Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hidroelectrica a lansat aplicația mobilă iHidro, un instrument informatic inovator pentru clienții săi. Aplicația are o interfață grafică modernă și prietenoasă, disponibilă atât pentru sistemele Android, cât și pentru iOS, oferind chiar și o versiune desktop pentru accesarea de pe calculator.

Lansarea aplicației reflectă angajamentul companiei de a oferi soluții eficiente și ușor accesibile pentru consumatorii de energie electrică.

Printre caracteristicile aplicației iHidro se numără:

Monitorizarea Consumului

Astfel, clienții pot verifica soldul curent și pot accesa ultima factură emisă. De asemenea, pot vizualiza un grafic al istoricului de consum și pot raporta indexul autocitit pentru o mai bună gestionare a consumului de energie.

Gestionarea Locurilor de Consum

Toate locurile de consum pentru care exista contract poate fi gestionat cu iHidro. În acest mod, clienții pot monitoriza și controla consumul de energie pentru mai multe adrese într-un mod convenabil.

Secțiuni Utile

Aplicația iHidro este împărțită în mai multe secțiuni, inclusiv Facturare, Utilizare, Contul Meu și Servicii.

iHidro poate fi descărcată din Google Play Store sau din App Store în funcție de sistemul de operare.

Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie verde din tară și furnizează servicii tehnologice necesare în Sistemul Energetic Național. Compania exploatează 187 de centrale cu o capacitate hidroenergetică de 6,3 GW și un parc eolian cu o putere instalată de 108 MW de la Crucea.

Upply, Ti și IRU au publicat Indexul european al tarifelor pentru al doilea trimestru din 2023, din care reiese că indicele de transport rutier de marfă pe bază de contract a fost de 126,9 puncte, cu 0,2 puncte mai mic decât în primul trimestru și cu 2,8 puncte mai mare decât în perioada similară din 2022, în timp ce indicele spot, de 126,3, a scăzut cu 3,5 puncte față de primul trimestru și cu 7,5 puncte față de trimestrul al doilea al anului anterior.

Asta deoarece cererea de transport rutier de mărfuri pe termen scurt este în scădere, prețurile mari ale bunurilor de consum și salariile care nu țin pasul cu aceste creșteri continuând să reducâ nevoia de distribuție de produse în întreaga Europă, ceea ce se traduce în noi scăderi ale tarifelor de transport spot. Iar tarifele de transport pe bază de contract au scăzut mult mai puțin deoarece costurile sunt mari față de 2022, dar și pentru că mediul de afaceri a început să fie mai optimist decât în ultimul timp și pentru că există un decalaj în ceea ce privește transpunerea scăderii costurilor în scăderea tarifelor. Până în iunie, IPC Energy s-a redus cu 18,4 puncte față de vârful din octombrie 2022, scăzând costurile industriale în întreaga Europă, ceea ce crește optimismul față de 2022 și poate încuraja companiile să dezvolte capacitatea de transport în vederea contractelor anuale ce urmează să fie reînnoite.

În ceea ce privește costurile, cele cu forța de muncă și combustibilul sunt mai mici decât vârfurile din 2022, dar mai mari decât înainte de războiul din Ucraina. Prețul mediu ponderat al motorinei în UE în iulie 2023 rămâne în creștere cu 16,9% față de iulie 2021.

Punând în paralel cele două tendințe, de pe piața spot și de pe piața contractelor, pentru prima dată în cei șase ani de când există aceste statistici tarifele spot sunt mai mici decât cele de transport pe bază de contract.

Thomas Larrieu, CEO Upply, comentează că în prima jumătate a lui 2023 vedem, mai ales în scăderea bruscă a tarifelor spot, efectele încetinirii economice din Europa, dar nu trebuie omis faptul că prețurile de transport rutier de mărfuri rămân, în medie, cu 12-15% mai mari decât înainte de pandemie, din cauza creșterii costurilor.

Estimările pentru restul anului sunt ca tarifele să rămână scăzute, mai ales pe piața spot, dar nu atât cât ar putea fi pe fondul scăderii cererii de transport, ci ținând cont de costurile care acum sunt mai mari decât anul trecut.

Raportul realizat de Upply și Transport Intelligence este completat, ca în fiecare trimestru, de datele de la IRU despre criza de șoferi, care are impact asupra costurilor cu forța de muncă, deci și a costului total de transport. Se pare că deficitul din Europa s-a mai atenuat în 2023, ajungându-se la 7% posturi neocupate în domenii. Totuși, el continuă să exercite o presiune în sensul creșterii tarifelor de transport.

Reducerea deficitului de șoferi pe fondul scăderii cererii de transport rutier de mărfuri nu înseamnă că problema s-a rezolvat, câtă vreme mai puțin de 6% din șoferii profesioniști din prezent au sub 25 de ani și peste o treime din cei mai în vârstă de 55 de ani se vor pensiona în 5-10 ani, astfel că după această perioadă ar putea fi vacante mai mult de 1,2 milioane de posturi numai din cauza pensionărilor.