Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A.P. Moller – Maersk & iB Cargo operează un important centru de distribuție și logistică în România, care deservește unul dintre cei mai mari producători globali de mobilă și decorațiuni interioare. În premieră la nivel național, cei doi parteneri anunță introducerea tehnologiei și a roboților dezvoltați de startup-ul Dexory, pentru a maximiza și a eficientiza utilizarea centrului, a-și optimiza resursele și spațiul pe rafturi.

Depozitul operat de A.P. Moller – Maersk & iB Cargo s-a deschis în septembrie 2021 cu 76.000 mp, iar la mai puțin de 2 ani, s-a extins la 100.000 mp, oferind soluții logistice personalizate și deservind 8 țări din Europa și Balcani. Unitatea este situată în parcul industrial CTPark Bucharest West și este certificată BREEAM.

Dragoș Dumitrescu, Country Manager Maersk România: „Maersk este dedicat angajamentului său de a implementa tehnologii de ultimă oră în operațiunile sale, ceea ce întărește poziționarea sa de lider în industrie. Prin adopția celor mai noi soluții, Maersk continuă să devină tot mai eficient, mai sustenabil și să ofere valoare clienților săi, în timp ce contribuie la modul în care va arăta viitorul comerțului global.”

Robotul NEO, dezvoltat de Dexory, operează zilnic în acest centru logistic din Bolintin-Deal, scanând peste 10.000 de amplasamente de paleți pe oră, față de 150 de amplasamente pe oră cu procesele manuale curente. Acesta acoperă culoare largi, dar și cele foarte înguste și dificil de navigat, și ține evidența atât a paleților întregi, cât și a cutiilor rămase în zonele de picking – efort care consumă timp și este predispus la erori umane, integrându-se în operațiunile zilnice și lucrând alături de echipele din depozit 24/7.

Dexory, startup-ul de logistică fondat de Andrei Dănescu, Oana Jinga și Adrian Negoiță la Londra, colaborează deja cu Maersk pentru depozitele din Regatul Unit și Irlanda. Extinderea soluției în noi teritorii este un factor important pentru angajamentul Maersk de a integra noi tehnologii precum și pentru sustenabilitate.

Soluția unică Dexory combină hardware-ul și software-ul pentru a oferi vizibilitate instanțăasupra stocurilor și operațiunilor, printr-un simplu click. Folosind roboți autonomi de 12 m înălțime pentru a capta date și imagini din depozit în timp real, tehnologia revoluționară digital twin permite analiza instantanee a stocurilor, a gradului de ocupare și a mișcării stocurilor.

Andrei Dănescu, Chief Executive Officer & Co-founder Dexory, declară: „Suntem încântați să colaborăm cu Maersk și iB Cargo și să aducem puterea datelor și informațiilor în timp real în acest centru impresionant din România, sprijinind o companie puternică din domeniul producției de mobilă și decorațiuni interioare. Multiple echipe au început deja să folosească tehnologia Dexory, soluția noastră bazată de digital twins ajutându-i să ia decizii mai informate și să lucreze mai eficient.”

Tehnologia „digital twin” oferă apoi acces instantaneu la datele capturate, evidențiind orice discrepanțe cu alte sisteme de monitorizare a stocului (WMS), într-un format digital intuitiv, ușor de accesat.

Datele extrase ajută la rezolvarea rapidă a provocărilor operaționale,, sporesc eficiența (permițând depozitarea și acuratețe ridicată în procesul de picking) și generează informații valoroase asupra operațiunilor depozitului (cum ar fi fluctuația în timp real a gradului de ocupare, planificarea rutelor de picking etc.) – toate fiind realizate manual în trecut. Folosind Inteligența Artificială, sistemul oferă sugestiide optimizare în timp real, pentru planificarea mai precisă a resurselor și pentru un management mai eficient al forței de muncă.„Modelul nostru de business este despre parteneriate pe termen lung. Le construim prin calitate, integritate si aducând valoare adăugată în business-urile clienților noștri prin soluții inovatoare la fiecare nivel.”, a adăugat Cătălin Putineanu, Fondator și Managing Partner al iB Cargo.

Deutsche Bahn introduce progresiv algoritmi de inteligență artificială dezvoltați la nivel intern în faza de programare a trenurilor, cu scopul de a crește punctualitatea Acest sistem nu înlocuiește oamenii, ci îi ajută în gestionarea eficientă a traficului. În această primă fază, acesta face acest lucru pe secțiunile urbane ale rețelei Metropol S-Bahn din Stuttgart, Rin-Main și München. Potrivit companiei germane, a evitat întârzieri în valoare totală de 58.000 de minute (aproape 967 de ore) în 2022. În 2024, sistemul va fi introdus și în S-Bahn-ul din Hamburg.

Acum, Deutsche Bahn trece la faza a doua, în care inteligența artificială va fi introdusă și în programarea trenurilor din rețeaua națională. Primul test a început deja pe linia dintre Elmshorn și Sylt, pentru a gestiona traficul mixt de pasageri și de marfă, atât local, cât și pe distanțe lungi. În cazul în care încercarea va avea succes, sistemul va fi introdus și pe linia cu trafic ridicat dintre Mannheim și Basel.

Acest sistem se bazează pe crearea unui „geamăn digital” (Digital Twin) al rețelei, pe care algoritmul poate simula foarte rapid, de până la o sută de ori mai rapid decât în timp real, operațiunile trenurilor și poate analiza diferite variante de trafic. Pe baza acestei activități de inteligență artificială, operatorii primesc sugestii cu privire la procedurile care trebuie luate pentru a îmbunătăți operațiunile, astfel încât să poată interveni în timp util înainte de apariția unei congestii. Concret, acest lucru înseamnă că trenurile pot fi împiedicate să încetinească sau să se oprească în cazul în care un alt convoi blochează o secțiune de cale ferată. Acest lucru sporește punctualitatea și capacitatea infrastructurii.

„Cu ajutorul inteligenței artificiale creăm mai multă punctualitate și fiabilitate pentru clienții noștri”, explică Daniela Gerd tom Markotten, membru al consiliului de administrație al DB pentru digitalizare și tehnologie. „În același timp, acest instrument simplifică munca dispecerilor noștri și le sporește sarcinile. În acest fel, lucrăm pas cu pas către orarul național în timp real.” Compania precizează într-un comunicat că obiectivul pe termen lung este de a realiza un orar în timp real, care va deveni centrul de control digital al traficului feroviar german: „Cu ajutorul inteligenței artificiale, toate întârzierile cauzate de întreruperi, lucrări rutiere sau alte incidente ar putea fi transferate direct în controlul traficului. Procesele interne vor fi astfel accelerate și eficientizate prin puterea de calcul enormă a inteligenței artificiale”.