Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită intervenția urgentă a Președinției României și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru fluidizarea traficului la frontiera României cu Bulgaria, în principal la punctele Giurgiu – Ruse și Calafat – Vidin, ca și la toate celelalte puncte de trecere a frontierei. De-a lungul drumurilor s-au format cozi lungi de camioane care creează blocaje în trafic, iar șoferii sunt nevoiți să stea în vehicule chiar și mai mult de 72 de ore.

UNTRR amintește că a sesizat în numeroase rânduri autorităților române cu referire la cozile kilometrice de camioane la frontierele României, iar în lipsa unor măsuri prioritare din partea autorităților române, problema timpilor mari de așteptare la frontiere s-a agravat, perturbând atât funcționarea sectorului transporturilor rutiere, cât și a tuturor celorlalte sectoare economice deservite de transportatori. Reducerea urgentă a timpilor de așteptare la frontiere este importantă pentru toți agenții economici din România – importatorii și exportatorii în special, și implicit pentru consumatorii finali.

La acest moment, trecerea prin Podul Dunării Giurgiu-Ruse și Podul Dunării Calafat-Vidin este extrem de dificilă pentru transportatorii rutieri din cauza creșterii traficului, controalelor masive și greoaie și lipsei capacității administrative. Cozile de camioane create pe ambele sensuri la punctele de trecere a frontierei României cu Bulgaria afectează activitatea transportatorilor români și străini, inclusiv a operatorilor români de transporturi agabaritice care sunt blocați la intrarea în orașul Ruse, unde este formată o coadă infernală de camioane pe toate benzile, fiind necesară intervenția urgentă a autorităților române precum și coordonarea cu autoritățile bulgare pentru a nu îngreuna și mai mult traficul.
 
UNTRR recomandă autorităților române luarea următoarelor măsuri urgente  pentru fluidizarea traficului de camioane și reducerea timpilor de așteptare la toate punctele de trecere a frontierei României cu Bulgaria:

1. Măsuri urgente la nivel național de fluidizare a traficului:


2. Măsuri de coordonare instituțională transfrontalieră cu autoritățile bulgare pentru reducerea timpilor de așteptare în frontiere și fluidizarea traficului pe ambele sensuri, inclusiv solicitând părții bulgare:


3. Măsuri la nivel european pentru accelerarea procesului de aderare la spațiul Schengen.

UNTRR atraghe atenția asupra faptului că industria transporturilor rutiere are o contribuție semnificativă la Produsul Intern Brut (PIB) al României, fiind principala modalitate de transport utilizată pentru exporturile realizate din țara noastră, iar orice blocaj al activității de transport rutier afectează buna funcționare a economiei românești în ansamblu. O zi pierdută, în medie, la fiecare livrare, timp în care camioanele așteaptă la frontiere va produce efecte în cascadă asupra întregii economii românești, pentru că depășirea timpilor de conducere zilnici ai șoferilor profesioniști, consumul mai mare de carburant pe timpul așteptării și întârzierile la livrarea mărfurilor către clienți pot determina atât penalizarea transportatorilor, cât și probleme în aprovizionarea orașelor sau în derularea unor procese de producție, precum și creșterea costurilor pentru clienții finali.