Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Podul de la Brăila, unul dintre cele mai mari proiecte finanțate prin politica de coeziune a Uniunii Europene (UE), a fost inaugurat pe 6 iulie, având o lungime de 2 km, patru benzi și un gabarit pe verticală al podului de 38 m de la nivelul de inundații maxim. De asemenea, este cel mai mare pod suspendat din România și al treilea ca mărime în Uniunea Europeană.

Contribuția UE pentru acest proiect a fost de 363 de milioane de euro, alocate din fondurile politicii de coeziune. Noul proiect va conecta porturile de la Marea Neagră și Delta Dunării cu restul țărilor, precum și cu rețeaua transeuropeană de transport. Podul va permite tranzitul liber al navelor și va înlocui una dintre legăturile parcurse cu feribotul, care se întrerupea des, datorită condițiilor meteorologice nefavorabile, reducând astfel timpul de călătorie cu aproximativ 50 de minute. Potrivit estimărilor podul poate fi utilizat de aproximativ 11.400 de vehicule fizice pe zi. Noul proiect va aduce beneficii semnificative în ceea ce privește mobilitatea, în turism și în comerț, consolidând în același timp legăturile regiunii cu restul țării.

De asemenea, podul de la Brăila va contribui și la construirea a 23,4 kilometri de infrastructură de transport, inclusiv drumuri, poduri, intersecții și treceri la nivel, care vor răspunde la nevoile cetățenilor din regiunile Moldova și Dobrogea.

Podul impresionează prin tehnologia sa avansată, cu turnuri și un sistem de ancorare remarcabile. Principalele cabluri au o lungime totală de circa 81.000 km și o durată de viață garantată de 120 de ani. Blocurile de ancorare au un diametru de 47 m și sunt îngropate la o adâncime de 31 m. Podul și unele părți ale drumurilor de acces sunt deja operaționale, iar construcția celorlalte drumuri de acces ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul anului 2023.

Proiectul Brăila a fost aprobat în 2019 de către Comisia Europeană, după un studiu de fezabilitate care a analizat diferite alternative pentru a asigura o traversare eficientă a Dunării. Necesitatea de a păstra patrimoniul natural al României a fost un criteriu important care a fost luat în considerare toate etapele de dezvoltare a proiectului.

Totodată, proiectul face parte dintr-un pachet mai larg de investiții în rețeaua de transport din România, urmărind promovarea unui sistem de transport multimodal, completarea infrastructurii și îmbunătățirea siguranței și a conectivității transfrontaliere.

În perioada 2014-2020, România a obținut o sumă de peste 24 de miliarde de euro prin politica de coeziune a UE, din care o parte semnificativă a fost dedicată îmbunătățirii rețelei infrastructurii de transport și al energiei. Începând cu 2021 și până în 2027, România va dispune de 31 de miliarde de euro din fondurile politicii de coeziune, cu o alocare de 4,6 miliarde de euro pentru infrastructura de transport rutier, feroviar și pe apă.

ROCA Industry (ROC1), primul holding românesc de materiale de construcții, deținut de ROCA Investments, intenționează să integreze în portofoliul său compania Electroplast, unul dintre cei mai mari producători de cabluri și lider al pieței de cabluri electrice pentru infrastructura feroviară.

Acționarii urmează să voteze în iunie tranzacția, precum și majorarea capitalului social al companiei cu maximum 150 de milioane de lei și transferul ROCA Industry de pe piața AeRO pe piața principală a Bursei de Valori București, potrivit unui comunicat.

Având în vedere intenția de a-și consolida poziția pe segmentul materialelor de construcții, ROCA Industry plănuiește achiziționarea unei participații de 99,99% din acțiunile Electroplast pentru aproximativ 9 milioane de euro.

Holdingul ROCA Industry a fost înființat în septembrie 2021 și listat în ianuarie 2022 pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), vizând un nou nivel de dezvoltare prin listarea pe piața principală a Bursei. ROCA Industry este un holding industrial deținut de ROCA Investments, care controlează, direct sau indirect, șapte companii – fiecare dintre acestea fiind una de top în sectorul său specific de activitate. Primul și cel mai mare producător național de plasă din fibră de sticlă și singurul producător autohton de armături din fibră de sticlă este BICO Industries, urmat de Sarcom, unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri, Eco Euro Doors – cel mai mare producător român de uși destinate construcțiilor rezidențiale, Dial – producător de produse din fir metalic, precum si producătorii de fibră de sticlă Terra, Europlas și Iranga prin intermediul BICO Industries.

ROCA Investments este brandul fondat de Impetum Group, acționarul majoritar al holdingului ROCA Industry și unicul acționar al Electroplast. De asemenea, Electroplast a fost fondat în 1993 la Bistrița, devenind o companie cu o experiență de peste 30 de ani în fabricarea cablurilor electrice din cupru și aluminiu, lider pe piața de cabluri electrice pentru infrastructura feroviară. În 2019, ROCA Investments a preluat pachetul majoritar de acțiuni al companiei de la Italian Cable Company S.P.A., ulterior devenind unicul acționar al companiei prin intermediul a trei tranzacții.

Electroplast are contracte semnate cu numeroși parteneri semnificativi pe piață, precum Alstom Transport, Orange Romania Communications, VLG RO, Construcții Feroviare Mureș, Siemens Mobility etc.  În prezent, 3% din cifra sa de afaceri este generată de exporturi, mizând pe dezvoltarea prezenței pe piețele externe.

„ELECTROPLAST este încă una dintre companiile cu perspective de creștere la nivel regional pe care ne dorim să le integrăm în holdingul ROCA Industry, alături de celelalte șapte companii pe care acesta le deține direct sau indirect. Această intenție face parte din planul de a continua construcția strategică a holdingului nostru industrial, de consolidare și dezvoltare accelerată, prin achiziții de noi companii și crearea unei valori adăugate în jurul acestora, prin sinergii și instrumente comune. Ne propunem astfel trecerea la următorul nivel de dezvoltare, prin supunerea aprobării, în cursul lunii iunie, de către acționari a majorării capitalului holdingului cu până la 150 mil. RON și a transferului pe piața principală a Bursei de Valori București. Intenționăm să devenim un reper pentru industria românească care, printr-o viitoare listare pe piața principală a Bursei, ROCA Industry poate ajunge în poziția de jucător de primă ligă în economie.”,

a declarat Ionuț Bindea, CEO ROCA Industry.