Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz valorifică și mai mult puterea inteligenței artificiale (AI) pentru a extinde capabilitățile Asistentului Vocal MBUX cu o nouă funcție de cunoștințe generale. Folosind AI, acesta poate oferi acum răspunsuri actualizate la întrebări bazate pe cunoștințe generale, inițiind o căutare prin Microsoft Bing. Ulterior, sistemul creează răspunsuri în limbaj natural folosind ChatGPT prin Microsoft Azure OpenAI Service. Anul trecut, Mercedes-Benz a fost unul dintre primii producători auto care a introdus ChatGPT ca program beta în SUA, iar acum aduce această funcționalitate în vehiculele de serie pentru prima dată.

De exemplu, utilizatorii pot întreba despre premiile Grammy câștigate de un artist, iar sistemul, „conștient de context,” poate răspunde la întrebări suplimentare fără a repeta informațiile inițiale. Acest nivel de inteligență contextuală oferă o experiență interactivă și captivantă, consolidând funcționalitatea deja extinsă a Asistentului Vocal MBUX, care răspunde la întrebări despre vreme, știri, sport sau bursă.

„Prin adǎugarea unei funcții de cunoștințe bazate pe inteligență artificială în Asistentul Vocal MBUX, le oferim clienților o modalitate mai simplă și captivantă de a interacționa cu vehiculul lor. Software-ul nostru AI inovator colaborează perfect cu ChatGPT și Bing, folosind Microsoft Azure OpenAI Service, pentru a furniza informații într-un mod complet nou. Acest pas marchează încă un progres în direcția unei experiențe hiper-personalizate pentru utilizatori în mașinile lor”, a declarat Markus Schäfer, Member of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, Development & Procurement.

Noua funcție este integrată direct în Asistentul Vocal MBUX. Pasagerii pot activa asistentul la fel ca înainte, spunând „Hey Mercedes”, ceea ce face utilizarea intuitivă și asigură o experiență de condus sigură, complet hands-free. Alternativ, aceștia pot folosi butonul dedicat de pe volan pentru a porni asistentul. Pentru a oferi mai multă funcționalitate, istoricul conversațiilor este stocat timp de până la o oră, permițând utilizatorilor să pună întrebări suplimentare fără a repeta informațiile anterioare.

Funcția este disponibilă ca actualizare gratuită pentru peste trei milioane de vehicule echipate cu sistemul de infotainment MBUX. Inițial, aceasta va fi oferită în trei limbi: germană, engleză britanică și engleză americană. Utilizatorii din alte regiuni pot schimba limba sistemului pentru a testa noua funcție.

Inteligența artificială avansată garantează confidențialitatea datelor în orice moment
Prin această nouă funcționalitate, Mercedes Benz folosește modelele AI generative de top oferite de Azure OpenAI Service, susținute de securitatea, confidențialitatea și fiabilitatea platformei cloud Azure. Mercedes Benz păstrează controlul complet asupra proceselor IT din fundal. Toate datele colectate prin comenzi vocale sunt stocate în Mercedes Benz Intelligent Cloud, unde sunt anonimizate și analizate.

Pentru a reduce riscul ca utilizatorii să acceseze conținut dăunător, ilegal sau controversat, Mercedes-Benz a implementat un instrument de evaluare a riscurilor care analizează răspunsurile sistemului și identifică cele mai bune practici pentru a reduce posibilitatea apariției unor răspunsuri nocive.

Potrivit unui studiu realizat de Horváth, compania globală de consultanță în management, activă pe piața din România din 2005, folosirea inteligenței artificiale (AI) este considerată de 66% dintre companii că va aduce îmbunătățiri în creșterea veniturilor.

Studiul „Adaptative IT 7.0” a avut ca principal obiectiv modul de raportare a celor responsabili de IT – Chief Information Officers (CIOs) sau poziții echivalente – la provocările legate de transformarea digitală, avansul inteligenței artificiale, implementarea ESG, riscurile de atacuri cibernetice și altele. Un răspuns adecvat la toate aceste provocări va impune eficientizarea activității departamentelor de IT și o transformare treptată a rolurilor îndeplinite astăzi de CIOs.

54% dintre executivii cu responsabilități în aria IT mărturisesc că vor exista reduceri bugetare în următorii ani, în timp ce 10% dintre respondenți anticipează o creștere a cheltuielilor cu inovația. 

În fața presiunilor bugetare, doar 28% dintre companii vor mai folosi soluții „all-in-one” (în scădere cu 12% față de precedenta ediție a studiului), iar 41% (în creștere cu 8%) vor investi în instrumente specializate. SAP, ServiceNow și IBM rămân principalii furnizori, cu toate că soluțiile de nișă câștigă rapid teren.

În privința priorităților, inteligența artificială (AI) și machine learning (ML) au fost indicate de companii ca fiind esențiale pentru 77% dintre respondenți, implementate mai ales în logistică (+8%), operațiuni (+6%) și finanțe (+3%). 69% dintre cei care au răspuns consideră că depun eforturi semnificative pentru a asigura conformitatea și guvernanța AI, iar 61% sunt de părere că protecția datelor și securitatea par principalele obstacole majore.

Creșterea veniturilor prin implementarea AI necesită investiții inițiale, cu 30% dintre companii estimând o creștere de 5% a costurilor IT și 18% anticipând o majorare de 10% a cheltuielilor asociate cu AI. Pe lângă focusul pe venituri, sustenabilitatea și responsabilitatea digitală devin priorități critice. Totuși, doar 24% dintre companii folosesc instrumente avansate pentru automatizarea raportării ESG, iar 43% întâmpină dificultăți în respectarea normelor de protecție a datelor. Deși 79% dintre organizații sunt conștiente de cerințele ESG, doar 37% au strategii detaliate și comunicare completă privind sustenabilitatea.

Până în 2027, rolul celor aflați în poziții de CIO se va schimba: doar 18% vor rămâne în funcții exclusiv tehnice, față de 39% în prezent, în timp ce 82% vor avea responsabilități extinse, precum cele de Chief Digital and Information Officer (CDIO) sau Chief Technology and Information Officer (CTIO). Funcțiile de CDIO și CPIO (Chief Process Innovation Officer) vor crește cu 8% și, respectiv, 9%. Totodată, departamentele IT vor prelua o proporție mai mare din managementul proceselor de business, de la 42% în prezent la 57% în următorii trei ani.

„Studiul Horváth arată că executivii aflați în poziție de Chief Information Officers  și specialiștii IT trebuie să se adapteze rapid pentru a face față multiplelor provocări, iar în cea mai mare parte sunt optimiști cu privire la impactul inteligenței artificiale asupra creșterii veniturilor companiilor. Indiferent de mărimea bugetelor sau dificultatea provocărilor, cheia succesului o reprezintă adaptabilitatea echipei, responsabilii IT fiind primii chemați să-și asume noi roluri și să anticipeze tendințele care vor modela creșterea economică în viitor.”,

a declarat Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.

Studiul „Adaptive IT 7.0” a fost realizat pe 312 respondenți (42% executivi și alți responsabili IT), din peste 15 industrii, din opt țări.