Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Wendlingen este un punct foarte important în viitoarea construcție a căii ferate dintre Stuttgart și Ulm și acolo a trebuit adus un pod de oțel de 820 t, proiect uriaș în care au fost implicate mai multe companii și un trailer Cometto SPMT cu 24 de linii de axe.

Interesant în cazul acestui tip de transport a fost faptul că a trebuit să se țină cont de mai mulți parametri, să se folosească simultan trei sisteme diferite – Cometto SPMT, o rampă de la Schachtbau Nordhausen și o macara pe senile de 1.000 t – și să se acopere în numai câteva ore gaura din locul unde podul urma să conecteze cele două părți ale căii ferate, și pentru care s-a folosit o combinație SPMT de 12+12 axe aranjate una lângă alta.

Evenimentul a suscitat un asemenea interes, încât a fost transmis și live. Dar pregătirile pentru ca acesta să se desfășoare în cele mai bune condiții au fost și mai spectaculoase și au durat săptămâni întregi.

Coordonatorul transportului a controlat valorile și forțele de împingere oferite de client în avans folosind programul de planificare Cosmo de la Cometto, ceea ce a făcut posibilă împingerea podului de 820 t peste rampă spre macara cu forța potrivită, centimetru cu centimetru și fără smucituri. Calculele teoretice s-au confirmat în practică, dar asta se poate numai cu o planificare foarte exactă, care le ofertă siguranță în orice moment și celor ce se află pe șantier.

Datorită modulelor grele autopropulsate de la Cometto și monitorizării continue a poziției din partea supervizorilor operațiunii a fost posibilă plasarea corectă a structurii de 52 m lungime.

Podul gigantic din oțel a acoperit cu precizie milimetrică modulele transportoare autopropulsate și cu puțin timp înainte de a ajunge în poziția finală o parte a lui a fost pusă pe rampă, apoi un dispozitiv a fost prins prin bolțare de vehiculul autopropulsat și SPMT a împins podul în poziția finală. Viteza transportorului a fost setată cu atât de multă precizie, încât inserarea plăcilor de teflon pe rampă s-a făcut optim.

În ceea ce-l privește pe cel care a manevrat transportorul, acesta a declarat că de mare ajutor a fost faptul că a putut regla puterea celor două sisteme de alimentare cu potențiometru de pe telecomandă, astfel încât instrucțiunile legate de împingere, primite de la compania Schachtbau Nordhausen, să fie implementate perfect și să fie posibilă înaintarea lentă.

După opt ore de muncă, podul de oțel a fost așezat în siguranță în noua sa poziție, inclusiv datorită celor 12 linii de axe Cometto, celor două sisteme de alimentare din flota Wiesbauer și celor 12 unități MSPE de la Schares of Bocholt.

În următorii ani vor apărea noi tendințe în ceea ce privește construcția și întreținerea podurilor, activitate care va juca un rol deosebit de important în proiectele de infrastructură din Germania. Și, așa cum s-a văzut și la Wendlingen, soluțiile tehnice sofisticate de transport vor modela viitorul.

Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, consideră că e nevoie de profesionalizare, de eficiență și de reformă în infrastructură. Acesta susține relația cu mediul privat, mai ales în infrastructură unde lucrările și investițiile pentru realizare și gestionare sunt majoritar externalizate către mediul privat. „Încrederea între cele două părți s-a stricat în anii în care lucrurile nu au mers foarte bine. Am văzut caiete de sarcini cu condiții de riscuri pentru partenerul privat pe care nu le poate gestiona, documentații incomplet definite, discursuri cazone între mediul public și privat“, a spus ministrul Transporturilor în cadrul conferinței AHK prilejuită de Noul An. Acesta observă că administrația a suferit de deprofesionalizare. „Nu putem aduce schimbări peste noapte, dar putem să așezăm lucrurile cât mai bine. Lucrăm la noi modele de caiete de sarcini pentru partea de servicii de proiectare. Ne dorim să atragem și firmele din Germania și din alte țări vestice pe care riscurile inacceptabile și neclaritatea privind responsabilitățile părților le-a ținut departe. Statul are un model rigid de derulare a relațiilor contractuale, deci trebuie îmbunătățit.“

În ceea ce privește calea ferată, MTI va folosi Planul de Reziliență al CE pentru a aduce injecția de capital care lipsește de mai mulți ani. „Avem tendința de a face proiecte fanion cu un impact global redus și să lăsăm de izbeliște ansamblul rețelei. Nu suntem orientați pe rezultat, respectiv pe numărul de pasageri și distribuția lor geografică, ci pe proiecte simbol cu impact mic“, a spus Cătălin Drulă, subliniind că anul acesta și-a propus să atingă un record istoric al investițiilor, de 8 miliarde de lei.