Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit unei analize realizate de DSV Road, una dintre cele mai mari companii de transport din Europa, piața de transport rutier de mărfuri a înregistrat o încetinire a ritmului de creștere în perioada ianuarie-iunie 2023, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce a dus și la stagnarea tarifelor de transport.

Ritmul de creștere al industrii de transport a încetinit și pe fondul unui consum mai redus, determinat de inflația ridicată. Conform companiei DSV Road prognoza pentru finalul acestui an, indică faptul că piața de transport din România va continua să crească, însă nu va depăși nivelul de creștere din 2022.

În acest an, volumele de mărfuri transportate au cunoscut o ușoară scădere, dar au revenit la capacitatea normală de gestionare, după provocările cunoscute în 2022 privind insuficiența capacității de transport de mărfuri care genera întârzieri ale acestora.

În ciuda scăderii volumelor de mărfuri și a ieftinirii motorinei, costurile de transport au rămas stabile.

Cu toate acestea, compania DSV Road a înregistrat o creștere mai mică în afaceri față de anul trecut. În prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, creșterea înregistrată a fost de 20%, iar în perioada din 2022 față de 2021 a fost între 30% și 40%, în România. În privința volumelor de mărfuri transportate, DSV Road a livrat 280.000 de tone, în creștere cu 10%, comparativ cu primul semestru din 2022.

Transportul de tip grupaj continuă să fie extrem de căutat în cadrul companiei DSV Road, iar estimările indică faptul că cererea pentru acest tip de transport va crește cu 30% în acest an. În prezent, grupajul reprezintă peste 50% din afacerea DSV Road în România. În plus, cererea pentru transportul intern și soluțiile de green transport sunt, în continuare, în creștere.

În acest an, DSV Road se așteaptă să crească afacerea cu 10%, după ce în anul precedent a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% față de anul 2021, datorită numărului mare de clienți și de cererii pentru toate tipurile de transport, în special, grupajul și transportul intermodal. România ocupă o poziție importantă în regiune pentru grupul danez DSV, care este prezent local de aproape 30 de ani.

„Dacă în 2022 piața de transport rutier de mărfuri a crescut destul de accelerat, anul acesta, potrivit datelor din primele șase luni, creșterea este mai mică în România, piața trecând printr-un proces de restabilizare. În același timp, la nivelul Europei, se resimte o încetinire a creșterii economice, spre exemplu Germania, care are cea mai puternică industrie de transport din Europa, a intrat în recesiune tehnică, înregistrând o scădere ușoară a pieței. Totuși, în acest context, impactul asupra pieței de transport rutier de mărfuri din România este destul de redus.”,

a explicat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

„Compania noastră a crescut constant, an de an, România având un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Creșterea este susținută atât de numărul mai mare de clienți, cât și de dezvoltarea anumitor piețe, cum sunt ecommerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și a dorinței companiilor a folosi metode care protejează mediul.”,

a precizat Mihai Teodorescu, Country General Manager DSV Road.

Firma mureșeană Blema Trans are 35 de camioane și 175 de semiremorci pentru care apelează la tracționiști și face transport intermodal, 70-80% fier și restul mărfuri generale, ajungând în Germania, Olanda, Belgia și Italia.

Dintre camioane, 25 sunt achitate, dar dintre semiremorci ies anul acesta 40 din leasing și altele urmează peste 2-3 ani. Cea mai recentă livrare de vehicule a avut loc în 2023, 75 de semiremorci pentru extinderea flotei comandate în 2022, „când lucrurile încă mergeau bine. Acum nu mai merg, însă plătiserăm deja avansul și nu mai puteam renunța la ele. Dar în 2023 nu mai facem investiții – deși am vrut inițial să mai cumpărăm 400 de semiremorci – ci așteptăm să vedem ce se mai întâmplă, când își revine piața “, declară directorul general al firmei, Marius Bleoca.

Volumul de transport și mai ales tarifele au început să scadă în cazul Blema Trans în noiembrie 2022, în aceeași măsură pe toate relațiile unde lucrează firma, și de atunci lucrurile au mers tot mai slab până în aprilie 2023. „În perioada Paștelui a fost chiar groaznic și nu cred că mai au unde să scadă.“ Astfel de probleme au apărut pe toate relațiile și nicio țară nu dă încă semne de revenire. Iar situația cea mai grea este, în opinia managerului Blema Trans, în Germania, care e motorul Europei și de care se leagă toate schimburile de mărfuri, din toate țările.