Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în martie 2023 cu 11,12% față de martie 2022, atingând un volum de 12.251 unități. Pe primele 3 luni din 2023, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 36.966 unități, ceea ce reprezintă o creștere cu 27.56% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, respectiv 29.978 unități.
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oara în România, volumul acestora a atins în martie 2023 cifra de 28.040 unități, înregistrând o scădere de 10% față de martie 2022. Pe primele 3 luni din 2023, nivelul înmatriculărilor de autoturisme SH înmatriculate pentru prima oara în România a atins nivelul de 76.577 unități, în scădere cu 4,5% față de perioada similară din 2022, respectiv 80.209 unități.
Cele mai vândute mărci de autoturisme în ianuarie- martie 2022 sunt Dacia, care a vândut 13.563 de unități, Renault (3.175 de unități), Hyundai (2.457 de unități), Toyota (2.150 de unități), Skoda (2.218 de unități), Volkswagen (1.965 de unități), Ford (1.669 de unități), Mercedes-Benz cu 1.340 de unități, BMW (1.244 de unități), în timp ce Suzuki a vândut doar 939 de unități.
Șeful Ford Europa, Martin Sander, a anunțat reducerile de personal, explicând că se caută o structură mai suplă și mai competitivă din punct de vedere al costurilor. De asemenea, și pierderea a 2 miliarde de dolari care a lovit compania în 2022 și trecerea la electrificare sunt unele din principalele motive pentru această decizie.
Majoritatea reducerilor de personal din Marea Britanie se vor face la divizia de cercetare și dezvoltare din Dunton, dar se așteaptă ca mai multe posturi de back-office să dispară în unități din întreaga țară.
Operațiunile europene de inginerie ale Ford sunt cele mai afectate, reprezentând 2.800 de posturi desființate (1.700 în Germania, 1.000 în Marea Britanie și 100 în alte părți ale Europei), deși Sander a subliniat că firma va păstra 3.400 de posturi de inginer în regiune.
Celelalte 1.000 de posturi afectate sunt funcții administrative, împărțite între Germania (600), Marea Britanie (300) și alte țări europene (100).
Sander a declarat că reducerea numărului de ingineri angajați este cauzată în principal de „complexitatea drastic redusă a grupurilor motopropulsoare”, pe măsură ce compania își extinde portofoliul de vehicule electrice pentru pasageri și vehicule comerciale. Ford nu a detaliat implicațiile financiare ale acestor reduceri de personal.
Acestea sunt decizii extrem de dificile, care nu au fost luate cu ușurință. Ford recunoaște incertitudinea pe care acest lucru o creează pentru echipele lor și îi pot asigura pe toți angajații că le vor oferi tot sprijinul în lunile următoare.
Cu toate acestea, Ford va continua să investească în transformarea sitului său din Halewood, Merseyside, dintr-o fabrică de cutii de viteze într-o fabrică de unități de propulsie pentru vehicule electrice – o inițiativă care va costa aproximativ 380 de milioane de lire sterline.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit