Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un sindicat belgian anunţă că a intrat în poseseia unor documente prin care companii de transport din estul Europei îi obligă pe şoferi să semnze că nu vor să se întoarcă acasă sau la sediul companiei. Sursa citată precizează că angajatorii se prevalează de faptul că întoarcerea ar fi un drept şi nu o obligaţie.

La momentul de faţă în Belgia legislaţia privind Pachetul Mobilitate încă nu e transpusă în legislaţia naţională, dar acest lucru urmează să se întâmple în viitorul apropiat. Însă sindicatul UBT-FGTB spune că are dovezi prin care angajatorii încearcă să ocolească legislaţia europeană privind timpii de conducere şi odihnă, mai precis amendamentul privind obligaţia şoferilor de întoarcere la fiecare trei sau patru săptămâni. Sursa citată preciează că angajatorii îi determină pe aceştia să semneze un document prin intermediul căruia şoferii în cauză declară că nu doresc să se întoarcă la domiciliul de reşedinţă sau la sediul companiei. Sindicatul spune că are mai multe astfel de documente din mai multe surse.

Pentru sindicate, era important ca pachetul de mobilitate să fie aprobat și ca unele dintre părțile sale să fie puse în aplicare rapid. Astfel, Europa a demonstrat în mod clar că ia foarte în serios lupta împotriva dumpingului social și a concurenței neloiale în sectorul transporturilor. Însă angajatorii fără scrupule fac tot posibilul pentru a ocoli noile reguli”, a spus Frank Moreels, preşedintele UBT-FGTB, care afirmă că măsura privind întoarcerea şoferului este una foarte importantă în contextul social, şoferii fiind astfel protejaţi.

Sindicatul spune că angajatorii care îi determină pe şoferi să semneze respectivul document se bazează pe faptul că întoarcerea este un drept şi nu o obligaţie, singura responsabilitate a companiei fiind aceea de a organiza întoarcerea în cazul în care aceasta ar avea loc şi să explice autorităţilor cum face acest lucru.

După ce a intrat în posesia primul astfel de document, UBT a înaintat o plângere şi a cerut intensificarea controalelor, inclusiv cele privind pauza săptămânală normală.

Efectuarea pauzei săptămânale la bordul camionului este şi va rămâne interzisă, chiar dacă şoferul se întoarce sau nu acasă. De aceea trebuie să creştem numărul controalelor şi să nu ezităm să impunem amenzi mari în eventualitatea unor proceduri de infringement”, a mai precizat Frank Moreels.

În România, legislaţia europeană privind Pachetului de Mobilitate se va transpune prin modificarea OG 37/2007. Proiectul a fost deja în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor, iar acum se continuă procesul de transparenţă decizională şi urmează să intre în dialog social cu asociaţiile de transport.

Foto: btb-abvv.be

Controalele pe întoarcerea șoferilor la 4 săptămâni au început deja în Germania, deși nu există legislație privind cuantumul amenzilor.

Începând de astăzi, 21 august, Germania a început controalele pe noile prevederi ale Pachetului Mobilitate referitoare la modificarea Regulamentului 561. Concret, șoferii sunt verificați dacă s-au întors din Comunitate în țara de reședință în patru săptămâni. Informația ne-a fost transmisă de către un transportator român al cărui șofer a înregistrat un astfel de control. Deși nu există clarificări privind modul în care companiile angajatoare pot proba întoarcerea șoferului, controlul vizează timpul de conducere menționat pe card şi dacă se constată că lucrează pe Comunitate de mai mult de 4 săptămâni compania este pasibilă să fie amendată.

În România există în acest moment un draft de transpunere a regulamentelor europene în legislația națională, documentul urmând să intre în dezbatere publică. În Belgia și Franța, potrivit informațiilor transmise Tranzit de către avocatul Frederick Vanden Bogaerde vor începe cât de curând, deși nici aici nu există, momentan, legislație specifică prin care șoferii să poată fi amendați în cadrul controalelor din teren pe noile modificări prevăzute de Pachet. Acest lucru s-ar putea schimba în următoarele săptămâni sau luni, în cazul Belgiei, care are o situație politică mai complicată la momentul de față și este de așteptat să reacționeze mai târziu.

Foto: www.tellerreport.com