Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Group Venture Capital AB, care investește la nivel global în companii nou-înființate și în curs de extindere, investește acum și în Trucksters, din Madrid, axată pe furnizarea de transport pe distanțe lungi printr-un sistem inovator bazat pe volume mari de date și inteligență artificială. Folosind algoritmi avansați și IA pentru a gestiona curse pe distanțe lungi în Europa, Trucksters oferă transporturi rapide, sigure și durabile, iar realizările sale din cei cinci ani de activitate au impresionat Volvo Group, care crede că poate adăuga o valoare strategică semnificativă dezvoltării afacerii spaniolilor. În plus, cum nevoia de transport de marfă va crește, sistemul de releu folosit de Trucksters oferă o bază solidă pentru electrificare și pentru soluții autonome.

Colaborarea Trucksters cu Volvo Group va permite implementarea de progrese tehnologice care vor îmbunătăți siguranța în transportul de mărfuri și vor încuraja adoptarea camioanelor electrice.

Tranzacția, așa cum subliniază grupul suedez, nu are un impact semnificativ asupra câștigurilor sau poziției sale financiare.

Reamintim că firma spaniolă a fost fondată în 2018 de Luis Bardají, Gabor Balogh și Ramón Castro și are ca obiectiv eficientizarea industriei globale de transport rutier de mărfuri și îmbunătățirea calității vieții șoferilor. Serviciul Trucksters reduce timpul de tranzit rutier pe distanțe lungi cu până la 50%, permițând camioanelor să se deplaseze continuu pe cele patru coridoare logistice pe care le gestionează, din Spania către Europa de Vest și de Est și Marea Britanie, unde are puncte fixe de releu unde camionul schimbă semiremorca, evitând opririle și permițând șoferului să se întoarcă acasă.

Partenerii Trucksters sunt de regulă companii mici și medii, cu parcuri între 5 și 10 camioane, unele dintre ele administrate de spanioli în exclusivitate. Cele mai multe dintre aceste firme sunt românești, fie cu vehicule înregistrate în România, fie cu filiale în Spania. Românii au contribuit major la dezvoltarea proiectului, deoarece încă de la început inițiatorii lui s-au lovit de problema disponibilității șoferilor spanioli pentru a face curse de transport în afara Spaniei.

Krone și-a dublat capacitatea de la Herzlake prin adăugarea a două linii de fabricație pentru noua gamă Dry Liner, linii care fac posibilă producerea acestui model cu numeroase variante de echipare și opțiuni și în peste 180 de unități/săptămână. Investiția a fost de 11,3 milioane de euro și a fost necesară datorită creșterii cererii de semiremorci izolate, dar și de cutii mobile.

Noua linie STG (pentru modele cu pereți netezi din oțel) este concepută pentru 100 de unități/săptămână și aici se produc caroserii cu pereți din oțel, prefabricate și vopsite ca întreg. Folosind un sistem de macarale controlate de computer, aceste suprastructuri se montează pe șasiu exact în poziția dorită și sunt prinse prin bolțare.

Iar pe linia STP standul de instalare a panourilor laterale cu ajutorul macaralei aduce o inovație specială: panelurile, care pot fi de până la 13,6 m lungime, din plywood, plastic sau spumă sandwich, sunt integrate într-o sigură bucată, astfel că suprafața lor exterioară netedă are un aspect deosebit, nefiind întreruptă, și poate fi inscripționată în acord cu cerințele clienților, dar este și foarte ușor de curățat. Această linie este concepută pentru 84 de unități/săptămână.

Krone folosește un sistem automat de transport pentru aprovizionarea liniilor de producție cu piese și componente, iar pentru lipire este disponibilă o tehnologie nouă, panourile din fibră de stilă ranforsată și acoperișul ISO fiind acum lipite automat pe o masă specială.

Și capacitatea de producție automată a panourilor laterale s-a dublat prin adăugarea unei mese suplimentare de lipire. Pe lângă toate aceste noutăți, fabrica din Herzlake ține cont de ergonomie, siguranța muncii și eficiență, ceea ce se poate vedea și din tehnologia nouă de înșurubare, care folosește echipamente alimentate de baterii și o proiectare specială a șuruburilor. Întreaga gamă de produse a fost revizuită radical pentru a-i crește calitatea și beneficiile aduse clienților, iar ca parte a automatizării au fost aduși în fabrică noi roboți.

Reamintim că la Herzlake se produc, în afară de Dry Liner, cutii mobile și vehicule pentru curierat, coletărie și transport expres, toate protejate foarte bine anticoroziune prin KTL, pe lungimi de până la 16 m, înălțimi de până la 3,2 m și lățimi de până la 2,6 m.

De asemenea, Herzlake este centrul de producere automată a unor componente precum uși spate, pereți spate, pereți laterali și stâlpi centrali și pentru colțuri pentru toată gama Krone.

Locația se întinde pe circa 352.000 mp, iar în vara acestui an se va face o nouă extindere prin relocarea liniei de asamblare a cutiilor mobile într-o nouă hală, deja proiectată complet.