Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Președintele ALIS, Guido Grimaldi, a făcut o declarație la finalul unei conferinte organizată cu ocazia LetExpo, târgul de transport și logistică care a avut loc la Verona între 8 și 11 martie, care infirmă teoria salariilor mici din sectorul transporturilor și logisticii din Italia.

Grimaldi apune că dacă Germania formează anual 800.000 de tineri care provin din Germania și își termină studiile acolo, în Italia sunt doar câteva zeci de mii. De aceea ALIS a creat o Academie, deoarece armatorii au nevoie de mii de navigatori, iar transportatorii rutieri au nevoie, de asemenea, de zeci de mii de șoferi. Președintele asociației transportatorilor italieni, citat de presa italiană, a mai spus că aceste meserii sunt plătite de la 2.000 de euro net în sus: în special șoferii de camion sunt cei care câștigă mai bine, aspirând chiar și la 3.000-3.500 de euro/lună, cu tot cu beneficii.

Adevărata problemă este că aceste meserii nu sunt văzute ca fiind atrăgătoare, deși, în realitate, acest lucru nu este absolut deloc adevărat. Grimaldi explică faptul că astăzi, un șofer pe intermodal face o serie de livrări, dar se întoarce seara acasă, la fel cum un marinar stă două luni acasă și o lună la bord. Adevărata problemă este că asociațiile, lumea academică și statul nu au fost capabile să sesizeze aceste oportunități.

Și tocmai din acest motiv anul acesta ALIS promovează intens aceste meserii la școlile din Italia și, în același timp, înființează birouri de recrutare în cât mai multe orașe.

Portul uscat Khorgos de la granița dintre China și Kazahstan a deservit 7.000 de trenuri pe ruta China-Europa anul trecut.

În aceeași perioadă, Khorgos și-a extins capacitatea de reîncărcare a terminalului local de containere. Khorgos fiind una dintre puținele treceri de cale ferată de la granița cu China, unde se fac transbordări între trenurile cu ecartament de 1.435 și 1.520 mm.

În ultimii ani, din cauza creșterii exponențiale a traficului feroviar pe NJS, portul uscat a fost deseori un punct important unde existau congestii, iar trenurile trebuiau să aștepte mult timp pentru a fi autorizate. Cu scopul de a remedia aceste probleme și pentru a fi mai pregătiți pentru creșterea traficului, trenurile intermodale internaționale, respectiv infrastructura feroviară locală și de transbordare, încă este în curs de extindere.

În 2022, terminalul Khorgos a gestionat o medie de 19 trenuri pe ruta China-Europa, iar numărul maxim de trenuri deblocate într-o zi a fost de 27, a relatat agenția de presă Xinhua.

Trenurile care merg în China prin acest port uscat transportă 140 de categorii de mărfuri diferite, precum mașini și piese din Germania sau materii prime din țările din Asia Centrală. Încărcăturile ajung în provinciile Hebei, Henan, Jiangsu, Guangdong, Shanghai și Chongqing. În prezent, 76 de rute diferite de conexiuni intermodale trec prin Khorgos.