Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proiectele MAN de conducere autonomă ATLAS-L4 și ANITA au câștigat premiul pentru inovație în domeniul camioanelor pentru 2024. Juriul „International Truck of the Year” i-a înmânat prestigiosul premiu lui Frederik Zohm, membru al consiliului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus, în timpul dineului de gală de la Solutrans, târgul bienal pentru profesioniștii din domeniul transporturilor rutiere și urbane, desfășurat la Lyon, Franța.

Este pentru a doua oară când MAN Truck & Bus câștigă acest trofeu, după ediția inaugurală a Truck Innovation Award din 2019, în semn de recunoaștere a camionului său autonom fără șofer de nivel 4 aFAS.

Premiul Truck Innovation Award – care recunoaște schimbările tehnologice enorme și tranziția energetică din cadrul sectorului auto – a fost acordat de juriul International Truck of the Year (IToY). Juriul este format din 25 de jurnaliști de vehicule comerciale și jurnaliști de rang înalt reprezentând principalele reviste de camioane din Europa și Africa de Sud.

Cu un scor câștigător de 97 de voturi, proiectele avansate ale MAN au devansat axa electrică de la ZF, Quantron-as-a-service (QaaS), un furnizor de platforme cu emisii zero pentru vehicule comerciale cu pile de combustie și baterii electrice, și Westwell Q-Truck, un camion electric autonom de mare tonaj pentru logistica inovatoare a containerelor.

Proiectul de cercetare și dezvoltare ANITA – Autonomous Innovation in Terminal Operations – a început în 2020 pentru a automatiza transferul între diferite moduri de transport. ANITA își propune să utilizeze camioane autonome pentru a stabiliza procesele implicate în transferul containerelor de la transportul rutier la cel feroviar, făcându-le mai eficiente, mai ușor de planificat și, în același timp, mai flexibile.

Proiectul de cercetare și dezvoltare ATLAS-L4 (Transportul automatizat între centrele logistice pe autostrăzile de nivel 4) are ca scop punerea pe șosea a camioanelor autonome de nivel 4 în operațiuni de realizare. Proiectul ia deja în considerare condițiile-cadru ale legii germane privind conducerea autonomă, adoptată în 2021, care permite, în principiu, conducerea autonomă pe rute definite, sub supraveghere tehnică.

Membrii IToY au lăudat caracteristicile avansate ale ambelor proiecte, contribuția la automatizarea transportului de la un hub la altul și intermodal, precum și cooperarea fructuoasă în cadrul proiectului între MAN Truck & Bus, furnizorii de logistică, furnizorii de componente, instituțiile de cercetare și operatorii de infrastructură publică. Rezumând votul juriului, președintele International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a comentat: „Proiectele MAN ANITA ȘI ATLAS-L4 dovedesc faptul că, în prezent, conducerea autonomă este fezabilă și poate avea un rol în a face operațiunile de transport mai sigure și mai eficiente, punând bazele unor concepte inovatoare de transport și logistică”.

Volvo FH Electric a primit distincţia International Truck of the Year 2024 din partea unui juriu format din 24 de jurnaliști specializaţi pe vehicule comerciale, reprezentând 24 de reviste importante de camioane din întreaga Europă. Este pentru prima dată în istoria premiului International Truck of the Year – ale cărui rădăcini datează din 1977 – când un camion electric produs în serie câștigă acest premiu. Mai mult, patru din cele cinci vehicule de pe lista scurtă a premiului ITOY din acest an sunt modele electrice pe baterii, cu emisii zero, o dovadă a faptului că tranziția energetică capătă amploare în sectorul transporturilor, chiar dacă în UE nu există încă un ecosistem propice pentru operarea autovehiculelor electrice grele pe baterii.

Volvo FH Electric a adunat 84 de puncte în urma votului juriului ItoY, surclasând alte modele electrice care au trecut testul pieţei, precum eActros 300/400 de la Mercedes-Benz, echipat cu o transmisie electrică, și a camionului electric cu baterii 45S de la Scania. În competiţia din acest an au mai fost luate în considerare Seria XD de la DAF Trucks şi Mitsubishi Fuso eCanter.

Potrivit regulamentului International Truck of the Year (IToY), premiul anual se acordă camionului introdus pe piață în ultimele 12 luni, care a adus cea mai importantă contribuție la eficiența transportului rutier. Această apreciere se bazează pe mai multe criterii esențiale, printre care inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, impactul asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).

Membrii juriului IToY au lăudat performanțele, accelerația fără cusur, silențiozitatea, eficienţa grupului motopropulsor, bazat pe două sau trei motoare electrice cu putere continuă de 330, respectiv 490 kW, cuplate cu cutia de viteze I-Shift de ultimă generație. La fel de crucial în scorul câștigător al FH Electric pentru transportul regional de marfă a fost oferta vastă de configurații de axe pentru tractoare și platforme, disponibilitatea a patru versiuni de cabină și portofoliul modular de pachete de baterii – de la două la șase – în funcție de cerințele activităţii de transport.

Președintele juriului International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a rezumat: „Prin introducerea FH Electric, Volvo Trucks a oferit o gamă electrică pe baterii de ultimă generație, potrivită pentru o gamă largă de operațiuni de transport. Este o dovadă că tranziția energetică capătă forță chiar și în mediul de afaceri dificil de astăzi”.

Roger Alm, președintele Volvo Trucks, a primit prestigiosul premiu cu ocazia Galei pentru inovaţii care a avut loc pe 22 noiembrie în cadrul Solutrans, târgul bienal pentru profesioniștii din domeniul transporturilor rutiere și urbane, desfășurat la Lyon, Franța.

Cu această ocazie, Roger Alm s-a declarat foarte mândru pentru recnoaşterea primită din partea juriului. „Este pentru prima oară în istoria când industria transporturilor alege un camion electric drept Camionul Anului. Volvo FH Electric reprezintă o nouă eră în industrria de camioane, iar câştigarea acestui premiu arată clar că trecerea la un transport cu zero emisii se întâmplă aici şi acum”, a spus Roger Alm.

„Vreau să mulţumesc sincer tuturor celor care au contribuit la acest succes. Este rezultatul muncii de echipă, cu pasiune şi dedicaţie, a colegilor noştri fantastici din cadrul Grupului Volvo, în strânsă colaborare cu clienţii noştri, cu partenerii şi furnizorii noştri, la fel de valoroşi.”

Este pentru a patra oară când Volvo FH câştigă trofeul International Truck of the Year. Volvo FH este unul dintre modelele de suces ale industriei camioanelor, fiind vândut în 1,4 milioane de bucăţi în întreaga lume.

Producţia Volvo FH Electric a început în 2022 în fabrica Volvo din Goteborg din Suedia, iar producţia la Ghent, în Belgia, a început în acest an.

Volvo FH Electric a adunat 84 de puncte în urma votului juriului ItoY, surclasând alte modele electrice, precum eActros 300/400 de la Mercedes-Benz, echipat cu o transmisie electrică, și a camionului electric cu baterii 45S de la Scania. În competiţia din acest an au mai fost luate în considerare Seria XD de la DAF Trucks şi Mitsubishi Fuso eCanter. Potrivit regulamentului International Truck of the Year (IToY), premiul anual se acordă camionului introdus pe piață în ultimele 12 luni, care a adus cea mai importantă contribuție la eficiența transportului rutier. Această apreciere se bazează pe mai multe criterii esențiale, printre care inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, impactul asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).