Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La numai doi ani de la lansarea in SUA, Uber Freight anunta intrarea in Europa, incepand in aprilie 2019 cu piata olandeza, iar in iulie cu cea germana. In acest context, anuntul de intrare in Polonia, facut de Daniel Buczkowski, director de expansiune in Europa a Uber Freight, in cadrul conferintei HyperLog, organizate de Trans.INFO la Lodz (Polonia), nu a surprins foarte tare, dat fiind ca piata de transport poloneza are un ritm de dezvoltare de cinci ori mai rapid decat media UE, dupa cum afirma acesta. Plecand de la faptul ca circa 21% din camioanele care circula pe Europa sunt goale, Uber Freight promite o eficientizare a transportului, oferind in acelasi timp o transparenta a preturilor, plati rapide si posibilitatea operatorilor de transport de a rezerva o incarcare cu ajutorul unei tehnologii simple, iar expeditorilor posibilitatea de a genera oferte in timp real, de a rezerva o incarcatura cu doar cateva click-uri si de a-si urmari marfurile de la preluare pana la livrare. In timp ce o astfel de intrare este promitatoare in special pentru companiile de transport mici, care nu au luat in calcul pana acum digitalizarea, concentrandu-se in principal pe piata spot, pentru altii, care cred ca piata transporturilor europene ar putea ajunge dominata de Uber Freight, dictand conditiile si obligand restul transportatorilor sa adopte acelasi nivel de preturi, ar putea constitui un motiv major de ingrijorare.


Uber Freight si-a propus sa elimine unele bariere dintre transportatori si expeditori, facilitandu-le prin conectarea digitala o colaborare mai buna si mai eficienta, pe baza experientei sale globale de a construi si optimiza rapid retelele. „In America, in doar trei ani, am construit cea mai mare flota digitala care cuprinde azi 400.000 de soferi si 46.000 de transportatori. Am inceput cu mega-regiunea Texas Triangle, iar acum oferim servicii in toate cele 48 de state din SUA. Si, cel mai important, in toate aceste zone, ne focusam pe FTL“, a precizat Daniel Buczkowski, subliniind ca reactia pietei americane si feedback-ul au fost excelente. „Cand am lansat aplicatia Uber Freight in SUA, am propus preturi transparente, plati rapide si posibilitatea operatorilor de transport de a rezerva o incarcare foarte usor si rapid, intr-o industrie in care adesea e nevoie de multe ore si apeluri telefonice pentru a negocia si rezerva o incarcatura. Tehnologia a fost adoptata rapid, iar astazi avem o retea robusta de transportatori, expeditori si soferi care folosesc Uber Freight pentru a-si dezvolta afacerile.“

Piata de Logistica se va confrunta cu schimbari semnificative in urmatorii ani, in special in zona de livrare last mile, iar comertul electronic – asteptat a se dubla in urmatorii doi ani – va fi unul dintre motoarele schimbarilor, care va pune presiune pe adoptarea unor solutii moderne de livrare a bunurilor. Mergand in aceeasi directie, Nabil Malouli, vicepresedinte DHL, prezent la conferinta HyperLog, organizata de Trans.INFO la Lodz (Polonia), considera ca experimentam perioada cu cea mai rapida schimbare din istorie, noile tehnologii vazute odata doar in filme si reviste, precum livrarea cu roboti sau drone, devenind usor usor realitate, mai ales sub imperiul necesitatii derivate din limitarea resurselor umane, dar si de combustibil. Mai mult, acesta afirma ca serviciul last mile nu mai este un centru de cost sau o solutie Logistica, ci mai degraba un punct critic ce ofera un avantaj competitiv companiilor care isi doresc succesul, mai ales daca acestea sunt orientate catre inovatie, digitalizare si tehnologie.

Avand in vedere schimbarile din industrie, toti jucatorii, de la expeditori, transportatori, integratori pana la startup uri, trebuie sa se adapteze cat mai rapid si sa manifeste deschidere pentru inovatie. „DHL a realizat un sondaj in care 900 de directori din toata lumea au fost intrebati care este motivul pentru care inoveaza. Circa 71% au afirmat ca se orienteaza catre inovatie din necesitatea de a atrage noi clienti, dar si pentru satisfacerea si fidelizarea celor existenti“, puncteaza Nabil Malouli.
Strategiile de inovatie privesc spre viitor insa multe companii perturba sau Incearca sa perturbe industria. „Perturbarea – un proces prin care o companie mai mica, ce detine mai putine resurse, este capabila sa conteste cu succes intreprinderile cu vechime – inca nu este simtita in Logistica. Am observat perturbare in industrii precum media (de exemplu, Netflix), telecomunicatii, asigurari, banking (WeChat) si retail (Amazon) insa in curand se va simti si in automotive, Logistica, sanatate si energie“, a precizat vicepresedintele DHL.