Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Renault anunță punerea în aplicare, pentru al doilea an consecutiv, a planului său de acționariat al angajaților Renaulution Shareplan. Această ofertă este deschisă în 29 de țări și va implica aproape 98.000 de angajați în crearea și partajarea de valoare.

Grupul Renault a majorat cu 30% contribuțiile oferite în cadrul planului 2023 pentru a beneficia angajații eligibili de succesul implementării etapelor Revoluției. Această creștere semnificativă le va permite angajaților eligibili să primească până la 16 acțiuni gratuite, față de cele 12 acțiuni acordate gratuit în 2022.

„Prin continuarea implementării unuia dintre cele mai ambițioase planuri de acționariat al angajaților, toate sectoarele luate în considerare, consolidăm unitatea Grupului. Renaulution Shareplan stabilește condițiile pentru o mai bună împărțire a valorii, astfel încât Revoluția să fie în beneficiul tuturor celor din cadrul companiei”, afirmă Luca de Meo, directorul general al Grupului Renault.

Oferta rezervată salariaților este făcută în cadrul articolelor L. 3332-18 și următoarele din Codul muncii, precum și al planurilor de economisire de grup („PEG”) ale Grupului Renault, ale grupului DIAC și ale grupului RRG. În unele țări, din cauza constrângerilor juridice, fiscale și operaționale locale, oferta este implementată în afara acestui cadru legal.

Oferta este deschisă angajaților Grupului Renault și filialelor sale consolidate care sunt membri ai Grupului Renault, DIAC sau PEG Retail Renault Group, în 29 de țări, sub rezerva autorizațiilor locale necesare. Pentru a subscrie la ofertă, angajatul trebuie să aibă cel puțin 3 luni de vechime continuă sau discontinuă între 1 ianuarie 2022 și 2 octombrie 2023 și un contract de muncă (cu o companie consolidată și membră a PEG) în vigoare la 2 octombrie 2023.

Oferta este implementată în Franța și la nivel internațional în următoarele țări: Argentina, Austria, Belgia, Brazilia, Republica Cehă, China, Columbia, Croația, Germania, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Malta, Maroc, Mexic, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, România, Spania, Slovacia, Slovenia, Suedia, Elveția, Regatul Unit, Turcia și Ungaria.

Toți angajații eligibili ai Grupului beneficiază de alocarea gratuită și imediată a 8 acțiuni, sub forma unei contribuții unilaterale (cu excepția anumitor țări în care livrarea acțiunilor va avea loc peste 5 ani, fără obligație de retenție).

Iar în 23 de țări, Grupul Renault propune angajaților săi o ofertă de cumpărare de acțiuni în condiții avantajoase, cu o reducere de 30% din prețul de referință și o contribuție brută suplimentară echivalentă cu 8 acțiuni (300% completare pentru primele două acțiuni sau 6 acțiuni gratuite pentru 2 cumpărate și 200% pentru a treia acțiune cumpărată sau 2 acțiuni gratuite suplimentare). Plata voluntară a angajatului nu poate depăși 25% din remunerația sa anuală brută pentru 2023. Acțiunile Renault vor fi păstrate timp de cel puțin 5 ani (cu excepția cazurilor excepționale de ieșire anticipată) prin intermediul unui fond mutual pentru angajați (FCPE) sau, în anumite țări, direct într-un cont nominativ.

În urma veștii că Grupul Renault și Geely au semnat un acord de asociere în participațiune pentru a lansa o companie de tehnologii pentru trenurile de propulsie, Rupayan Chakraborty, analist în domeniul automobilelor la GlobalData, își prezintă punctul de vedere: „Întrucât industria auto face pași rapizi către vehicule cu emisii reduse, iar motoarele tradiționale se confruntă cu o reducere a cererii, tehnologiile de combustibil sintetic sunt acum la mare căutare. Noul acord dintre Grupul Renault și Geely de a lansa o nouă companie de sisteme de propulsie va fi o lovitură pentru ambele companii pe piața globală a sistemelor de propulsie și a motoarelor pe bază de combustibil sintetic, atunci când noua companie mixtă își va începe activitatea”.

Noua societate mixtă va beneficia de sinergiile proprietăților intelectuale ale ambelor companii în dezvoltarea viitoarelor tehnologii pentru trenurile de propulsie. Deși noua companie se va concentra în principal pe fabricarea motoarelor cu ardere internă (ICE), se așteaptă ca aceasta să impulsioneze noi inovații în domeniul sistemelor de propulsie pentru vehicule hibride și electrice (EV) și va fi pregătită să ofere soluții complete pentru sistemele de propulsie principalilor producători auto de pe trei continente.
Deținerea unui vehicul electric a devenit o nouă modă în întreaga lume, alimentată de interesul sporit al consumatorilor pentru un stil de viață sustenabil și de introducerea unor mașini cu autonomie mai mare. În plus, obiectivele stricte privind emisiile de CO2 stabilite de diverse guverne pentru producătorii de automobile, investițiile crescute în rețelele de încărcare de către o varietate de producători de automobile și companii terțe, precum și un impuls agresiv din partea guvernelor prin programe catalizatoare, cum ar fi subvențiile, toate acestea contribuie la cererea de automobile decarbonizate.

Conform estimărilor GlobalData, piața globală a vehiculelor electrice, inclusiv a vehiculelor electrice cu baterii (BEV) și a vehiculelor hibride (HEV), va ajunge la 103,5 milioane de unități până în 2030, înregistrând o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 3,1% în perioada 2022-30. Având în vedere potențialul de piață al automobilului decarbonizat și piața globală în creștere a vehiculelor electrice, noua companie a Grupului Renault și Geely va reprezenta o provocare directă pentru companiile auto globale precum BYD și Tesla pe termen lung.