Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 26 iulie 2022, GEFCO s-a alăturat CEVA Logistics, o filială a CMA CGM Group, pentru a forma cel mai mare grup logistic cu sediul în Franța și lider global în soluții logistice auto.

Acest proiect de achiziție face parte din planul strategic al CEVA de a deveni unul dintre primii cinci furnizori de servicii de logistică din lume. În prezent compania are peste 110.000 de angajați în întreaga lume, în mai mult de 1.300 de site-uri din circa 170 de țări, iar GEFCO, 11.500 de angajați în 47 de țări.
Din iulie 2022 încoace a continuat consolidarea ofertei de servicii prin unificarea tuturor activităților sub un singur brand, CEVA Logistics, prin integrarea activității GEFCO, în principal logistică contractuală și transportul terestru. Iar intenția este ca în 2023 să fie finalizată integrarea și înlocuită marca GEFCO, existentă pe piață din 1949, ca acronim pentru Groupages Express de Franche-Comté. Astfel, inclusiv pe camioane acest nume atât de cunoscut va fi înlocuit cu CEVA Logistics.

Noul pas îi permite CEVA să ofere soluții end-to-end din ce în ce mai complete, să își extindă acoperirea către noi teritorii și să crească gama serviciilor cu valoare adăugată, astfel încât să aibă în portofoliu, la nivel global, o gamă completă de servicii logistice, inclusiv logistică contractuală, transport aerian, oceanic, terestru și logistică de vehicule finite.

Înainte de achiziționarea GEFCO, CEVA a furnizat soluții logistice pentru 14 dintre primii 15 producători auto din lume și numeroși furnizori globali de automobile, inclusiv aprovizionarea fabricilor, logistica pieselor de schimb și serviciile post-vânzare. Iar acum adaugă distribuția și transportul vehiculelor complete.

Diverse părți ale supply chain-ului și companiile care oferă tehnologie s-au pregătit deja pentru folosirea cât mai curând a CMR-ului digital și integrează acest instrument în mai multe platforme, astfel încât, în afară de avantajele standard oferite de acest document electronic, să se adauge și alte beneficii care să-i facă pe transportatorii rutieri de marfă mai eficienți și mai competitivi.

Despre aceste subiecte s-a vorbit la cea mai recentă reuniune a grupului de lucru spaniol constituit pentru a promova utilizarea documentației electronice în transportul de mărfuri, grup care include 50 de organizații ale expeditorilor, transportatorilor, logisticienilor, companiilor ce oferă tehnologie, porturilor, consultanților și asociațiilor profesionale, cu sprijinul Ministerului Transporturilor.

Documentația electronică de transport este deja valabilă în 30 de țări care au ratificat protocolul e-CMR: Belarus, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Iran, Letonia, Lituania, Luxemburg, Olanda, Oman, Norvegia, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România, Federația Rusă, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Tadjikistan, Turcia, Ucraina, Regatul Unit și Uzbekistan.

Acceptarea lui pe scară largă înseamnă că există din ce în ce mai multe exemple de utilizare și integrare, ceea ce este cu atât mai benefic, deoarece multe dintre avantajele e-CMR provin tocmai din interoperabilitatea și ușurința integrării sale în alte platforme de servicii, cum ar fi platforma SIMPLE sau cea a serviciilor vamale.

De exemplu, e-CMR este deja încorporat în dosarele de export de produse de protecție a plantelor către Regatul Unit în noul scenariu Brexit, ceea ce i-a permis serviciului de Inspecție Sanitară a Plantelor să accepte eliminarea înmatriculării vehiculului de transport în gestionarea documentului fitosanitar, scurtând timpii de așteptare pentru camionul asociat încărcăturii.

Cu toate aceste progrese care s-au făcut deja și deși proiectul de lege privind mobilitatea durabilă prevede că în 2024 documentul va fi doar digital, asociațiile spaniole ale transportatorilor sunt de părere că administrația din această țară nu se implică foarte mult în finanțarea trecerii la e-CMR și în popularizarea sa.