Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN hTGX – un camion de mare tonaj cu motor cu combustie pe bază de hidrogen – a câștigat premiul Truck Innovation Award 2025. Membrii juriului International Truck of the Year i-au înmânat prestigiosul premiu lui Dr Frederik Zohm, membru al Consiliului de Conducerepentru Cercetare-Dezvoltare de la MAN Truck & Bus,, în cadrul IAA Transportation Press Day din Hanovra.

MAN Truck & Bus va fi primul producător de camioane din Europa care pune bazele unei serii mici de camioane cu propulsie pe combustie de hidrogen. Seria mică, planificată inițial la aproximativ 200 de unități, urmează să fie livrată clienților din Germania, Olanda, Norvegia, Islanda și anumite țări non-europene încă din 2025. MAN hTGX oferă o variantă alternativă de acționare cu emisii zero pentru aplicații speciale, de exemplu pentru transportul de mărfuri grele – cum ar fi în construcții, transportul de cisterne sau transportul de cherestea. hTGX poate fi, de asemenea, o alternativă la camioanele electrice cu baterii pentru utilizarea în zone fără infrastructură de încărcare adecvată sau pentru piețele în care este deja disponibil suficient hidrogen. 

MAN hTGX va fi disponibil în configurații de punți 6×2 și 6×4, permițând o sarcină utilă mare și o autonomie maximă de până la 600 km. Motorul cu ardere internă cu hidrogen H45 se bazează pe unitatea diesel D38 și va fi produs în fabrica de motoare și baterii din Nürnberg.

După premiul inaugural Truck Innovation Award în 2019, în semn de recunoaștere a siguranţei operării camionului autonom aFAS Level 4, fără șofer, și a proiectelor de conducere autonomă ATLAS-L4 și ANITA în operațiunile logistice în 2023, aceasta este a treia oară când MAN Truck & Bus câștigă acest trofeu.

Premiul Truck Innovation Award, creat de juriul International Truck of the Year (ITOY), recunoaște excelența în soluții avansate de transport. Grupul ITOY este format din 25 de jurnalişti de vehicule comerciale și jurnaliști seniori reprezentând principalele reviste de camioane din Europa și Africa de Sud.

Cu 84 de voturi, hTGX de la MAN a învins concurența Oxygen de la Renault Trucks – un camion prototip de distribuție – și S-eWay Fuel Cell (FCEV) de la Iveco, un vehicul electric cu emisii zero pentru distanțe lungi.

În timpul unui test pe șosea în Saalfelden, Austria, jurnaliștii IToY au lăudat performanțele și manevrabilitatea hTGX, asemănătoare celor ale unui motor diesel, oferite de motorul pe hidrogen cu aprindere prin scânteie MAN H4576 de 16,8 litri cu șase cilindri în linie. Juriul Truck of the Year a lăudat, de asemenea, amprenta de carbon aproape nulă a camionului de mare tonaj, autonomia de aproximativ 600 km oferită de rezervoarele presurizate cu hidrogen de 56 kg și 700 de bari și sistemul simplificat de post-tratare a gazelor de eşapament.

Rezumând decizia juriului, Gianenrico Griffini, președintele International Truck of the Year, a declarat: „MAN hTGX deschide un nou capitol în decarbonizarea transportului rutier. Acesta poate fi vehiculul ales pentru aplicații grele, cum ar fi în sectorul construcțiilor, în condiții climatice dificile.”

Modelul eActros 600 de la Mercedes-Benz Trucks a fost votat „Camionul internațional al anului 2025” de către un juriu format din 24 de redactori și jurnaliști seniori din presa de vehicule comerciale, reprezentând 24 dintre cele mai importante reviste de camioane din Europa.

Prestigiosul premiu i-a fost înmânat lui Karin Rådström, CEO al Mercedes-Benz Trucks, în timpul IAA Transportation Press Day din Hanovra, Germania.

Cu 88 de voturi, vehiculul electric cu baterie (BEV) de mare tonaj al producătorului german de camioane a învins concurența acerbă din partea gamei Aero a Volvo Trucks cu motorizări electrice sau convenționale și a tractorului electric Iveco S-eWay.

În conformitate cu regulile International Truck of the Year (IToY), premiul anual este acordat camionului lansat în ultimele 12 luni, care aduce cea mai semnificativă contribuție la eficiența transportului rutier. Jurizarea se bazează pe o serie de criterii esențiale, inclusiv inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, amprenta asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).

Este pentru a doua oară când un camion electric câștigă premiul International Truck of the Year, care datează din 1977. În plus, cinci dintre cele șapte vehicule de pe lista scurtă IToY din acest an sunt modele electrice cu zero emisii de gaze de eșapament. Acesta este un alt semn că tranziția energetică ia amploare în rândul producătorilor de camioane și atrage interesul operatorilor de transport europeni.

Numeroșii jurnaliști IToY care au participat la turneul de testare european eActros 600 2024, de peste 15.000 km, organizat de Mercedes-Benz Trucks, au lăudat aerodinamica avansată a noii cabine Pro: cu secțiunea sa frontală proeminentă și suprafețele netede și curbate, ProCabin este proiectat să îmbunătățească fluxul de aer cu 9% față de modelul actual.

Jurnaliștii IToY au apreciat performanțele grupului motopropulsor, bazat pe două motoare electrice de 400 kW pe puntea electrică și trei pachete de baterii LFP de 207 kWh fiecare. Acest grup motopropulsor asigură o accelerație lină cu trei programe de conducere diferite într-un mediu de lucru liniștit, fără vibrații.

După cum a constatat juriul International Truck of the Year, cu o capacitate instalată de peste 600 kWh, o combinație standard tractor-semiremorcă de 40 de tone poate atinge o autonomie de peste 500 km fără reîncărcare intermediară.

Rezumând votul juriului, președintele International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a declarat: „Mercedes-Benz Trucks a proiectat eActros 600 ca un camion electric încă de la început. Această decizie a pus pe drum un BEV de ultimă generație, capabil să îndeplinească o gamă largă de misiuni pe distanțe lungi.”