Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Macelarii, comerciantii de fructe, legume si branzeturi sunt printre cei care au inregistrat cele mai mari vanzari dupa perioada de izolare si este probabil ca aceasta tendinta sa se mentina si in continuare, conform unui studiu derulat de Mastercard. Acesta releva ca 63% dintre romanii care au iesit la cumparaturi in perioada post-izolare declara ca incearca in mod activ sa achizitioneze produse de la comerciantii locali pentru a-i ajuta sa-si readuca activitatea la normal, unul din trei (34%) oameni afirmand ca de la inceputul starii de urgenta au descoperit noi magazine in comunitatea lor. Aproape doi din trei (62%) spun ca intentioneaza sa cumpere in continuare de la magazinele locale, chiar si acum cand masurile de distantare sociala au fost reduse.
Circa 29% dintre participantii la studiu spun ca au simtit lipsa restaurantului din zona in care locuiesc, iar alti 44% au declarat ca in viitor vor manca si vor bea in localurile din apropierea casei pentru a le ajuta isi reporneasca afacerea. 19% dintre romani au declarat ca au ales sa mearga la un restaurant local pentru a plasa o comanda la pachet, odata ce acesta si-a deschis usile pentru livrare.
De asemenea, si saloanele de coafura si frizerie se numara printre afacerile care estimeaza cresteri ale activitatii, 47% dintre oameni afirmand ca au asteptat redeschiderea salonului local. Totodata, pe parcursul starii de urgenta, romanii s-au orientat catre mijloacele traditionale de distribuire a laptelui la domiciliu, 20% dintre acestia declarand ca au apelat la un astfel de serviciu in timpul perioadei de izolare, iar 31% afirmand ca intentioneaza sa il foloseasca in continuare. „Perioada pe care o traversam a schimbat modul in care romanii isi achizitioneaza produsele si serviciile, acestia orientandu-se si catre surse locale de incredere, si, totodata, a determinat o crestere semnificativa a cumparaturilor online si a celor contactless, pentru siguranta, rapiditate si confort. De asemenea, magazinele si comunitatile locale joaca un rol important in furnizarea de bunuri si servicii. Speram ca aceasta perioada dificila sa contribuie la construirea unei relatii intre oameni si comerciantii locali si la mentinerea acesteia, chiar si pe masura ce viata va reveni la normal”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard Romania si Croatia.
Studiul a estimat cresteri ale vanzarilor in perioada post-izolare pentru comerciantii de fructe si legume, de branzeturi, pentru macelarii, saloanele de coafura/frizerie, magazinele independente de haine, brutarii, magazinele de bricolaj/hardware, librariile independente, magazinele de cadouri si cafenelele locale.

Auchan lanseaza in Italia un serviciu de plata prin telefonul mobil, dezvoltat cu Mastercard, care ofera clientului posibilitatea de a evita procesul clasic de scanare si plata a produselor la casele de marcat.
AuchanSpeedy este utilizat in prezent intr-un proiect-pilot care se desfasoara intr-un magazin din Milano si intr-un supermarket din Brescia. In a doua etapa, acesta va fi implementat in 50 de puncte de vanzare din Italia, pana la sfarsitul lui 2018.
 

Prin intermediul acestei aplicatii, ce urmeaza a fi disponibila in toate magazinele Auchan din Italia, le este oferita clientilor o solutie practica de plata, care elimina statul la casele de marcat.
Odata inregistrat pe aceasta aplicatie, disponibila pentru sistemele de operare iOS si Android, clientul isi scaneaza produsele cu ajutorul smartphone-ului sau si le gaseste in cosul virtual. La sfarsitul cumparaturilor, nu trebuie sa treaca pe la casa de marcat, ci doar sa se indrepte spre iesire, rezumatul cosului fiind afisat in aplicatie. Clientul isi valideaza apoi plata prin intermediul cartii de credit atasate pe care o activeaza, la alegere, prin amprenta, recunoastere faciala sau cod PIN.
Pentru a demonstra ca a facut plata, in special in cazul controalelor aleatorii la iesirea din magazin, o chitanta este trimisa cumparatorului prin e-mail si arhivata direct in aplicatie.