eActros LongHaul de la Mercedes-Benz Trucks – un prototip concept pentru transportul de mare tonaj pe distanțe lungi – a câștigat premiul 2023 Truck Innovation Award.
Prestigiosul premiu a fost înmânat lui Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks, în timpul conferinței de presă la IAA Transportation din Hanovra, Germania.
Premiul Truck Innovation Award – care recunoaște schimbările tehnologice enorme și tranziția energetică din cadrul sectorului auto – a fost acordat de juriul International Truck of the Year (IToY). Acest grup este format din 25 de redactori de vehicule comerciale și jurnaliști de rang înalt reprezentând principalele reviste de camioane din Europa și Africa de Sud. România este reprezentată în acest juriu de revista Tranzit.
Cu 112 voturi în favoarea sa, camionul cu baterii electrice (BEV) al Mercedes-Benz Trucks a surclasat ZF eTrailer, gama complet electrică Volta Trucks Zero și vehiculele alimentate cu pile de combustie Faun Enginius pentru uz municipal.
Membrii IToY au lăudat caracteristicile avansate ale modelului eActros LongHaul, care utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fier cu încărcare rapidă și durată lungă de viață (LFP), precum și rapiditatea procesului de cercetare și dezvoltare al Mercedes-Benz Trucks.
Într-adevăr, anunțat pentru prima dată în 2020, eActros LongHaul este deja supus unor teste intensive, va ajunge pe drumurile publice în acest an, iar prototipurile aproape de producție vor merge la clienți pentru teste de utilizare în condiții reale în 2023.
Jurnaliștii de la ITOY au apreciat, de asemenea, dimensiunile compacte ale ansamblului tractor, care, într-un ampatament de 4 m, găzduiește 3 pachete de baterii cu o capacitate totală instalată de peste 600 kWh și 2 motoare electrice, ca parte a unei e-axe noi, cu o putere continuă de 400 kW.
Rezumând votul juriului, președintele International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a declarat: „Ambele modele sunt foarte bune: Mercedes-Benz eActros LongHaul deschide un nou capitol spre e-mobilitate. Este o dovadă că tranziția către un transport pe distanțe lungi neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 este un obiectiv realizabil, bazându-se pe soluții de înaltă tehnologie și pe eforturi continue de cercetare și dezvoltare.”
Conform regulilor IToY, un candidat la Premiul pentru inovație în domeniul camioanelor trebuie să fie un vehicul cu o tehnologie avansată, cu o greutate brută a vehiculului de peste 3,5 tone, echipat cu un sistem de propulsie sau de combustibil alternativ. În caz contrar, acesta trebuie să prezinte soluții specifice de înaltă tehnologie în ceea ce privește conectivitatea (sisteme de conducere semi- sau complet autonome), capacitatea de pluton sau servicii de asistență avansate, cum ar fi diagnosticarea la distanță.
Premiul International Truck of the Year (IToY) a fost lansat inițial în 1977 de către jurnalistul britanic și legendarul editor al revistei TRUCK, Pat Kennett. Astăzi, cei 24 de membri ai juriului reprezintă reviste de top din domeniul vehiculelor comerciale din întreaga Europă. În plus, în ultimii ani, grupul IToY și-a extins sfera de influență prin numirea unor “membri asociați pe piețele de camioane în creștere din China, India, Africa de Sud, Australia, Brazilia, Japonia, Iran, Noua Zeelandă, Israel și Malaezia. În total, numărul combinat de cititori ai operatorilor de camioane din cele 24 de reviste ale membrilor cu juriu complet ale IToY și din cele ale celor 10 membri asociați depășește 1.100.000.
Grupul IToY dorește să mulțumească companiei Dekra pentru că a colaționat în mod independent toate voturile membrilor juriului IToY și a certificat rezultatul final. Istoria Dekra începe cu automobilul. În 1925, Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V. a fost înființată la Berlin pentru a asigura siguranța rutieră a mobilității în plină dezvoltare. Astăzi, cele opt divizii de servicii ale Dekra – Inspecția vehiculelor, Revendicări și expertiză, Testarea produselor, Inspecția industrială, Consultanță, Audituri, Formare și Muncă temporară – oferă un portofoliu larg de servicii. Acest portofoliu se concentrează pe siguranța pe șosea, la locul de muncă și acasă pe cinci continente și în 60 de țări din întreaga lume. Dekra are aproximativ 44.000 de angajați și generează o cifră de afaceri de aproximativ 3,4 miliarde de euro.
Campionatul European de Curse de Camioane FIA (ETRC) și juriul internaţional de presă Truck of the Year (ITOY), o organizație non-profit înregistrată în Austria, au anunțat un parteneriat media unic, cu scopul de a dezvolta și a evidenția interese comune specifice.
Aceste subiecte includ, desigur, cursele care vor fi organizate în cadrul ETRC şi toate informaţiile care rezultă de aici şi care se va bucura de o acoperire extinsă în revistele și site-urile ITOY, precum şi pe reţelele de socializare ITOY. De la Nürburgring va veni implicarea directă a membrilor ITOY într-un nou format de talk-show, numit TruckTalk.
TruckTalk va acoperi subiecte legate de curse, dar şi de industrie în general, precum interviuri cu personalități de top, probleme de siguranță, noi tehnologii, durabilitate și lipsa șoferilor de camioane.
Talk show-urile, care vor dura între 15 şi 60 de minute, vor fi distribuite online sau difuzate în timpul fiecărui eveniment oficial din calendarul curselor din 2021.
Conform acordului, membrii ITOY vor primi conținut media exclusiv și acces la ETRC Digital Media Hub, care găzduiește o arhivă video completă, susținută de motoare de căutare inteligente. Mai mult, jurnaliștii ITOY vor avea acces exclusivist în culise la curse, inclusiv informații despre funcționarea ETRC și interviuri.
Membrii ITOY se vor conecta cu parteneri și echipe de curse, pentru a dezvălui povești exclusive referitoare la poziția FIA ETRC ca platformă de lider pentru tehnologii durabile.
FIA ETRC și ITOY lucrează activ la proiecte noi și mai comune, care vor fi anunțate în viitor.
Amintim faptul că Premiul International Truck of the Year (ITOY) a fost lansat inițial în 1977 de jurnalistul britanic Pat Kennett, editorul revistei Truck. Astăzi, cei 24 de membri ai juriului reprezintă reviste de top pentru vehicule comerciale din întreaga Europă. Mai mult, în ultimii ani, ITOY și-a extins sfera de influență prin numirea de membri asociați pe piețele de camioane în creștere din China, India, Africa de Sud, Australia, Brazilia, Japonia, Iran și Noua Zeelandă. În total, numărul de cititori combinat al operatorului de camioane al celor 24 de reviste ale membrilor juriului complet ITOY, precum și cele ale celor opt membri asociați ai acestuia depășește un milion.
România este reprezentată în ITOY de revista Tranzit.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit