MAN Truck & Bus va alinia la IAA o gama completa de vehicule de transport calatori, acoperind ambele marci din portofoliu: MAN si Neoplan. Dintre acestea, minibusul MAN TGE, Lion’s City eBus, precum si o noua generatie a autobuzului pe gaz natural comprimat, propulsat de noul motor E18, vor fi prezentate in premiera.
Desi este o adevarata vrie in promovarea autobuzelor electrice, MAN ofera in continuare mai mult credit motorului pe gaz si tehnologiei Efficient Hybrid si a anuntat ca autobuzul Lion’s City E (electric) va intra in productia de serie abia in cel de-al treilea trimestru din 2020. Modelul articulat va urma, in 2021. Lion’s City E va fi echipat cu baterii de 480 kWh (640 kWh in cazul modelului de 18 m) si va fi configurat doar pentru incarcare lenta (conform optiunii clientilor). Autonomia promisa de constructorul german este de 200 km.
Sistemul Efficient Hybrid este disponibil optional pentru vehicule cu motoare pe motorina sau gaz si ofera suport propulsorului cu ardere interna atunci cand autobuzul este oprit in statie, astfel incat sa nu polueze. Tehnologia Efficient Hybrid este compatibila inclusiv cu noile motoare D15 si E18. Modulul hibrid recupereaza energia eliberata la franare si contribuie la reducerea consumului de carburant. Foarte utila in acest sens este si functia stop&start.
La inceputul lunii trecute a avut loc la München, pe Allianz Arena, conferinta de presa premergatoare IAA 2018 organizata de Kögel si Humbaur. Evenimentul, construit in jurul ideii de competitie sportiva si performanta, a avut in prim-plan noile modele pe care clientii le vor vedea in septembrie la Hanovra, in cazul Kögel fiind vorba de un sasiu nou-nout de containere, o basculanta cu greutate proprie redusa, o semiremorca frigorifica PurFerro cu echipari noi, pentru un plus de rezistenta si de silentiozitate, si mai multe prelate din noua generatie NOVUM.
Sasiul usor de containere Kögel Port 45 Triplex se caracterizeaza prin flexibilitate mai mare datorata extensiilor fata, centrala si spate – ce permit incarcarea de containere ISO de 20’, 30’, 40’ si 45’ si Highcube de 40’ si 45’ – si prin sarcina utila mai mare datorita greutatii proprii de numai 4.800 kg in versiunea de baza, obtinute prin perforari eliptice, pentru o repartizare optima a incarcaturilor. Aceasta poate fi diminuata si mai mult prin echiparea optionala cu jante si rezervoare de aer comprimat din aluminiu.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit