Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu noua conexiune între Regensburg și Verona prin pasul Brenner, Helrom își extinde rețeaua de rute și oferă o alternativă durabilă pentru transportul de mărfuri prin Alpi. Din cauza încărcăturii ridicate a traficului pe ruta Brenner, există o mare nevoie de noi soluții de transport. Noua conexiune Helrom oferă o componentă importantă pentru un transport de marfă transalpin durabil și fiabil. Noua rută a început pe 24 octombrie și permite reducerea emisiilor de CO₂ cu 90%.

Noua conexiune între Regensburg și Verona prin Pasul Brenner reprezintă un pas important în extinderea rețelei Helrom și prima intrare a companiei pe această importantă axă europeană de transport. Ruta acoperă o lungime de 560 km și oferă în prezent expeditorilor de mărfuri patru plecări pe săptămână în fiecare direcție.

Începând cu 2025, orele și zilele de plecare vor fi extinse și mai mult cu curse suplimentare. Cu un tranzit rapid și un serviciu extrem de fiabil la nivel rutier, Helrom oferă o alternativă eficientă la transportul rutier cu camionul – chiar și pentru remorcile care nu au pregătire pentru a fi ridicate cu și mărfurile pentru care timpul este critic.

„Cu noua conexiune prin Pasul Brenner, deschidem noi oportunități pentru transportul de marfă și contribuim la reducerea emisiilor de CO₂ și la reducerea presiunii asupra infrastructurii rutiere”, explică Roman Noack, fondator și CEO al Helrom. „Tehnologia noastră fără terminale pentru transportul intermodal fără bariere permite expeditorilor și transportatorilor de mărfuri să înceapă să transporte remorci pe calea ferată fără investiții suplimentare. Acest lucru face ca transportul de marfă să fie accesibil tuturor – un pas important către democratizarea transportului feroviar.”

Soluție de transport durabil în vremuri de provocări tot mai mari

Renovarea planificată a podului Lueg și restricțiile asociate pentru traficul de camioane începând cu ianuarie 2025 fac ca nevoia de noi opțiuni de transport pe ruta

Brenner sunt deosebit de clare. În plus, există restricții existente, cum ar fi interdicția de a conduce pe timp de noapte și standardele stricte de emisii, care nu joacă niciun rol în transportul feroviar intermodal pe ruta Helrom. Conceptul de transport al Helrom contribuie la degrevarea conexiunii rutiere și la îmbunătățirea fluxului de trafic.

„Un concept intermodal inovator precum Helrom oferă expeditorilor și expeditorilor de mărfuri o soluție suplimentară pentru a stăpâni provocările de pe ruta Brenner”, explică Noack.

Flexibilitate și bariere de intrare reduse pentru companii

Conceptul Helrom face posibilă încărcarea tuturor tipurilor de semiremorci de camion fără terminale speciale. Cu ajutorul tehnologiei patentate a vagonului de marfă, chiar și remorcile care nu au pregătire pentru a fi ridicate cu macaraua pot fi încărcate cu ușurință pe șine. Acest lucru permite expeditorilor de mărfuri să beneficieze direct de avantajele transportului intermodal fără a fi nevoiți să investească în echipamente noi – o opțiune atractivă și pentru întreprinderile mici și mijlocii. Abordarea fără bariere permite accesul ușor la transportul autocamion-feroviar și extinde astfel posibilitățile companiilor de a-și face logistica mai durabilă.

Grupul Duvenbeck și partenerii săi de afaceri au reușit să își asigure un loc în runda finală a competiției German Logistics Award din acest an prin conectarea inteligentă a serviciilor de transport cu camionul și cu trenul la livrarea mărfurilor către liniile de producție ale producătorului de automobile premium Audi. Accentul s-a pus pe lanțul de aprovizionare al producătorului de automobile, care este operațional de șase luni și aduce o contribuție semnificativă la decarbonizare. Elementul-cheie al proiectului „Relay Zero Supply Chain” este conceptul feroviar Audi în care transportul remorcilor de camion pe calea ferată a devenit o parte integrată a unui sistem logistic complet – de la furnizori la fabrici; grupul Duvenbeck gestionează în mod centralizat serviciile rutiere către și de la operațiunile feroviare. În timp ce, Helrom utilizează o tehnologie patentată pentru serviciile sale de încărcare și transport, care permite încărcarea flexibilă a remorcilor de camion fără a fi nevoie de terminale dedicate costisitoare.

Concret, cele patru fabrici Audi de la cele trei situri operaționale ale companiei din Neckarsulm, Ingolstadt și Győr din Ungaria sunt conectate prin sincronizarea centralizată a transportului cu camionul, având realizată pe calea ferată cea mai mare parte a rutei intermodale. Acest lucru înseamnă că peste 50 de furnizori direcți și un număr mare de furnizori de marfă grupați din șapte țări diferite aprovizionează fiabil unitățile de producție Audi cu aproximativ 6.500 de piese de producție diferite.

Un turn de control de la site-ul companiei Duvenbeck din Niederaichbach este punctul central în care converg toate firele. Datorită rețelei digitale a întregului lanț de transport, este posibil să se urmărească fiecare livrare în parte. Din 5 aprilie anul acesta, trenul bloc cu o lungime de peste 600 de metri face naveta în fiecare zi lucrătoare între terminalele Regensburg și Lébény din Ungaria, un traseu de peste 500 de kilometri. Acest tren transportă 36 de remorci Duvenbeck pe fiecare călătorie. Conceptul generează beneficii în trei puncte centrale: cu 185.000 mai puțini kilometri de transport rutier pe săptămână, o reducere a emisiilor de CO₂ de până la 11.500 de tone pe an și costuri mai mici în general. Duvenbeck utilizează combustibili biogenici, cum ar fi HVO100, pentru a decarboniza prima și ultima livrare.

„Protecția climei și soluțiile de transport sustenabile sunt elemente fundamentale în strategia noastră de afaceri. Pentru a atinge aceste obiective, avem nevoie de idei inovatoare, precum cele pe care le-am introdus în lanțul de aprovizionare împreună cu partenerii noștri Audi și Helrom. Rezultatul nostru excelent în runda finală a German Logistics Award arată că suntem pe drumul cel bun atunci când vine vorba de decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare prin combinarea activităților noastre cu alte industrii.”,

a declarat Hakan Bicil, CEO al Duvenbeck Group.
Câștigătorii și finaliștii German Logistics Award au primit premiile miercuri seara, în cadrul BVL.