Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a opta a raliului Dakar, de la Al Duwadimi la Riyadh, a totalizat 822,94 km, din care 346 km de cursă specială și restul, traseu de legătură, fiind caracterizată de piste de pietriș în partea de început și de văi și lanțuri de dune spre final.

În competiția camioanelor, Martin Macik (MM Technology) obține a patra sa victorie din acest an, la 59 de secunde de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 3’34” de Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), și se apropie mai mult de podium în clasamentul general, fiind acum la 47 de secunde de al treilea clasat.

Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), învingătorul din etapa anterioară, s-a blocat aproximativ o jumătate de oră în prima parte a cursei, această pierdere de timp, aproape similară cu cea din cazul unei puncții a unei anvelope, contând mult în lupta pentru titlu, în condițiile unor diferențe atât de mici între primii patru clasați. Acest pilot olandez tânăr, în care Team De Rooy și-a pus toate speranțele, a fost la doar 15 minute în spatele cehului, Ales Loprais, și rămâne pe locul trei în clasamentul general, dar sigur optimismul său s-a mai redus.

Ales Loprais continuă să fie pe primul loc în clasamentul general după opt etape, la 16’17” de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 38’03” de Janus Van Kasteren. Iar al cincilea clasat este deja la peste o oră și 50 de minte de lider.

Între etapa a opta și a noua a fost ziua de pauză din acest an de la Dakar.

Etapa a patra a raliului Dakar, o buclă având plecarea la Ha’il și întoarcerea în aceeași localitate, a totalizat 574,01 km, din care 425 km de cursă specială, și s-a desfășurat la altitudine mare, care nu a scăzut niciodată sub 800 m, și uneori a urcat până la 1.300 m. Vremea a fost rece, iar ploaia din ziua precedentă a schimbat semnificativ natura terenului, dar nu și frumusețea canioanelor și platourilor de pe traseul special. Și de această dată navigarea a fost una dintre provocări, ca și dunele numeroase.

În cursa pentru camioane, Martin Macik (MM Technology) a obținut a treia victorie de la această ediție, la 8’50” de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 9’22” de liderul clasamentului general după trei etape, Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), care își menține această poziție. El este urmat de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco), la 15’06”, și de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra ZM Racing), la 34’09”, în timp ce Martin Macik, aflat la a noua participare ca pilot la Dakar, urcă un loc, până pe al patrulea, fiind încă în urmă din cauza probleme de frânare din etapa a doua.

O consolare pentru el ar putea fi aceea că și liderul clasamentului provizoriu, Ales Loprais, este tot ceh, această țară având o tradiție frumoasă la acest raliu, cu 35 de etape câștigate de-a lungul timpului, dintre care 16 de către Karel Loprais, care a obținut și șase titluri.