Noua generație Ford Transit Custom va include un model complet electric pe lângă variantele plug-in hybrid, mild hybrid și versiunile pe motoare convenționale, a confirmat Ford într-un comunicat de presă remis Tranzit. Toate versiunile generației următoare Transit Custom vor fi construite de Ford Otosan în Kocaeli, centrul de productie pentru gama Ford Transit.
Noua gamă Transit Custom – care include furgoneta Transit Custom și vehiculul de transport persoane Tourneo Custom – intră în producție în prima jumătate a anului 2023, cu versiuni complet electrice pentru ambele modele, parte a celei mai extinse game Transit Custom oferită vreodată clienților europeni. Noul model va fi construit de Ford Otosan – Joint venture-ul Ford din Turcia – în Kocaeli, centrul de productie pentru gama Ford Transit.
În plus, vehiculul comercial Volkswagen de 1 tonă va fi, de asemenea, construit la Kocaeli, completând platforma de vehicule comerciale și contribuind la îmbunătățirea experienței clienților prin introducerea rapidă pe piață, a mai multor tehnologii.
„Noua generație a gamei Transit Custom – inclusiv toate versiunile electrice – va consolida poziția Ford ca lider de piață în segmentul vehiculelor comerciale din Europa”, a declarat Stuart Rowley, președinte Ford Europa. „Transit Custom este cel mai important vehicul comercial al nostru, cheia efortului nostru de a dezvolta segmentul de vehicule comerciale pe măsură ce continuăm să construim un business durabil și profitabil în Europa și ne îndreptăm către un viitor electrificat”.
Ford a anunțat în februarie că întreaga gamă de vehicule comerciale complet electrică sau plug-in hybrid va ajunge la zero emisii până în 2024, cu două treimi din vânzările de vehicule comerciale Ford preconizate a fi reprezentate de vehiculele complet electrice sau plug-in hybrid.
Cu toate acestea, în perioada de tranziție, Ford înțelege că nu toți operatorii de vehicule comerciale vor face brusc trecerea de la motorul convențional cu ardere internă la vehiculele complet electrice. Acesta este motivul pentru care gama sa de tehnologii mild hybrid sau plug-in hybrid este esențială și va continua să reprezinte o parte semnificativă a următoarei generații a gamei Transit Custom.
„Astăzi începem o altă investiție strategică care va modela viitorul industriei auto. Transformăm fabricile noastre de la Kocaeli în prima și singura unitate de producție integrată din Turcia pentru asamblarea vehiculelor electrice și a bateriilor. Considerăm că această investiție, care se va întinde pe o perioadă de peste un deceniu, este o mișcare strategică orientată spre viitor”, a declarat Ali Koç, președinte Ford Otosan și vicepreședinte al Consiliului de Administrație Koç Holding.
În 2020, Ford a încheiat al șaselea an consecutiv ca lider de piață în segmentul vehiculelor comerciale, în Europa. Tendința continuă și în 2021, Ford păstrându-și poziția de cea mai bine-vândută marcă de vehicule comerciale de pe continent.
Anunțul Ford de astăzi aduce, de asemenea, vești bune pentru alte unități de producție Ford din Europa, precum și pentru furnizori europeni și turci care livrează componente pentru generația următoare Transit Custom. Unitățile de producție Ford vor furniza motoare diesel cu tehnologie avansată din Dagenham (Marea Britanie) și transmisii din Köln, în timp ce peste 100 de furnizori din Turcia vor livra componente.
Facilitățile de producție ale Ford Otosan din Kocaeli au fost deschise în 2001, iar din 2004 aceasta a reprezentat principala fabrică Ford pentru producerea generațiilor succesive de Ford Transit Custom și Transit 2 tone. Gama Ford Courier este fabricată la uzina Yenikoy Ford Otosan, situată tot în Kocaeli. În total, aproximativ 85% din vânzările întregii familii de vehicule comerciale Transit sunt reprezentate de vehicule fabricate de Ford Otosan în Turcia.
Ford Otosan a declarat în decembrie anul trecut că intenționează să investească peste 2 miliarde de euro pentru creșterea capacității de asamblare a vehiculelor și bateriilor la Kocaeli și că se așteaptă să crească și numărul angajaților cu aproximativ 3.000 de persoane.
Ford Otosan și AVL (cea mai mare companie independentă din lume care se ocupă de dezvoltarea și testarea de trenuri de rulare, de integrarea lor în vehicule și de domenii noi precum ADAS/AD și Data Intelligence) au anunțat că vor derula activități de dezvoltare de camioane cu grad înalt de automatizare care să circule pe autostrăzi.
Această colaborare vine după succesul testului cu un convoi de Ford F-Max, din toamna lui 2019, iar primul pas este sistemul „Autonomous Highway Pilot“ care permite condusul autonom în situații normale de trafic și are la bază tehnologia SAE L4 Highway Pilot, ce va putea fi folosită între hub-uri logistice și va compensa astfel parțial lipsa de șoferi de pe piață.
Pentru dezvoltarea camionului automat va fi nevoie de un efort uriaș, deoarece el trebuie să acopere o mare diversitate de condiții meteo și de trafic și să garanteze siguranța transportului indiferent de ele, la fel cum ar face-o un șofer. Dar pentru început vor fi acoperite scenariile cele mai obișnuite – în următoarele șase luni cei doi parteneri vor deja să realizeze un transport cu adevărat automat între două hub-uri – și treptat se va crește complexitatea lor.
Reprezentanții celor două companii se așteaptă ca implementarea transportului de la un hub la altul cu vehicule automate să scadă costurile de operare cu până la 30% și să contribuie semnificativ la reducerea numărului de accidente în care sunt implicate camioane.
Două Ford F-Max, echipate cu lidar, radar și sistem de camere cu senzori și cu platforme de procesare, pot fi văzute deja pe drumurile din Turcia și Germania, unde se testează aceste tehnologii, și conform AVL ele colectează date de pe traseu care să fie folosite apoi pentru a testa percepția și algoritmii de luare a deciziilor bazați pe inteligența artificială. Iar metodologii inovatoare și sistematice de verificare și validare vor fi utilizate pentru a se garanta maturitatea produsului și siguranța oferită de acesta în trafic.
AVL intenționează să participe la proiect cu expertiza sa îndelungată în dezvoltarea de softuri, prin echipele din Regensburg și Istanbul, în timp de Ford Otosan va veni cu expertiza în dezvoltarea de sisteme de asistență și de condus autonom pentru vehicule comerciale grele.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit