ford Otosan a anunțat investiții de aproape 500 de milioane de euro pentru următorii trei ani, în vederea creșterea capacității de producție la 272.000 de unități pe an.
În contextul noii colaborări Ford-Volkswagen, mutarea producţiei Transit Courier la Craiova a fost un pas firesc, mai ales că modelul este dezvoltat pe platforma Puma, „pisica din Oltenia“, care se produce doar în România, iar de aici se livrează în toată lumea. În același timp, fabrica de la Craiova are istorie în asamblarea de vehicule comerciale ușoare, în trecut Transit Connect fiind asamblat aici. Ford investește în echipamente, tehnologizare, dar și în instruirea personalului, în vederea pregătirii începerii producției de serie a noului model, ceea ce demonstrează clar angajamentul Ford față de fabrica de la Craiova. În România vom avea, așadar, un mix de producție între vehicule de transport marfă și pasageri: Puma, Tourneo Courier și Transit Courier, în variante de motorizare IC și electrică.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit