Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 10 iulie, in urma unei investitii de 4 milioane de euro, MHS Truck Service a inaugurat, la Oradea, cel de-al noualea centru de service si vanzari MAN din cadrul retelei nationale, care mai cuprinde orasele Bucuresti, Otopeni, Brasov, Sibiu, Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta si Bacau. De asemenea, in cadrul retelei functioneaza si cinci parteneri de service autorizati in Iasi, Slatina, Oradea, Piatra Neamt si Baia Mare, astfel asigurandu-se o acoperire nationala completa. Evenimentul a presupus si doua premiere: prezentarea oficiala a noilor modele MAN TGX, concurent cu reale sanse la titlul International Truck of the Year, si comerciala usoara MAN TGE.

Noul sediu MHS Truck Service Oradea este situat pe drumul european E60/DN1, in apropierea punctului de trecere a frontierei Bors, si se intinde pe o suprafata totala de 12.000 m2. Din acestia, 2.800 m2 reprezinta atelierul propriu-zis si cladirea de birouri, iar restul de 9.200 m2 sunt destinati parcarii camioanelor care vor veni la service si autovehiculelor noi destinate livrarii. Atelierul MHS Truck Service Oradea dispune de patru canale de lucru si un canal destinat verificarii ITP, urmand sa fie asigurate 16 posturi de lucru pentru specialistii productivi care vor efectua lucrari de mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie si ITP, respectiv 8 posturi de lucru pentru personalul TESA, in aceasta unitate desfasurandu-si activitatea un numar total de 24 de angajati. Cladirea a fost construita conform standardelor actuale MAN, iar atelierul este autorizat pentru lucrari de service pentru marcile MAN si Neoplan, cu posibilitate de extindere pentru divizia de vehicule comerciale usoare MAN TGE.

„Valoarea investitiei in atelierul MAN din Oradea se ridica la 4 milioane euro si reprezinta un pas important in dezvoltarea retelei de service si a marcii MAN in Romania”

Elena Claudia Iordache, CEO MHS Truck & Bus

Training-uri continue pentru angajatii operationali

Despre perfectionarea angajatilor, oficialii MHS au spus ca acestia vor participa in mod constant la cursurile pentru tehnicieni oferite de centrele proprii din Bucuresti si Sibiu, organizate conform conceptelor MAN Academy si standardelor MAN, care imbina practica si teoria. De asemenea, prin intermediul MHS Truck Service Oradea, tinerii din zona de vest a tarii care doresc sa se inscrie in programul de internship dezvoltat de departamentul de training MHS Truck & Bus Group vor putea beneficia de o pregatire la cel mai inalt nivel pentru a deveni specialisti in mecanica, electrica, tinichigerie si vopsitorie pentru autovehiculele MAN. Programul a ajuns deja la a 9-a generatie, care, incepand din acest an, continua sub denumirea MANTech2030. Nu in ultimul rand, atelierul de la granita de vest a tarii va functiona in concordanta cu masurile de siguranta in vigoare, in vederea prevenirii raspandirii virusului SARS-COV-2, la fel ca intreaga retea nationala a MHS Truck Service.

Din cauza restrictiilor impuse de Austria, presedintele MHS Holding, Michael Schimdt, nu a putut fi prezent la inaugurare, insa a transmis un mesaj video:

„Decizia de a inaugura sediul de la Oradea in aceasta perioada dificila a venit din dorinta de a sustine sectorul de transport romanesc si de a genera noi locuri de munca in zona respectiva“

Au fost insa prezente oficialitati din cadrul Guvernului Romaniei, dar si oficialitati locale, precum si reprezentanti ai producatorului MAN Truck & Bus. Printre acestea s-au numarat Marilen-Gabriel Pirtea, deputat si rector al Universitatii de Vest din Timisoara, Dragos Preda, secretar de stat cu atributii in comunicare, Ilie Gavril Bolojan, primarul orasului Oradea, Bátori Géza, primarul orasului Bors, George Gabriel Bologan, ambasadorul Romaniei in Italia, si Emil Hurezeanu, ambasadorul Romaniei in Germania.

Noile MAN TGX si TGE, lansate oficial in Romania

Pentru ca a fost primul eveniment pe anul acesta pentru MAN in Romania, MHS a luat decizia de a prezenta oficial si noutatile in termeni de produse, astfel ca inaugurarea sediului de vanzari si service a fost marcata de prezenta noului autotractor TGX si a comercialei usoare TGE. Daca primul model va beneficia de o promovare directa catre clienti si potentiali clienti, cel de-al doilea este deja disponibil pentru vanzare in variante constructive furgon, autosasiu si transport persoane (19+1 locuri).

Pentru a vedea daca Romania este singurul caz din Europa care vorbeste de izolarea sau carantina soferilor intrati in tara dupa o cursa internationala, am facut o scurta anchea de opinie in randul jurnalistilor de la revistele din Uniunea Europeana, membre ale juriului International Truck of the Year.
Astfel, am aflat ca autoritatile din Austria, Belgia si Elvetia au decis sa nu carantineze/izoleze soferii de camion. In Franta, una dintre tarile vestice puternic afectate de pandemia de COVID-19, autoritatile au decis sa lase libere culoarele pentru soferii profesionisti. 
In Grecia, o tara care a anuntat recent ca economia se va contracta si va intra in recesiune ca urmare a pandemiei, soferii continua sa faca curse atat in interiorul, cat si in exteriorul tarii. Nici in Irlanda nu sunt restrictii momentan, insa specialistii ii sfatuiesc pe soferii care vin pe feribot din Marea Britanie sa se autoizoleze. 
In tarile nordice, unde au fost luate masuri impotriva reducerii raspandirii coronavirusului considerate a fi destul de permisive, situatia nu este foarte diferita. Spre exemplu, in Suedia traficul de marfuri se desfasoara normal la nivel de granite, cu marfuri care vin si pleaca din Finlanda, Danemarca, Norvegia, Germania si Polonia. 
Olanda, o alta tara intens circulata de camioane romanesti, permite pentru moment accesul soferilor profesionisti fara restrictii de izolare/carantinare. Autoritatile recomanda insa ca la intoarcerea acasa, soferii sa isi petreaca timpul ramas pana la urmatoarea cursa in locuinta pentru a evita contactul cu alte persoane in afara familiei. Transportul este un domeniu esential pentru Olanda in vederea mentinerii lantului de aprovizionare si a economiei.
In Spania, a doua tara europeana puternic afectata de COVID-19 dupa Italia, soferii sunt exceptati de la masurile carantinarii/izolarii, transportul fiind considerat o activitate esentiala. Recent, in Spania a intrat in vigoare un decret care suspenda orice activitate economica si de productie care nu este considerata esentiala. 

In Polonia, Jan Buczek, presedintele asociatiei transportatorilor polonezi ZMPD, a declarat ca, “intrucat soferii profesionisti nu sunt supusi carantinei obligatorii, operatorii de transport pot beneficia de munca angajatilor lor fara sa ca acestia din urma sa fie obligati sa faca pauza doua saptamani (sa stea in izolare).” Astfel, soferilor ar trebui sa li se acorde o protectie speciala, pentru ca este inacceptabil ca acestia sa aiba contact cu alti participanti la trafic in punctele de trecere a frontierei si sa fie expusi la diverse tipuri de amenintari epidemiologice, a mai spus presedintele Asociatiei.
 
Prin decret guvernamental, Italia, cea mai afectata tara din Europa de criza coronavirusului, obliga toti cetatenii la autoizolare (https://www.fedespedi.it/wp-content/uploads/2020/03/DM_120_2020.pdf), chiar daca nu au simptome asociate COVID-19. Totusi, masura nu este necesara pentru persoanele aflate in tranzit si nici pentru soferii profesionisti, insa aceste persoane sunt obligate sa paraseasca teritoriul italian in termen de 3 zile (72 de ore), cu o prelungire de pana la 48 de ore in cazuri exceptionale. La intrarea in tara, soferii completeaza o declaratie in care mentioneaza motivul intrarii si traseul pe care il parcurge si prin care se obliga sa intre in izolare daca apar simptome asociate COVID-19. 
 
Bulgaria si Norvegia, mai restrictive
Spre deosebire de Suedia, in Norvegia situatia este putin diferita, in sensul in care autoritatile au decis sa aiba o trasabilitate mai mare asupra soferilor profesionisti. Cei care fac transport intern pot calatori in interes de serviciu, insa pe timpul in care se afla intre curse sunt obligati sa stea in izolare. Cu alte cuvinte, ziua muncesc si seara se izoleaza, ca toti ceilalti cetateni.
Bulgaria inregistreaza o situatie similara cu a Romaniei. Daca soferul doar incarca si/sau descarca pe teritoriul Bulgariei in 24 de ore, atunci nu este necesara carantina/izolarea. In cazul in care timpul pana la urmatoarea cursa este mai mare de 24 de ore, soferul intra in izolare sau carantina. Insa, precizeaza sursele Tranzit, nu se precizeaza nimic de separare fata de familie. In acest caz, soferul, dar si compania, sunt responsabili de respectarea masurilor impuse de autoritati, iar amenzile sunt foarte mari, mergand pana la pedeaspsa cu inchisoarea.