Pana la sfarsitul lui 2018 in Romania au obtinut carti de identitate 2.369 de autovehicule echipate din fabricatie cu motoare electrice, 8.205 care au din fabrica motoare pe GPL si 2.311 care au din fabrica motoare pe GNC.
Legislatia nationala nu prevede o derogare privind masa maxima tehnic admisibila a autovehiculelor pe GPL sau GNC sau care au motoare electrice – din cauza greutatii suplimentare a rezervoarelor sau bateriilor – asa cum declara directorul general RAR, George-Adrian Dinca.
RAR inscrie norma de poluare in cartea de identitate a vehiculului la rubrica V9, in forma in care apare ea si in documentele de inmatriculare ale celorlalte state UE. In vechiul format al cartii de identitate nu exista un camp special pentru norma de poluare, drept pentru care aceasta era codificata prin ultimele doua caractere ale numarului national de registru de la rubrica 5.
Dar, daca se doreste precizarea normei de poluare pentru un vehicul care are carte de identitate veche, RAR elibereaza, la cerere, inscrisuri oficiale care mentioneaza asta.
Piata europeana de autobuze si autocare a scazut usor in 2017 comparativ cu anul precedent (-0,5%), totalizand 40.515 unitati, potrivit unei statistici a Asociatiei Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA). De subliniat faptul ca aici sunt prinse toate vehiculele destinate transportului de calatori avand masa totala maxim autorizata de peste 3,5 t, deci inclusiv microbuze. Potrivit ACEA, vanzarile s-au diminuat in Marea Britanie si Franta, cu 18,8% si respectiv 4% fata de 2016, in timp ce inregistrarile de autobuze si autocare noi au crescut substantial in Italia (+20,3%) si Spania (+6,9%).
Romania se prezinta mult mai bine in acest raport decat in evidentele DRPCIV, cu 1.011 vehicule noi inmatriculate in intervalul ianuarie-decembrie 2017, fata de 1.102 in 2016 (-8,3%).
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit