Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

75% dintre retailerii online din țara noastră își propun ca principal obiectiv de business extinderea gamelor de produse, pe fondul inflației ridicate, pentru a răspunde nevoilor consumatorilor și a satisface dorința pentru diversitate a clienților, potrivit unei analize realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital de pe piața locală.

Pentru a obține o creștere în business și pentru a ține pasul cu tendințele pieței, 10% dintre companiile din industria de ecommerce intenționează să investească în automatizarea anumitor procese de afaceri, 7% să își majoreze cota de piață, iar 7% să își optimizeze strategiile și bugetele de promovare până la sfârșitul anului.

De asemenea, potrivit analizei realizate de Limitless Agency, retailerii online raportează mai multe provocări principale la nivel de business, printre care 30% semnalează scăderea numărului de comenzi și vânzări slabe, 20% – concurența ridicată, 16% – problemele cu stocurile și furnizorii, 11% – imprevizibilitatea și 8% creșterea cheltuielilor.

Mai mult, 40% dintre retailerii online consideră că piața de ecommerce se confruntă, în special, cu creșterea concurenței externe și cu o piață suprasaturată, precum și cu practici neloiale, probleme cu livrările de comenzi și un deficit de personal calificat.

Conform analizei, 35% dintre jucătorii de pe piața de ecommerce sunt preocupați de inflația ridicată, 20% de impredictibilitatea în afaceri, 15% de creșterea impozitelor, tot astfel și 15% de instabilitatea fiscală, iar 10% de asigurarea cashflow-ului.

Cu toate acestea, piața de ecommerce din România se află pe un trend ascendent, românii făcând achiziții online în valoare de peste 180 de milioane de euro în primul trimestru, în timp ce consumul privat a crescut rapid cu 7,3% în martie 2023, determinat de creșterea vânzărilor de îmbrăcăminte și încălțăminte, precum și de produse alimentare, potrivit datelor agenției Limitless Agency.

„Pe o piață care crește într-un ritm accelerat, cum este cea de ecommerce, investițiile continue în dezvoltarea propriului magazin online trebuie să fie preocuparea principală a oricărui antreprenor. Într-un context în care și concurența este tot mai strânsă, iar consumatorii sunt tot mai exigenți, pe lângă diversificarea gamei de produse și implementarea unor automatizări care să simplifice procesul de lucru, retailerii online investesc tot mai mult în campanii de promovare online, în special Google Shopping Ads, Display Ads, Search Ads, dar și Facebook Ads. La Limitless folosim tehnologii avansate pentru promovarea produselor, cu o rată de conversie ridicată și o creștere rapidă a vânzărilor și a profitului clienților.”,

a declarat Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a publicat datele pentru piețele globale de transport aerian de mărfuri din ianuarie 2023, care arată că cererea de transport aerian de mărfuri a scăzut din cauza perturbărilor legate de războiul din Ucraina și de inflație.

Cererea pe piața globală, măsurată în tone-kilometri de marfă (CTK*), a scăzut cu 14,9% de la an la an față de ianuarie 2022 (-16,2% pentru operațiunile internaționale).

Capacitatea (măsurată în tone-kilometri de marfă disponibile, ACTK) s-a majorat cu 3,9%, comparativ cu ianuarie 2022. Aceasta fiind prima creștere anuală a capacității din octombrie 2022 încoace. Capacitatea de transport internațional de marfă a crescut cu 1,4% față de ianuarie 2022. Totodată, creșterea numărului de ACTK reflectând redresarea puternică a capacității pe piețele companiilor aeriene de pasageri, care a compensat cu o scădere a capacității internaționale oferite de avioanele cargo dedicate.

Componenta globală a comenzilor noi de export a PMI din industria prelucrătoare, un indicator principal al cererii de mărfuri, a crescut în ianuarie pentru prima dată din octombrie 2022. În cazul economiilor majore, comenzile noi la export au fost în creștere, iar în China și în SUA, nivelurile PMI sunt aproape de pragul critic de 50, ceea ce indică faptul că cererea de produse manufacturate din partea celor mai mari două economii ale lumii se stabilizează.

Comerțul mondial de bunuri a scăzut cu 3% în decembrie, aceasta fiind a doua scădere lunară consecutivă.

Indicele prețurilor de consum pentru țările G7 au scăzut de la 7,4% în noiembrie la 6,7% în ianuarie. Inflația prețurilor de producție s-a redus cu 2,2%, ajungând la 9,6% în decembrie.

„Cu o cerere de marfă în scădere de 14,9% pentru ianuarie și o capacitate în creștere de 3,9%, anul 2023 a început în condiții dificile de afaceri. Aceasta a fost însoțită de incertitudini persistente, inclusiv războiul din Ucraina, inflația și lipsa forței de muncă. Însă există motive solide pentru un optimism în ceea ce privește transportul aerian de marfă. Randamentele rămân mai mari decât înainte de pandemie, iar trecerea mult mai rapidă decât așteptările Chinei de la politica COVID stabilizând condițiile de producție pe cea mai mare piață a transportului aerian de marfă. Acest lucru va da un impuls atât de necesar cererii, pe măsură ce companiile își sporesc angajamentul față de China.”,

a declarat Willie Walsh, directorul general IATA.