Mercedes-Benz Vans anunță vânzarea a 7 milioane de autovehicule comerciale ușoare în întreaga lume, în ultimii 30 de ani. Acest moment a fost marcat, săptămâna trecută, printr-o tranzacție ce a avut loc în Germania, când un eSprinter a fost achiziționat de către o brutărie din Oschatz, landul Saxonia.
Această tranzacție a consemnat vânzarea de către Mercedes-Benz Vans, din 1992 și până în prezent, a 7 milioane de autovehicule comerciale ușoare. Portofoliul actual al companiei include modelele Sprinter, Vito și Citan, cu variantele electrice eSprinter, eVito și eCitan.
„7 milioane de autovehicule comerciale ușoare. Acesta este un succes imens”, a declarat Klaus Rehkugler, șeful diviziei de vânzări și marketing Mercedes-Benz Vans. „Autovehiculul aniversar este unul dintre cele mai bine vândute modele ale noastre. Sprinter și-a demonstrat valoarea în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare de dimensiuni mari încă din 1995. Acum se află la cea de-a treia generație, fiind disponibil și în variantă electrică din anul 2019. În 2022 vom continua povestea de succes a autovehiculelor comerciale ușoare și vom convinge și mai mulți clienți”.
Popularitatea autovehiculelor comerciale ușoare Mercedes-Benz
Cele trei modele, furgoane pentru transportul diferitelor tipurilor de mărfuri, cele destinate transportului de pasageri, cât și celelalte variante, sunt extrem de populare. Piețele importante din Europa sunt: Germania, Marea Britanie, Franța și Spania. De asemenea, Sprinter are o prezență puternică în SUA, unde Vito este vândut ca Metris. În China, vânzările Vito au crescut considerabil în 2021, comparativ cu anul precedent.
eSprinter, autovehiculul aniversar, este un model electric, dezvoltat pentru a răspunde nevoilor actuale ale clienților.
Primul model Sprinter a fost lansat pe piață în 1995, ceea ce îl face cel mai cunoscut model din portofoliul de produse actual, având cea mai lungă expunere pe piață.
Vito este disponibil în segmentul de dimensiuni medii din anul 2003, iar în 2012, a fost lansat Citan, cel mai mic autovehicul comercial ușor din gama Mercedes-Benz Vans.
Primul model eSprinter a părăsit linia de producție din Düsseldorf la sfârșitul anului 2019. Prin versiunea electrică, Mercedes-Benz se adresează cerințelor în schimbare ale societății, ale clienților și ale partenerilor care caută soluții de mobilitate durabilă.
Furgonul eSprinter, cu o masă maximă tehnică admisibilă de 3.500 de kilograme, în versiunea cu acoperiș înălțat este echipat cu o funcție integrată de încărcare rapidă pentru reîncărcarea bateriei de la 10 la 80% în aproximativ 25 de minute . Volumul de încărcare de 11 m³ este disponibil în întregime, deoarece bateriile sunt instalate în podeaua autovehiculului. Acționarea electrică antrenează roțile din față cu o putere de 85 kW și un cuplu motor de până la 295 Nm. Sprinter și eSprinter sunt foarte populare în rândul clienților din multe domenii de activitate, fie că este vorba de servicii de curierat, companii de construcții sau IMM-uri. În 2021, Mercedes-Benz a livrat clienților peste 215.000 de autovehicule Sprinter și eSprinter.
Printr-o investiție de 350 de milioane de euro, Mercedes-Benz Vans a dezvoltat noua Platformă Electrică Versatilă pentru segmentul de autovehicule comerciale ușoare mari. Platforma inovatoare va fi baza tehnică pentru noua generație eSprinter.
În acest fel, divizia companiei germane accelerează către electrificarea completă și urmează să pună la dispoziție toată gama de modele cu transmisie electrică, cu focus pe fiabilitate, calitate și costul total de proprietate optimizat (TCO). Elementele de bază ale noii platforme sunt trei module care permit cea mai bună flexibilitate posibilă în dezvoltarea și proiectarea diferitelor tipuri de caroserii. Aceasta permite noi configurații de caroserie pentru eSprinter, configurații anterior disponibile pentru motoarele cu ardere internă, spune Mercedes-Benz Vans.
„Următoarea generație eSprinter ne va permite să facem disponibile mai multe variante de caroserie. Acest lucru ne va asigura pe viitor că îndeplinim cerințele clienților noștri din mai multe sectoare, oferind în același timp avantajele fără emisii ale transmisiei electrice”, a declarat Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans.
Divizia Vans accelerează strategia de electrificare și are intenția de a rămâne liderul pieței de autovehicule electrice prin dezvoltarea rapidă a noii Platforme Electrice Versatile pentru segmentul de autovehicule comerciale ușoare mari. Această platformă inovatoare va sta la baza următoarei generații de eSprinter, un produs care va viza cele mai bune performanțe ale acestei clase. Cu o investiție de 350 de milioane de euro, Platforma Electrică Versatilă va juca un rol cheie în planurile Mercedes-Benz Vans pentru transportul fără emisii și va oferi soluții optime, inclusiv pentru SUA și Canada. Deoarece producția următoarei generații eSprinter va fi neutră din punct de vedere CO2, acesta va fi încă un pas către realizarea „Ambiției 2039” a concernului Daimler.
Astăzi, Mercedes-Benz Vans este deja liderul pieței autovehiculelor electrice, cu o cotă de piață de peste 30% din segmentele de autovehicule comerciale ușoare mijlocii și mari din Europa. După eVito și eSprinter, Mercedes-Benz Vans va acoperi în cele din urmă gama autovehiculelor electrice în toate segmentele de transporturi comerciale cu viitorul eCitan.
Mercedes-Benz Vans și-a reorientat strategia în conformitate cu divizia de autoturisme, concentrându-se pe următoarele domenii:
Platforma Electrică Versatilă Mercedes-Benz
Elementele de bază ale noului concept sunt trei module care permit libertate în dezvoltarea și designul diferitelor tipuri de caroserii:
Ansamblul frontal conceput uniform cuprinde toate componentele de înaltă tensiune, inclusiv componentele de încărcare și convertorul CC/CC. Prin urmare, modulul poate fi combinat fără modificări cu toate variantele de autovehicule, indiferent de ampatament, capacitatea bateriei și caroseria acestora.
A doua componentă este bateria de înaltă tensiune integrată în podeaua autovehiculului. Pe viitor, va fi posibilă alegerea din trei variante de capacitate a bateriei. Acest lucru permite clienților să aleagă configurații de autonomie și sarcină utilă în funcție de domeniului lor de activitate. Datorită diferitelor capacități de baterii, următoarea generație eSprinter va răspunde dorințelor clienților în ceea ce privește cerințele specifice TCO, de la operațiuni de transport în interiorul orașului la rute interurbane.
Al treilea pilon al construcției modulare este puntea spate acționată electric, care va fi utilizată în conformitate cu principiul comutării pieselor între toate variantele de autovehicule comerciale ușoare echipate cu transmisie electrică. Motorul electric compact și puternic este integrat în modulul din spate și este proiectat în așa fel încât toate variantele constructive, de la furgon și transport pasageri până la variante de șasiu-cabină pentru caroserii închise, pot fi implementate fără probleme pe o singură platformă.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit