Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În efortul de a-și consolida strategia integratoare și de a-și servi și mai bine clienții, A.P. Moller – Maersk (Maersk), liderul global în servicii de transport maritim, a anunțat includerea a două piețe emergente – Africa, Asia Centrală și de Vest – pentru a forma o nouă regiune combinată IMEA.

Noua regiune va cuprinde subcontinentul indian, Orientul Mijlociu și Africa, inclusiv piețe importante din care fac parte, printre altele, India, Pakistan, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Africa de Sud, Kenya, Coasta de Fildeș, Camerun, Nigeria, Senegal și Ghana, potrivit unui comunicat.

Richard Morgan, numit director general regional pentru regiunea IMEA, a adăugat că condițiile de piață sunt în continuă schimbare, mai ales în era post-pandemie, unde cererea se diminuează, comportamentele clienților evoluează și există o nevoie tot mai mare de a oferi o logistică competitivă, fiabilă și rezistentă.

„Ambiția noastră este de a crea valoare lanțurilor de aprovizionare ale clienților noștri. Pentru a realiza acest lucru, este necesar să evoluăm și să ne organizăm în același mod în care majoritatea clienților noștri sunt organizați geografic. Acest lucru nu numai că ne va permite să valorificăm sinergii pe aceste piețe într-un mod unitar, ci și să ne servim mai bine clienții prin oferte consolidate și soluții rezistente.”, a declarat Richard Morgan, Managing Director, Maersk IMEA.

Regiunea IMEA are o locație strategică din punct de vedere geografic, cu avantajul natural de a crea hub-uri atât pentru transportul maritim, cât și pentru cel aerian, care vor conecta piețele de producție și de consum din întreaga lume.

Clienții vor continua să lucreze cu aceeași echipă care i-a sprijinit până acum, iar produsele și soluțiile oferite de Maersk vor rămâne aceleași.

Criza Covid-19 este un test dur pentru industria aeriana, impartita actual intre companiile care au urmarit politici financiare conservatoare si cele care au favorizat returnarea numerarului catre actionari prin dividende si respectiv au operat rambursari si/sau imprumuturi pentru a extinde agresiv flotele, se arata intr-o analiza Scope Ratings. De asemenea, structurile de cost ale companiilor aeriene variaza considerabil, in special atunci cand vine vorba de detinerea aeronavei sau de leasingul lor. Astfel, companiile care au preferat sa detina propriile aeronave pentru a maximiza flexibilitatea in exploatare – cum ar fi easyJet PLC, Deutsche Lufthansa AG, Ryanair PLC – se prezinta relativ bine, la fel ca in timpul crizei financiare globale din 2008-2009. Acesti trei transportatori, impreuna cu Air France-KLM SA si IAG PLC de la British Airways, au o cota de peste 50% din piata europeana de calatorii aeriene.
Companiile aeriene au la dispozitie doua modalitati de a-si pastra lichiditatile. Prima este gestionarea inteligenta a raspunderii asociata cu documentele de zbor neutilizate. Astfel, biletele achizitionate si neefectuate ar trebui rambursate, daca zborul rezervat este anulat. 
Pentru a pastra acesti bani deja incasati, Air France-KLM si Lufthansa, de exemplu, au oferit optiuni generoase de reprogramare a calatoriilor si au emis vouchere in acest sens. A doua modalitate de conservare a lichiditatilor este reducerea planurilor de modernizare sau extinderea flotelor de avioane de pasageri, ceea ce va influenta direct industria producatoare de avioane. Potrivit Scope Ratings, Airbus si Boeing urmau sa livreze in jur de 430 de aeronave in Europa in acest an, dar acum pare putin probabil ca multe dintre aceste livrari sa se faca. 
Lufthansa, de exemplu, a anuntat ca va reduce „drastic” bugetul de cheltuieli de capital, stabilit initial la 3 miliarde de euro pentru 2020.