Dintre acestea, opt au avut profit cu peste un milion de euro mai mare, cele mai mari diferențe aparținând Lincor Trans (4,38 de milioane de euro în plus față de 2022), Karl Heinz Dietrich (+3,66), Silotrans (+3,24), KLG (+2,49), Aquila (+2,49) și Frial (+2,12 milioane de euro). Iar dintre firmele care au avut scăderi de profit cele mai mari diferențe, de peste un milion de euro, le au DHL, Gebrüder Weiss și Kuehne + Nagel.
Dintre firmele din Top 30 pe 2023 după profit, cele mai multe au avut profit în toți anii de după 2019, cu excepția Quehenberger și Elogistics Corporation (care au avut pierdere în 2019) și Frial (care a avut pierderi în 2019, 2020 și 2021).
Aquila conduce din punct de vedere al mediei profitului pe ultimii cinci ani, cu 11.825.473 de euro. Lincor Trans, a doua cea mai profitabilă firmă de logistică în 2023, este a 9-a ca medie pe cinci ani, cu 2.708.157 de euro, Kuehne + Nagel, a treia ca profit, este a treia și ca medie pe cinci ani a profitului, cu 4.442.980 de euro, DHL (cu totalul celor două firme din grup, DHL Freight și DHL Logistics) este a șaptea ca profit și a patra după medie, cu 4.225.424 de euro, Karl Heinz Dietrich este a cincea ca profit și a patra ca medie, cu 3.330.393 de euro, iar firmele din grupul DSV, care ca profit pe 2023 sunt pe locul al 13-lea, ca medie sunt pe al cincilea, cu 3.230.083 de euro. Gebrüder Weiss este plasată cel mai sus, pe locul al 7-lea, ca medie pe cinci ani, dintre firmele din a doua parte a Top 30 după profitul pe 2023, iar Frial este, dintre fruntașele pe 2023 după profit, pe unul dintre ultimele locuri, al 24-lea, ca medie, din cauza pierderilor din anii anteriori.
Dintre operatorii logistici cu cele mai mari 30 de cifre de afaceri în 2023, Aquila conduce în clasamentul activelor, cu 200.343.826 de euro, urmată la mare distanță de Schenker (69.520.718 euro), Gebrüder Weiss (67.707.736), Transmec (42.249.595 de euro) și Lincor (32.241.603). Grupul DSV, cu toate firmele sale, este între Transmec și Lincor, cu active totale de 42.200.361 de euro în 2023. DSV Road a avut active de 20.288.702 în 2023 și în 2022 nu figura cu active, deoarece erau incluse în activele Grupului, iar DSV Solutions a scăzut în 2023 cu 14.674.001 euro, astfel că în total în 2023 DSV a avut active cu 4.864.784 de euro mai mari decât în 2022.
Alte șapte firme au active de peste 20 de milioane de euro, și alte 13, de peste 10 milioane de euro.
Aquila a avut și cea mai mare creștere de active față de 2022, de 29.894.787 de euro, adică 18%, urmată de Gebrüder Weiss (23.688.227, +54%), și de DHL (14.555.282 de euro).
Mai sunt două firme care și-au sporit activele cu peste șase milioane de euro, cinci cu peste două milioane de euro, alte patru cu diferență pozitivă de active, iar dintre cele 15 firme care au avut active mai mici în 2023 decât în 2022 cele mai mari scăderi le-au avut Karl Heinz Dietrich (80.751.601 euro) și Gopet (3.716.989 de euro), plus alte trei firme cu scăderi de peste două milioane de euro, alte patru cu scăderi de peste un milion de euro și câteva cu scăderi mai mici. Aquila are și cea mai mare medie pe cinci ani a activelor, de 143.902.350 de euro, urmată de Karl Heinz Dietrich (76.327.279 de euro), Schenker (68.788.832), Gebrüder Weiss (43.802.707), Transmec (38.512.717), Yusen (20.388.801) și de 16 firme cu o medie de peste 10 milioane de euro.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit