Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
O organizatie criminala a fost descoperita de carabinierii din Fiorenzuola d’Arda, in zona Piacenza. Aceasta efectua furturi in depozitele logistice din zona, in special din depozitul SDA din Monticelli, care nu dispunea de un sistem de supraveghere video. 
Politistii au dispus arestarea a 14 persoane, detentia la domiciliu pentru inca 11, in ancheta care a vizat in total 97 de persoane, inclusiv lucratori in depozit, transportatori si paznici, cu acuzatii care variaza de la asocierea infractionala pentru furt si delapidare sau spalare de bani, pana la primirea marfurilor. Infractiunile comise din 2017 incoace au insumat pagube de 10 milioane de euro.
Depozitul SDA era gestionat de Elpe Global Logistic, o companie cu sediul in Torino. In 2016, grupul Poste Italiane isi da seama ca ceva nu este in regula si face o plangere, iar initial cateva persoane sunt arestate pentru un singur furt. Cu toate acestea, dupa cum relateaza Uomini e Trasporti, anchetatorilor le este clar ca in interiorul Elpe au aparut persoane care joaca un joc dublu, pe de o parte lucrand pentru companie, iar pe de alta avand sarcina de a identifica cele mai atractive bunuri – computere, imbracaminte de designer, bijuterii, electronice etc. – pentru a le indeparta de fluxul normal, a le pune deoparte si apoi, la momentul potrivit, sa le scoata din depozit cu ajutorul unor agenti de paza si a unor soferi de vehicule grele, constienti ca marfa este furata.
Creierul bandei pare a fi un sicilian, a carui sotie administra casa de marcat, insa organizatia cuprindea mai multi rezidenti din zona Cremona.

In peste 12 ore de verificari care au vizat 11 camioane articulate s-au inregistrat 27 de infractiuni, doua retineri de permis din cauza modificarii tahografului si patru imobilizari de vehicule. Operatiunea, organizata de Politia Locala si de Garda Financiara din Trento, a vizat atat mijloace de transport national, cat si international, dupa cum arata Uomini e Trasporti. Verificarile au fost efectuate pe opt camioane articulate din Romania, Spania, Polonia, Slovenia si Cehia, pe doua vehicule non-UE (Turcia) si pe un singur camion italian. In total, au fost raportate 27 de incalcari deosebit de grave ale Codul rutier, Regulamentelor europene si regulilor specifice privind transportul international de marfuri.

Au fost retinute permisele de conducere a doi soferi (din Italia si Slovenia), pentru modificari aduse tahografelor de pe vehiculele pe care le conduceau. De asemenea, au fost sechestrate alte patru camioane din Polonia (2), Cehia si Turcia. In cazul camionului romanesc s-a constat lipsa unor parti din sistemul de franare al autotractorului si semiremorcii, ceea ce facea franarea aproape ineficienta. Ansamblul a fost escortat cu 20 km/h pana la cel mai apropiat service, iar dupa restabilirea conditiilor de siguranta mijlocul de transport a parasit teritoriul Italian direct catre Romania. Alte doua transporturi internationale au fost raportate ca fiind abuzive, fiind sanctionate cu 4.130 de euro si retinerea administrativa a vehiculelor. In acest caz, au fost sanctionate cu 3.098 de euro si companiile care angajasera si nu verificasera transportatorii cu care lucrau.