Compania Naţională Poşta Română a facut noi achizitii în valoare de 19 milioane de lei pentru 200 de maşini noi.
Valentin Ştefan, directorul general al CNPR, a precizat că întreprinderea își propune să atingă țintele de modernizare şi de creştere a mobilităţii, astfel că noile achiziții vor înlocui maşinile vechi de 15 ani, a citat Agerpres.
Fondurile necesare provin din bugetul companiei şi dintr-un credit contractat de la EximBank în urmă cu doi ani.
Potrivit directorului general al CNPR, o treime dintre maşinile companiei au fost achiziționate în ultimii doi – trei ani.
Noile flote de masini au fost prezentate în cadrul unui eveniment organizat de operatorul naţional de servicii poştale care a avut loc sâmbătă, 21 ianuarie în parcarea din Piaţa Constituţiei, lângă Palatul Parlamentului.
“Maşinile vor fi împărţite după nevoi. Cel mai probabil în Bucureşti vor rămâne cam 10% dintre ele, undeva între 15 şi 20 de maşini. Parcul auto vechi se va reînnoi. Înlocuim maşini vechi de 15 ani cu acestea noi”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al companiei.
În urma analizei realizate de Cebia, companie specializată în colectarea și raportarea datelor istorice ale mașinilor rulate, rezultă că o mașină second-hand din cinci importate în România au fost vândute cu origine falsă (19%). Prin urmare, vânzătorii nu au trecut în anunțuri țara reală de origine a vehiculului.
Prin această metodă mașinile sunt scoase la vânzare cu o medie de 6.250 de lei, deși un vehicul cu originea din Germania are o valoare diferită pe piața românească față de o mașină din sudul Europei sau din țările non-europene.
Aproximativ 396.000 de mașini second-hand au fost importate în România în 2021, iar aproape 75.000 dintre ele au fost vândute fără a se preciza proveniența lor reală. Astfel, cumpărătorii din țară au plătit mai mult pentru aceste mașini, însemnând un total de peste 467 de milioane de lei.
Cifrele provin dintr-o analiză Cebia, care oferă o verificare a istoricului mașinilor rulate din întreaga lume pe https://ro.cebia.com/. Totodată, Cebia a comparat originea acestora listate pe un eșantion de aproape 7.000 de mașini din listele curente cu datele de la producătorii de vehicule.
„Țara în care un vehicul a fost condus mult timp are un impact asupra stării sale tehnice. De exemplu, dacă un vehicul este condus pe drumurile din țările de coastă, uzura lui este mai mare decât în țările continentale, ceea ce bineînțeles că are un impact asupra prețului vehiculului.”,
a subliniat Martin Pajer, directorul Cebia.
Cel mai adesea, mașinile cu origine falsă sunt declarate ca fiind din Germania, iar în realitate vehiculele respective provin din sudul, sud-estul sau estul Europei. Țările non-europene nu fac excepție.
Prin introducerea VIN-ului mașinii pe https://ro.cebia.com/ puteți să obțineți gratuit o imagine de ansamblu a informațiilor disponibile despre mașină, cât și perioada acestora.
„Pentru multe mașini, originea lor reală este Canada, Africa de Nord, Orientul Mijlociu și America Centrală, de exemplu. Concret, pot aminti Belarus, Oman sau Nicaragua”,
a mărturisit Pajer.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit