ABB E-mobility, liderul mondial de tehnologie în domeniul electrificării și automatizării, a anunțat dezvoltarea unor noi concepte optimizate pentru încărcarea camioanele electrice cu transport de marfă mediu până la sfârșitul anului 2025.
Proiectul NextETRUCK face parte din programul de cercetare „Horizon Europe”, finanțat de UE, ce va permite cea mai bună integrare în operarea vehiculelor la cele mai mici costuri.
De asemenea, conceptul NextETRUCK va aduce îmbunătățiri adaptate pentru transportul de marfă regional, având ca scop creșterea eficienței energetice cu cel puțin 10% față de vehiculele electrice de referință existente.
Liderul mondial în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice vine în ajutorul companiilor cu flote mai mari pentru tranziția complexă a vehiculelor electrice. Totodată, soluțiile sunt folosite în cele mai critice domenii ale managementului modern al flotei, respectiv planificarea încărcării și integrarea flotelor de vehicule electrice în operațiunile de transport. Proiectul își propune să joace un rol de pionierat și să demonstreze conceptele de mobilitate electrică de ultimă generație.
De asemenea, NextETRUCK intenționează să prezinte demonstrații ale activității sale la Istanbul, Barcelona și Utrecht.
„Suntem mândri să fim responsabili în cadrul acestui consorțiu de un proiect revoluționar pentru domeniile de gestionare și de control al încărcării, două domenii cruciale pentru managementul durabil și al eficientizării costurilor pentru flotele electrice”,
a declarat Frank Muehlon, CEO al ABB E-mobility.
„Sectorul transporturilor se află sub presiunea de a reduce emisiile și timpul se scurge: European Green Deal stabilește un obiectiv de reducere a emisiilor din transport cu 90% până în anul 2050. Strategia noastră pentru mobilitate durabilă și inteligentă stabilește clar că atingerea acestui obiectiv va necesita o eficiență operațională superioară.”,
a precizat Adina Vălean, comisarul UE pentru transport.
Goran Vesic, ministrul sârb al Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii, a anunțat că vor fi introduse noi taxe pentru camioanele de peste 12 tone.
Taxele vor fi aplicate drumurilor din categoriile A și B, iar fondurile strânse vor finanța reparațiile și întreținerea acestora. Această măsură ar trebui să încurajeze transportatorii să utilizeze autostrăzile țării.
În timpul apariției sale la un eveniment de afaceri din Kopaonik, Vesic le-a spus participanților că este necesar să se introducă o taxă care să asigure fonduri pentru întreținere. „Există o problemă cu întreținerea drumurilor de categoria A și B în Serbia, care sunt în mare parte distruse de camioanele care le folosesc pentru a evita plata taxelor de trecere pe autostradă. Vom introduce plata obligatorie a taxelor pentru camioanele de peste 12 tone pe aceste drumuri.”, a precizat ministrul.
Vesic ar fi adăugat că se va aplica o amendă pentru fiecare kilogram în plus față de greutatea maximă admisă pentru fiecare camion. De asemenea, va fi publicată o hartă a rutelor pe care vehiculele vor merge la locul de muncă pentru a evita deteriorarea drumurilor locale.
Ministrul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii a adăugat că măsura este așteptată să genereze între 60 și 70 de milioane de euro pe an.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit