Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehiculul aniversar – un DAF XG de culoare albă cu un motor PACCAR MX 13 de 355 kW/480 CP – a fost livrat oficial clientului olandez Kleijn Transport din Alblasserdam.

Noua generație de camioane DAF XD, XF, XG și XG+, au un design mai aerodinamic și mai spațios al vehiculului, și sunt printre primele camioane de pe piață care respectă noile reglementări europene privind greutatea și dimensiunile. Ca urmare, noua generație de camioane DAF stabilește noi standarde în ceea ce privește eficiența, siguranța și confortul șoferului. Camioanele DAF XF, XG și XG+ pentru transporturi lungi și grele au primit premiul „Camionul internațional al anului 2022”, în timp ce noul DAF XD a primit premiul prestigios 2023 pentru distribuție și aplicații profesionale.

Camionul aniversar a fost predat companiei Kleijn Transport, o companie care asigură transportul de containere și remorci în întreaga Europă, precum și transportul maritim și aerian. Flota sa este formată din 220 de camioane, din care peste 50% sunt DAF.

„Pe baza experienței noastre excelente cu noua generație de vehicule DAF, creștem numărul acestora la 50. Am ales în mod deliberat modelul spațios XG pentru a combina perfect cea mai mare eficiență a consumului de combustibil și cel mai bun confort din clasa sa, acesta din urmă fiind extrem de important având în vedere lipsa actuală de șoferi.”,

a precizat John Dekker, directorul financiar la Kleijn Transport.

„Niciodată în istoria noastră de 95 de ani nu s-a mai ajuns la impresionantul reper de 50.000 de camioane atât de repede după lansarea modelelor. Acest lucru ilustrează succesul noii noastre generații de camioane DAF. Un moment important care evidențiază performanța excelentă a vehiculelor și reprezintă, de asemenea, o reflectare a calității de lider în industrie pe care angajații noștri dedicați o oferă clienților noștri în fiecare zi.”,

a adăugat Harald Seidel, președintele DAF Trucks.

Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a publicat datele pentru piețele globale de transport aerian de mărfuri din ianuarie 2023, care arată că cererea de transport aerian de mărfuri a scăzut din cauza perturbărilor legate de războiul din Ucraina și de inflație.

Cererea pe piața globală, măsurată în tone-kilometri de marfă (CTK*), a scăzut cu 14,9% de la an la an față de ianuarie 2022 (-16,2% pentru operațiunile internaționale).

Capacitatea (măsurată în tone-kilometri de marfă disponibile, ACTK) s-a majorat cu 3,9%, comparativ cu ianuarie 2022. Aceasta fiind prima creștere anuală a capacității din octombrie 2022 încoace. Capacitatea de transport internațional de marfă a crescut cu 1,4% față de ianuarie 2022. Totodată, creșterea numărului de ACTK reflectând redresarea puternică a capacității pe piețele companiilor aeriene de pasageri, care a compensat cu o scădere a capacității internaționale oferite de avioanele cargo dedicate.

Componenta globală a comenzilor noi de export a PMI din industria prelucrătoare, un indicator principal al cererii de mărfuri, a crescut în ianuarie pentru prima dată din octombrie 2022. În cazul economiilor majore, comenzile noi la export au fost în creștere, iar în China și în SUA, nivelurile PMI sunt aproape de pragul critic de 50, ceea ce indică faptul că cererea de produse manufacturate din partea celor mai mari două economii ale lumii se stabilizează.

Comerțul mondial de bunuri a scăzut cu 3% în decembrie, aceasta fiind a doua scădere lunară consecutivă.

Indicele prețurilor de consum pentru țările G7 au scăzut de la 7,4% în noiembrie la 6,7% în ianuarie. Inflația prețurilor de producție s-a redus cu 2,2%, ajungând la 9,6% în decembrie.

„Cu o cerere de marfă în scădere de 14,9% pentru ianuarie și o capacitate în creștere de 3,9%, anul 2023 a început în condiții dificile de afaceri. Aceasta a fost însoțită de incertitudini persistente, inclusiv războiul din Ucraina, inflația și lipsa forței de muncă. Însă există motive solide pentru un optimism în ceea ce privește transportul aerian de marfă. Randamentele rămân mai mari decât înainte de pandemie, iar trecerea mult mai rapidă decât așteptările Chinei de la politica COVID stabilizând condițiile de producție pe cea mai mare piață a transportului aerian de marfă. Acest lucru va da un impuls atât de necesar cererii, pe măsură ce companiile își sporesc angajamentul față de China.”,

a declarat Willie Walsh, directorul general IATA.