GEODIS, liderul global în transport și logistică, își extinde rețeaua în Asia prin investiții strategice în capacitățile și infrastructura din regiune. Rețeaua rutieră este integrată cu porturile aeriene și maritime, oferind opțiuni multimodale pentru a satisface nevoile clienților în lanțurile de aprovizionare flexibile.
Astfel, compania își consolidează poziția în furnizarea de soluții sigure și eficiente din punct de vedere al costurilor conectând Singapore, Malaezia, Thailanda, Vietnam și China. Totodată, rețeaua dispune de tehnologia IoT pentru siguranța și eficiența transportului de mărfuri în domenii, precum High Tech, Semiconductoare, Automobile, Inginerie, Retail și Bunuri de Consum (FMCG).
GEODIS a investit în creșterea serviciilor sale și în echipele vamale respectând în conformitate comerțul la punctele de trecere a frontierei, pentru a facilita circulația fără întreruperi a mărfurilor.
De asemenea, pe 23 august lansează oficial rețeaua către Shenzhen, urmând să se extindă către Hong Kong și Indonezia în viitorul apropiat, conectându-le printr-un serviciu intermodal rutier-maritim.
În ultimii ani, schimburile comerciale dintre ASEAN și China au crescut rapid, subliniind importanța logisticii în facilitarea comerțului. Chiar și transportul rutier de mărfuri a cunoscut cea mai rapidă creștere pe piața de transport de mărfuri din ASEAN, Thailanda și Vietnam, GEODIS intenționând să investească în continuare în infrastructură pentru a sprijini comerțul transfrontalier. Rețeaua rutieră va permite companiei GEODIS să acceseze în expansiune sectorul logistic din Asia-Pacific, care se estimează că va ajunge la 4,5 trilioane de dolari americani până în 2029, cu o creștere anticipată de 5,24% între 2023 și 2029.
„ASEAN și China sunt două dintre economiile cu cea mai rapidă creștere din lume. Întrucât regiunea rămâne pregătită pentru creștere, GEODIS vede extinderea rețelei noastre rutiere către China ca pe o oportunitate de a ne îmbunătăți soluțiile multimodale și conectivitatea prin intermediul principalelor hub-uri aeriene și porturi maritime pentru a oferi clienților o mai mare flexibilitate și fiabilitate. Am făcut investiții semnificative în securitatea, infrastructura și capacitățile noastre pentru a asigura un flux de mărfuri sigur și eficient pentru clienții noștri. În cele din urmă, dorim să le oferim acestora un avantaj competitiv pentru a-și dezvolta afacerile.”,
a declarat Onno Boots, președintele regional și directorul executiv al GEODIS Asia Pacific și Orientul Mijlociu.
GEODIS a investit semnificativ în echipamente și procese avansate de securitate IoT pentru protejarea transporturilor cu valoare ridicată în întreaga rețea rutieră. Rețeaua rutieră, așa cum containerele, motoarele și remorcile sunt echipate cu senzori care pot fi urmărite prin GPS în timp real, de la un capăt la altul, inclusiv la punctele de trecere a frontierei prin soluția de gestionare a mărfurilor de la GEODIS, astfel clienții pot primi actualizări automate ale transporturilor. De asemenea, se pune accent pe siguranța camioanelor și a șoferilor, utilizând tehnologii, precum asistența la frânare, asistența la controlul stabilității, asistența la deal și monitorizarea oboselii șoferului.
Compania vizează performanță economică, operațională și de mediu sporită, incluzând încărcarea containerelor cu două etaje și reducerea emisiilor de carbon prin flota sa de camioane moderne. Această investiție extinsă face parte din eforturile GEODIS de a-și dezvolta infrastructura și capacitățile pentru a răspunde cerințelor clienților din regiunea Asia-Pacific.
Conform studiului realizat de Eurowag, liderul european în furnizarea de soluții inteligente pentru transportul comercial, presiunea pentru sustenabilitate și reducerea emisiilor afectează toate sectoarele, inclusiv transportul rutier comercial. Aproape trei sferturi din emisiile generate de transportul european provin de pe șosele. Deși transportul electric pentru autovehiculele de pasageri crește în popularitate, electrificarea camioanelor întâmpină dificultăți, inclusiv lipsa infrastructurii de reîncărcare.
Transportul rutier comercial (CRT) are un rol vital în reducerea emisiilor și combaterea schimbărilor climatice, însă decarbonizarea acestuia prezintă mai multe obstacole. Electrificarea camioanelor implică o tehnologie avansată a bateriilor, investiții inițiale mai mari și, chiar problema critică a infrastructurii de încărcare. Puțini transportatori vor să investească în camioane electrice, dacă nu există stații de încărcare suficiente și fiabile.
Succesul electrificării transportului rutier comercial depind de densitatea rețelei de încărcare, performanța, fiabilitatea acesteia, precum și de alte variabile. Multe proiecte se concentrează pe încărcarea „la plecare”, în depozit, pentru a evita provocările încărcării în timpul transportului.
Camioanele alimentate cu baterii impun cerințe specifice asupra infrastructurii de încărcare. Punctele de încărcare trebuie să fie dimensionate corect pentru camioane, să aibă o putere optimă de 350 kW sau mai mult să fie amplasate strategic, inclusiv pe coridoarele rețelei de transport transeuropene. Fiabilitatea este esențială, deoarece întreruperile din cauza încărcătoarelor defecte sunt inacceptabile într-o industrie cu cerințe ridicate de performanță.
Conform studiului Eurowag, Norvegia se situează în fruntea clasamentului în ceea ce privește pregătirea pentru transportul de mărfuri electrificat, urmată de Țările de Jos și Elveția. Țări precum Suedia, Germania și chiar țări din sudul Europei, cum ar fi Italia, Portugalia, Spania și Franța, se regăsesc în primele 15 poziții.
Cu toate acestea, România ocupă locul 23 în acest clasament, situându-se între Polonia și Croația. În coada clasamentului se regăsesc țările din Europa de Sud-Est, unde pregătirea pentru electrificarea CRT este fie insuficientă, fie nu sunt disponibile date relevante, în special, Bosnia și Herțegovina, Albania și Republica Macedonia de Nord.
Domeniul electromobilității a evoluat rapid, la fel ca și infrastructura de încărcare, care a adăugat mai multă putere și s-a dezvoltat din ce în ce mai mult. În urmă cu un an, au existat mai puțin de 3.600 de puncte de încărcare cu o capacitate de peste 350 kW în Europa, însă anul acesta numărul punctelor de încărcare au crescut la 6.008 puncte cu o capacitate de 350kW sau mai mult, conform bazei de date Eco-Movement.
Pentru viitorul transportului de marfă electrificat este important să se construiască o infrastructură care să răspundă cerințelor camioanelor electrice și să se dezvolte soluții tehnologice care să ușureze găsirea unor puncte de încărcare adecvate, inclusiv plata ușoară și rezervarea de sloturi.
Această tranziție către transportul de mărfuri electrificat necesită eforturi și soluții de la companiile private, precum Eurowag, așa cum și noi parteneriate și stimulente sau subvenții la nivel național și european. Pentru rezultatele complete ale indicelui Eurowag și pentru mai multe informații despre electrificarea transportului de mărfuri, puteți consulta raportul Electromobilitate în segmentul de marfă comercială, care poate fi descărcat de la Automotive & eMobility disponibil pe site-ul https://www.eurowag.com/services/automotive-and-emobility.
Eurowag a colectat date despre electrombilitate în fiecare țară europeană și s-a concentrat pe mai mulți parametri cheie pentru a evalua gradul de pregătire a fiecărei țări:
– Numărul tuturor punctelor de încărcare și numărul de puncte de încărcare ≥ 350 kW (date Eco-movement 02/2022 și Sygic 05/2022)
– Ponderea vehiculelor de pasageri electrificate (date EAFO și ACEA 01/2022)
– Ponderea HDV-urilor și MDV-urilor electrificate (date EAFO și ACEA 01/2022)
– Legislație și stimulente în vigoare (date EAFO 04/2021)
Fiecare parametru a fost împărțit în trei grupe, evaluat în funcție de numărul punctelor marcate, indicat prin culori, asemănător semaforului:
– Verde pentru un rezultat bun (10-15 puncte)
– Galben pentru un rezultat mediu (5-10 puncte)
– Roșu pentru un scor scăzut (0-5 puncte)
Excepția a fost parametrul „Legislație și stimulente în vigoare”, pentru care Eurowag a acordat puncte în funcție de nivelul legislației în vigoare:
– 0 puncte – nu există legislație în vigoare,
– 5 puncte – 1-3 măsuri de politică locală, stimulente sau beneficii fiscale în vigoare
– 10 puncte – 4-6 măsuri de politică locală, stimulente sau beneficii fiscale în vigoare
– 15 puncte – 7 sau mai multe măsuri de politică locală, stimulente sau beneficii fiscale în vigoare
Pentru a calcula indicele pentru fiecare țară, valorile fiecărui parametru au fost ponderate în mod egal. Este important de menționat că nu toate țările europene au toate datele disponibile public. În astfel de cazuri, valoarea parametrului a fost setată la 0.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit