Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… avertizează specialiștii asociației olandeze de transport și logistică TLN, hacker-ii atacând adesea nu numai companii, ci întregul lanț logistic, aspect posibil din cauza complexității acestuia. Deci un atac cibernetic poate avea consecințe pe foarte multe planuri pentru operatori, clienți și pentru întregul lanț de aprovizionare cu alimente – dacă e să vorbim de produse de strictă necesitate.

De aceea o bună protecție împotriva acestor infracțiuni este extrem de importantă, cu atât mai mult în contextul în care tot mai multe firme împărtășesc informații cu clienții, competitorii și acționarii prin intermediul internetului, ceea ce le face și mai vulnerabile.

Iar o bună protecție vine din creșterea securității digitale atât pentru fiecare firmă în parte, cât și pentru întregul lanț logistic.

În plus, este foarte important să existe un management activ al riscului, astfel încât întreaga companie și toți angajații ei să fie conștienți de riscul infracțiunilor cibernetice și să fie cunoscute vulnerabilitățile proceselor digitale din cadrul fiecărei firme.

TLN a pregătit pentru membrii săi chiar un calculator automat al riscurilor în cazul fiecărei companii, dar și alte instrumente practice care ajută la creșterea siguranței digitale, sfaturi ce pot fi valoroase pentru orice operator și analize ale preocupării pe care o are fiecare în prezent pentru siguranța cibernetică. Iar guvernul Olandei a redactat cinci principii de bază ale antreprenoriatului digital sigur.

Desi cumparaturile online continua sa creasca la nivelul UE, doar 22% dintre bulgari si 23% dintre romani au facut achizitii online in 2019, fata de o medie de 60% inregistrata in Uniunea Europeana (UE), arata datele publicate luni de Oficiul European de Statistica (Eurostat).
 
In 2019, campionii achizitiilor online din UE au fost locuitorii din Danemarca (84%), Suedia (82%), Olanda (81%), Germania (79%) si Finlanda (73%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (22%) si Romania (23%). Totusi, procentul romanilor care fac cumparaturi online a crescut constant, de la 2% in 2009 la 20% in 2018 si 23% in 2019.
 
La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu varste intre 16 si 74 de ani au facut achizitii online in 2019, fata de 56% in 2018. Comparativ cu 2009, procentul celor care fac cumparaturi online aproape s-a dublat, de la 32% la 60%. Cea mai mare crestere in ultimii zece ani s-a inregistrat in Estonia, unde procentul celor care fac cumparaturi online a urcat cu 51 de puncte procentuale, de la 17% in 2009 la 68% in 2019.
 
Pe fondul cresterii folosirii internetului si a imbunatatirii standardelor de securitate, consumatorii din UE apreciaza posibilitatea de a face cumparaturi oricand, oriunde, avand acces la o gama larga de produse si putand compara cu usurinta preturile. In timpul actualei pandemii de coronavirus (Covid-19), in conditiile in care magazinele sunt inchise si consumatorii sunt afectati de restrictii, comertul electronic ar urma sa creasca si mai mult, se arata in comunicatul Eurostat.