Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit statisticilor Comisiei Europene, in 2018 s-au inregistrat 25.100 de victime si 135.000 de raniti grav in accidente rutiere. Pentru a reduce numarul acestora, Parlamentul European a propus un nou regulament privind siguranta rutiera, cu focus in special pe utilizatorii cei mai expusi – pietoni si biciclisti. Proiectul a trecut mai departe cu 578 de voturi favorabile, dintr-un total de 633, se arata pe http://www.uominietrasporti.it.  Pentru a intra in vigoare, regulamentul trebuie sa obtina si aprobarea Consiliului European, care, insa, pare evidenta.

Noul regulament prevede obligativitatea ca, din mai 2022, toate vehiculele (inclusiv camioane, autobuze si autoutilitare), sa fie echipate cu sisteme de siguranta avansate, precum sistemul inteligent de adaptare a vitezei, franarea de urgenta (care pentru camioane este deja obligatorie), dispozitive pentru detectarea oboselii soferului, detectarea obstacolelor la mersul inapoi si inregistrarea datelor, masuri care vizeaza asigurarea unei mai mari sigurante rutiere pentru biciclisti si pietoni.
In particular, camioanele si autobuzele vor trebui sa imbunatateasca vizibilitatea de pe scaunul soferului si sa fie capabile sa garanteze o "vedere directa". Potrivit regulamentului, aceste vehicule vor trebui sa adopte tehnologii capabile sa reduca "la maximum unghiurile moarte din fata si din partea in care se afla soferul". Aceste tehnologii vor trebui sa echipeze vehiculele noi, inmatriculate incepand cu noiembrie 2025, iar pe cele existente incepand din noiembrie 2028.
Conform calculelor Parlamentului, doar sistemul inteligent de adaptare a vitezei (ISA) ar trebui sa conduca la o reducere cu 20% a numarului de victime.

TISPOL saluta decizia Parlamentului European potrivit careia toate autoturismele noi, comercializate incepand cu 2022, vor trebui echipate cu limitatoare de viteza. Aceasta miscare face parte dintr-o serie de masuri initiate de deputatii europeni in sensul introducerii obligatorii a diverselor sisteme de siguranta. Sistemele inteligente de asistenta a vitezei (ISA) vor recunoaste semnele rutiere sau datele oferite de GPS pentru a stabili limitele locale de viteza si pentru a limita viteza vehiculului potrivit acestora.

Masura de introducere obligatorie a ISA a fost aprobata de deputatii europeni in urma propunerilor Consiliului European pentru Siguranta Transporturilor (ETSC).
ETSC considera ca masura va reduce coliziunile din trafic cu 30% si va putea salva 25.000 de vieti in termen de 15 ani de la introducere.