Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a patra a raliului Dakar, o buclă având plecarea la Ha’il și întoarcerea în aceeași localitate, a totalizat 574,01 km, din care 425 km de cursă specială, și s-a desfășurat la altitudine mare, care nu a scăzut niciodată sub 800 m, și uneori a urcat până la 1.300 m. Vremea a fost rece, iar ploaia din ziua precedentă a schimbat semnificativ natura terenului, dar nu și frumusețea canioanelor și platourilor de pe traseul special. Și de această dată navigarea a fost una dintre provocări, ca și dunele numeroase.

În cursa pentru camioane, Martin Macik (MM Technology) a obținut a treia victorie de la această ediție, la 8’50” de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 9’22” de liderul clasamentului general după trei etape, Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), care își menține această poziție. El este urmat de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco), la 15’06”, și de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra ZM Racing), la 34’09”, în timp ce Martin Macik, aflat la a noua participare ca pilot la Dakar, urcă un loc, până pe al patrulea, fiind încă în urmă din cauza probleme de frânare din etapa a doua.

O consolare pentru el ar putea fi aceea că și liderul clasamentului provizoriu, Ales Loprais, este tot ceh, această țară având o tradiție frumoasă la acest raliu, cu 35 de etape câștigate de-a lungul timpului, dintre care 16 de către Karel Loprais, care a obținut și șase titluri.

Etapa a treia a raliului Dakar, de la Alula la Ha’il, s-a desfășurat pe un traseu de 669,15 km, din care 447 km de cursă specială, în regiuni bogate în istorie, câtă vreme Ha’il a fost o răscruce de rute comerciale ce lega Europa de Asia. Echipajele au avut de înfruntat și precipitațiile, uneori torențiale – din cauza cărora pentru cicliști și șoferii de autoturisme traseul a fost scurtat la 377 km – și canioanele din jurul pistelor nisipoase și uneori stâncoase. De aceea navigația a jucat un rol decisiv în obținerea unui rezultat bun, multe piste inducând concurenții în eroare.

În cursa camioanelor, Martin Macik (MM Technology) a câștigat a treia etapă de la ediția din acest an a Dakar – fiind urmat de olandezul Gert Huzink (Riwald Dakar Team), la 2’39”, și de cehul Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra Zm Racing), la 4’07” – dar rămâne al cincilea în clasamentul general, din cauza timpului pierdut în etapa a doua. Liderul clasamentului general după două etape, cehul Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), a fost abia al zecelea în etapa a treia, la 25’56” de învingător, astfel că în clasamentul general acum îl devansează Jaroslav Valtr, cu 5’45”, iar pe locul al treilea se află olandezul Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), la 16’13” de lider.