Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks a adus îmbunătățiri modelelor sale din gama grea T, T High, C & K în ceea ce privește interiorul cabinelor, pentru a combina confortul la volan și în timpul pauzelor cu ergonomia, și le-a echipat cu tehnologii avansate de asistență a șoferului, pentru a îmbunătăți siguranța rutieră. Aceste elemente vor fi disponibile și pe modelele integral electrice Renault Trucks E-Tech T & C, lansate recent.

Bordul este prevăzut acum cu un nou display principal digital ajustabil, de 12″, completat de un ecran secundar digital cu interfață intuitivă Android Automobile, pentru acces rapid la aplicații. Șoferii pot utiliza butoanele de control de pe volan pentru a opera în siguranță funcțiile ecranelor principal și secundar, inclusiv apelurile telefonice și comenzile pentru muzică. Pentru a face condusul mai ușor, ecranul afișează și elemente de navigație și imagini de la camerele de luat vederi. Vehiculele pot fi echipate cu încărcător cu inducție, pentru telefon.

Pentru un grad optim de confort la condus, volanul poate fi înfășurat în piele, iar scaunele și bordul pot fi personalizate cu material textil și/sau piele, respectiv cu materiale clasice sau compacte, gri-carbon sau negru și roșu. În plus, modelele electrice au finisaje distinctive, albastru cu roșu.

Renault Trucks T, T High, C & K și Renault Trucks E-Tech T & C sunt echipate cu o coloană a volanului care poate fi ajustată tridirecțional, deci șoferii pot adopta poziția la volan care li se potrivește cel mai bine, în funcție de forma corpului, de cerințele misiunii și de propriile preferințe. Coloana volanului poate fi ajustată prin intermediul unei pedale operate cu un singur picior, care modifică atât poziția, cât și gradul de înclinare. Iar precizia și siguranța sunt garantate prin faptul că ajustarea este posibilă fără a ridica mâinile de pe volan și prin blocarea instantanee.

Gama grea Renault Trucks 2024 încorporează cele mai recente tehnologii de asistență a șoferului și cele mai eficiente sisteme de frânare, pentru siguranța șoferilor, a încărcăturii și a celorlalți participanți la trafic, așa cum promit reprezentanții producătorului francez.

Acesta a montat radare și camere de jur împrejurul vehiculului, crescând câmpul vizual al șoferului, sporind gradul de siguranță al participanților la trafic, simplificând manevrele și reducând riscul de accident. Opțional pot fi adăugate până la cinci camere, pentru a monitoriza împrejurimile vehiculului, încărcătura și șaua autotractorului în timpul cuplării.

Șoferii sunt ținuți la curent automat în legătură cu nivelul presiunii din pneuri și sunt alertați în eventualitatea oricărei anomalii, evitând astfel consumul excesiv de combustibil sau riscul unei explozii. Vehiculul mai este echipat cu un sistem de avertizare în ceea ce privește viteza (ISA) și cu o cameră care detectează limitările de viteză și avertizează șoferul în cazul în care le depășește, evitând, astfel, accidentele și amenzile.

Renault Trucks T, T High, C & K pot fi echipate cu un airbag pentru șofer combinat cu un sistem de pretensionare pentru centura de siguranță (standard pe Renault Trucks E-Tech T & C).

Iar pentru a reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2 vehiculele pot primi sistemul Optivision Map Based (bazat pe hărți), care transmite datele topografice către computerul de bord, pentru optimizarea strategiilor de schimbare a vitezelor. Sunt incluse, de asemenea, modulele Check and Map ale software-ului de fleet management Optifleet, pentru optimizarea stilului de conducere și planificarea mai eficientă a curselor – funcție standard pe Renault Trucks E-Tech T & C.

Sistemele de asistență la frânarea de urgență, care trebuie cel puțin să detecteze vehiculele staționate și în mișcare și să frâneze independent, erau deja obligatorii pentru anumite camioane și autobuze. Din 2024, însă, acestea trebuie să fie capabile să reacționeze și la pietoni și bicicliști. „Sistemele moderne de asistență pentru șoferi au un mare potențial de prevenire a accidentelor”, subliniază Ulrike Hetzel, membru al consiliului de administrație și director de tehnologie la Dekra. „Dar este, de asemenea, important să fim conștienți de limitele lor. Aceste sisteme îi sprijină pe șoferi, dar nu îi scapă de responsabilitate. Așadar, nu este vorba despre funcții de conducere automată. Oricine se află la volan trebuie să dețină controlul”, spune Ulrike Hetzel,

Reacție preventivă în caz de oboseală și ebrietate

Printre altele, un sistem de avertizare a somnolenței este obligatoriu pe noile modele de camioane, adaugă organizația de testare. Acest sistem analizează atenția șoferului și îi solicită acestuia să ia o pauză, dacă este necesar. Dispozitivele de imobilizare a vehiculului, în cazul în care șoferul consumă alcool trebuie, de asemenea, să fie instalate în viitor pe vehiculele noi. Acestea sunt menite să contribuie la prevenirea conducerii în stare de ebrietate.

Nici un ajutor pentru viteza necorespunzătoare

Un alt sistem care trebuie să fie prezent în noile autocamioane este așa-numitul Intelligent Speed Assist (ISA). „ISA este un exemplu care poate fi folosit și pentru a descrie bine limitele unora dintre noile sisteme care sunt acum obligatorii”, explică expertul Dekra. „Sistemul avertizează șoferul în cazul în care viteza maximă admisă pe o anumită porțiune de drum este depășită.” Cu toate acestea, multe accidente se întâmplă pentru că un șofer conduce în limitele generale de viteză, dar apoi conduce cu viteză prea mare pentru condițiile de drum sau pentru condițiile meteorologice existente și, din păcate, ISA este ineficientă împotriva acesteia.”