Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța (FNTR) își reafirmă punctul de vedere potrivit căruia atingerea neutralității emisiilor de CO2 și reducerea dependenței de combustibilii fosili sunt necesare urgent, dar este de părere și că nu trebuie să ne limităm opțiunile la tehnologii care nu sunt încă suficient de mature și care rămân costisitoare pentru finanțele publice, mai ales într-un moment critic pentru economia europeană.

De aceea asociația susține că trebuie să se permită folosirea în continuare a biocombustibililor, inclusiv a biometanului, nu doar a energiei electrice și a hidrogenului, altfel fiind pusă în pericol tranziția ecologică din transportul rutier, deoarece concentrarea pe o singură energie pare nerealistă și periculoasă. Iar integrarea vehiculelor pe biogaz în mecanismul TIRUERT de impozitare a combustibililor în 2024 ar încuraja folosirea gazului în comparație cu combustibilii fosili și ar stimula energia alternativă capabilă să contribuie la tranziția către o economie mai ecologică și mai durabilă, promovând în același timp investițiile în noi capacități de producție a biometanului.

De aceea FNTR, Union TLF și OTRE se declară mulțumite de faptul că pe 24 mai au predat guvernului francez documente conținând punctele lor de vedere referitoare la sustenabilitate, începând cu necesitatea de a se baza pe un mix energetic adaptat la particularitățile diferitelor categorii de vehicule și utilizări pentru a atinge neutralitatea emisiilor de CO2 până în 2050.

Ministerul Transporturilor din Franța a organizat un grup operativ de tranziție energetică pe o perioadă de 18 luni, un prilej de consultare amplă pentru a se ajunge la un numitor comun pentru toți actorii din domeniu (transportatori, producători și companii energetice). Ideile apărute în cadrul acestui grup au dus la elaborarea foii de parcurs pentru decarbonizarea vehiculelor grele.

Una dintre concluziile discuțiilor este că menținerea competitivității și a capacității întreprinderilor de a investi în decarbonizare este esențială. De aceea tranziția energetică din transportul rutier de mărfuri necesită un plan de sprijin și un ajutor masiv și durabil pentru achiziționarea de vehicule și dezvoltarea rețelei de realimentare, inclusiv pentru firmele care închiriază vehicule comerciale.

Luând în considerare necesitatea menținerii celor mai eficiente motoare diesel pe termen scurt și mediu, în prezent există patru soluții alternative la motorină: gazul sau biogazul, bateriile electrice, hidrogenul și combustibilii lichizi cu emisii reduse de carbon.

Planificarea tranziției energetice a transportului rutier de mărfuri trebuie să includă simultan un plan de dezvoltare a unei oferte alternative de vehicule pentru toate utilizările, rețele de realimentare adaptate, un plan logistic de dezvoltare a terenurilor și un plan de sprijin financiar. Decarbonizarea transportului rutier de mărfuri va necesita, de asemenea, luarea de măsuri cu privire la cinci factori suplimentari: evoluția cererii de transport de marfă, trecerea către moduri de transport mai puțin consumatoare de CO2, cum ar fi transportul feroviar și pe căile navigabile interioare, îmbunătățirea eficienței energetice a vehiculelor și optimizarea sarcinii utile și a rutelor parcurse.

Adif continuă proiectul de modernizare a platformei multimodale din La Llagosta – Barcelona, un nod logistic strategic pentru a stimula traficul feroviar de marfă și dezvoltarea Coridorului, care se va conecta la linia Barcelona-Franța și va fi o parte importantă a Coridorului Mediteranean în Catalonia din Spania.

Compania a demarat procedura de licitație pentru furnizarea și transportul echipamentelor de cale ferată pentru conexiunea cu ecartament standard cu Coridorul Mediteranean în valoare de aproape 8 milioane de euro pe o perioadă de construcție de 24 de luni. În cadrul acestui contract vor fi furnizate 27 de schimburi cu ecartament mixt sau cu ecartament jumătate pentru calea pe balast și alte 3 schimburi convenționale cu ecartament standard, precum și 4 dispozitive de dilatare de mare viteză (1 cu o cursă de 1.000 mm și două cu o cursă de 500 mm în ecartament iberic sau standard).

Pe lângă fabricarea, preasamblarea, testarea în atelier și transportul, contractul include consultanță în timpul etapei de instalare, nivelare și aliniere a căii ferate, precum și operațiuni pentru punerea în funcțiune, potrivit unui comunicat de presă.

Centrul logistic La Llagosta, situat la 15 km de Barcelona, este configurat ca un nod de mare capacitate, care va impulsiona transportul feroviar într-o zonă cu un mare potențial socio-economic, precum axa mediteraneană și zona de influență a acesteia.

Facilitatea va fi adaptată la standardele europene de transport de marfă, transformând-o într-un centru multimodal ce utilizează ecartament mixt. Astfel, va deveni o enclavă strategică în nordul Barcelonei și un punct de referință pentru gestionarea trenurilor de marfă de 740 de metri, lungimea standard interoperabilă va fi compatibilă cu alte rețele feroviare europene.

Noul centru logistic se va conecta la linia de mare viteză Barcelona-Franța (LAV) și va face legătura la ecartament internațional cu Coridorul Mediteranean. De asemenea, va contribui în mod decisiv la obiectivele acestei axe de comunicații, asigurând un transport mai eficient, o reducere semnificativă a emisiilor poluante, o reducere a costurilor de exploatare feroviară, o mai mare eficiență și fiabilitate a traficului feroviar – inclusiv compatibilitatea deplină cu alte rețele feroviare europene – și timpi de călătorie mai competitivi.

Viitoarea configurație a terminalului va fi dotată cu o cale ferată de recepție/expediere, alcătuită din șine paralele cu o lungime de peste 750 m, montate pe ecartament mixt și electrificate la 3.000 V. În plus, va fi alcătuit dintr-un pachet de 4 căi ferate pentru încărcarea și descărcarea ITU (unități de transport intermodal) și o altă cale ferată pentru încărcarea și descărcarea de mărfuri generale.