Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premiul IFOY AWARD 2022 la categoria „Vehicule speciale” a fost acordat companiei Jungheinrich pentru transpaleta cu platformă suspendată ERD 220i. Juriul internațional a ales acest stivuitor ca fiind cea mai bună lansare din acest segment de piață.

Până de curând, clienții de transpalete cu platformă suspendate trebuia să facă o alegere între ce era mai important pentru ei: dimensiunile mici, siguranța sau ergonomia?Cu noul ERD 220i, Jungheinrich pune capăt dilemei compromisului. Datorită integrării bateriilor litiu-ion, este eliminată necesitatea unei cutii de baterii separate, cu un câștig de spațiu de 300 mm, care se datorează în întregime dimensiunilor foarte compacte, protecției optime a operatorului și ergonomiei îmbunătățite.

Suspensia platformei pentru picioare poate fi ajustată cu ușurință la greutatea corporală a operatorului prin intermediul a șase comutatoare. Suspensia reglabilă funcționează în mod vizibil mai confortabil. Poziția de lucru este confortabilă, iar operatorul se simte mult mai protejat decât în cazul unui transpalet clasic cu platformă rabatabilă. Confortul este, de asemenea, excelent, cu posibilitatea de a se sprijini de peretele lateral pe ambele părți. Mânerele asigură o bună aderență și control în orice poziție.

O altă inovație a stivuitorului este smartPILOT-ul. Direcția electrică este foarte intuitivă și are o poziție centrală automată, convenabilă pentru deplasarea în linie dreaptă. Înălțimea este reglabilă pe patru poziții, iar furca și catargul de ridicare sunt, de asemenea, ușor de manevrat cu o singură mână. Noua interfață de încărcare conectează rapid și ușor echipamentul la un încărcător rapid extern (până la 300 A). Un încărcător integrat (25 A) este disponibil opțional, oferind flexibilitate la orice priză de 230 V.

Transpaletul cu funcție de punte dublă și-a făcut debutul în cadrul testului IFOY. Așadar, nu există un termen de comparație, dar ERD 220i deplasează cu ușurință și fără probleme toate încărcăturile care sunt utilizate și în testele obișnuite pentru transpalete. Stivuitorul pentru testul IFOY este un ERD 220i în versiunea drivePLUS, iar în cel mai puternic mod al său (P3) atinge o productivitate cu 11,2% mai mare decât media testului din clasa sa pentru manipularea simplă – a doua cea mai mare valoare înregistrată vreodată. Consumul de test la 100 de paleți este cu 35% sub media pieței. Cu o capacitate maximă a bateriei de 260 Ah, este posibilă o durată practică de funcționare de peste opt ore. Timpi de lucru mai îndelungați sunt posibili datorită reîncărcării facile. În modurile de lucru P2 și P1, productivitatea rămâne ridicată, iar consumul scade și mai mult.

Sistemul de asistență operationCONTROL monitorizează combinația dintre greutatea încărcăturii și înălțimea de ridicare la un centru de greutate al încărcăturii selectabil automat la 500, 600 sau 700 mm. Funcția positionCONTROL oferă diverse opțiuni pentru preselecția înălțimii de ridicare. Ambele sisteme digitale de asistență se dovedesc utile în testul transportului a doi paleți, cu o productivităate mai mare cu 31% în comparație cu transportul unui singur palet. Datorită transportului mult mai eficient, consumul de energie la 100 de paleți este, de asemenea, mai mic. Timpul practic de funcționare în modul cel mai puternic (P3) ajunge astfel până la opt ore și 36 de minute.

Verdictul testului IFOY

Lucrul cu transpaletele nu mai reprezintă un compromis între siguranță, dimensiuni compacte și ergonomie. Cu noul ERD 220i, Jungheinrich stabilește noi standarde pentru transpaletele electrice sigure, protejate în mod optim și totuși super-compacte. Performanțele sunt de primă clasă și provoacă concurența.

Premiul IFOY AWARD 2022 la categoria „Vehicul ghidat automat” (AGV/AMR) este acordat soluției AMR de Locus Robotics. Juriul internațional a selectat soluția de roboți autonomi ca fiind cea mai bună lansare nouă din această categorie.

Furnizorul american Locus Robotics oferă roboții săi autonomi, care lucrează în colaborare cu personalul depozitului, exclusiv în cadrul unui model de închiriere la pachet. După configurarea cu o „taxă de pornire” unică, clientul are la dispoziție o “flotă de bază” pentru sarcinile sale. Aceasta reprezintă o medie între 45 și 50 de echipamente pentru fiecare client.

În prezent, Locus deservește aproximativ 80 de clienți din circa 200 de depozite cu sistemul său de colectare. Clienții provin nu numai din comerțul cu amănuntul, ci și din industria farmaceutică și din producție (ABB). Pickingul și încărcarea robotului mobil de 45 kg este extrem de ușoară: tipul și cantitatea de produse care urmează să fie pickuite în locație și plasate în micul suport de încărcare de pe robotul Locus sunt afișate foarte clar pe ecranul tactil clar. Testerul nu a găsit niciodată acest lucru atât de ușor, intuitiv și fără nici măcar o secundă de “învățare”.

Sezonul de vârf pentru Locus este noiembrie/decembrie, deoarece afacerile de Crăciun împovărează comercianții cu amănuntul cu de patru până la cinci ori mai multă muncă de picking decât în timpul anului. Problema lipsei de lucrători calificati o rezolvă Locus în mod pragmatic și eficient prin separarea angajaților de cărucioarele de picking: “munca” vine la cei care fac picking, adică se merge pe un principiu clasic „de la marfă la persoană”. Robotul nu sta doar la un post de lucru fix, ci „curge” într-o anumită zonă, care, în mod normal, nu depășește însă culoarul depozitului. Acest lucru nu numai că economisește multă energie, dar face ca munca să fie mult mai eficientă și mai productivă decât cea de picking de-a lungul unui r#nd de rafturi.Software-ul Locus grupează comenzile pentru traseul optim de culegere – al unităților itinerante, atenție, nu al pickerilor individuali – și care comenzi sunt conectate per container. Pe teren, sistemul funcționează cu Lidar de înaltă calitate. De asemenea, sistemul de preluare crește productivitatea prin faptul că omul aflat la o singură poziție de preluare, de exemplu, petrece doar 8 secunde în loc de 12 secunde. In plus, ambele mâini sunt libere pentru produsele care urmează a fi picuite.

Dacă este necesar, o flotă sezonieră poate fi adăugată cu ușurință la flota de bază menționată la început, de exemplu pentru 2-3 luni pentru activitatea de Crăciun. Roboții înșiși sunt produși între mai și noiembrie și sunt întreținuți rapid și cu grijă. În total, sunt utilizați în prezent aproximativ 8.000 de astfel de roboți, dintre care 2.000 în Europa. Atunci când situația devine dificilă, se pot produce cu ușurință între 100 și 500 de roboți pe săptămână. „Pachetul” menționat mai sus constă, de asemenea, în înlocuirea roboților în timpul opera’iunilor de întreținere; în cazul unor defecțiuni, clientul nu suportă niciun cost suplimentar. La fiecare trei luni, așa-numitul „serviciu de teren” vine la sediul clientului pentru a verifica lucrurile. De asemenea, este nevoie de 3 luni pentru ca clientul să implementeze un astfel de sistem.

Cu AMR colaborativ, comercianții cu amănuntul, 3PL, dar și operatorii de depozite speciale sau producătorii își pot îmbunătăți considerabil eficiența, cu un ROI de 6 până la 8 luni. În acest sens, o platformă de execuție integrată utilizează algoritmi de optimizare brevetați și date de performanță operațională pentru a coordona „omul și mașina”. În ceea ce privește inovarea, Locus are 33 de brevete în SUA și șapte în Europa. Alte 23 de brevete au fost depuse în Europa.