
Mercedes-Benz România anunță că Amanda Zhang (43 de ani), Senior Manager Marketing Communications în cadrul Mercedes-Benz AG, va prelua funcția de CEO de la Martin Schulz (47 de ani), începând cu 1 martie 2021. După un mandat de 2 ani la conducerea Mercedes-Benz România, în care a îndrumat echipa locală de-a lungul unei perioade fără precedent, Martin Schulz va prelua funcția de Președinte și CEO al Mercedes-Benz Cars Middle East.
Cariera Amandei Zhang a debutat cu un Program Internațional de Management în cadrul Daimler, acum aproape 20 de ani. De atunci, a supervizat proiecte internaționale complexe precum „Journey to China” – care a constat în transferarea operațiunilor de vânzări din Hong Kong în Beijing. De asemenea, Amanda Zhang a contribuit semnificativ la consolidarea performanțelor echipei de Sales Market Management din Japonia și la dezvoltarea echipei de Product Management și Marketing din Regiunea Europa. Începând cu 2016, Amanda a fost implicată direct în elaborarea unui centru de competență dedicat zonei de Product Management și Marketing, cu două locații în Europa, dezvoltând totodată proiecte locale și regionale în 18 piețe europene. Amanda Zhang are o vastă experiență în senior management și o expertiză amplă, dobândite în urma proiectelor de succes în cadrul Daimler, aptidudini cheie pentru a conduce Mercedes-Benz România către mobilitatea viitorului din toate punctele de vedere.
Precum Amanda Zhang, Martin Schulz s-a alăturat companiei Mercedes-Benz în urmă cu 20 de ani, iar parcursul său profesional a inclus roluri în mai multe țări. Înainte de poziția de CEO al Mercedes-Benz România, Martin a coordonat activitățile de Sales & Marketing din Vietnam și Thailanda şi, din 2016, a ocupat funcția de Head of Product & Marketing, Mercedes-Benz Korea.
Revista Tranzit a acordat premiile pentru cei mai eficienţi operatori de transport persoane în cadrul celei de-a zecea ediţii a Galei Tranzit, care a avut loc pe 29 octombrie 2020, la hotelul Ramada Parc din Bucureşti. Partenerii evenimentului au fost Anadolu Automobil Rom, Mercedes-Benz România, IFPTR, Otokar, VW Autovehicule Comerciale, CTP Cluj Napoca şi Federaţia Transportatorilor Urbani, Suburbani şi Metropolitani de Călători.
Evenimentul s-a desfăşurat într-un cadru restrâns, limitat de pandemie, şi a reunit 20 dintre cele mai profitabile companii de transport din ţară. În analiza pentru desemnarea câştigătorilor la cele două categorii – Transport urban şi Transport naţional – au fost luate în calcul cifrele financiare realizate de companii în ultimul an fiscal încheiat, respectiv 2019, din punct de vedere al profitului, cifrei de afaceri, activelor, creanţelor şi datoriilor, evoluţia tuturor acestor prametrii comparativ cu rezultatele din anul precedent (2018), precum şi media ultimilor 4 ani. De asemenea, pentru a înţelege cât mai bine dinamica rezultatelor financiare obţinute au fost făcute interviuri tematice cu managerii companiilor finaliste.
La categoria „Cel mai eficient operator de transport urban” cei 5 finalişti au fost: CT Bus, CTP Cluj-Napoca, RATBV, SCTP Iaşi şi Tursib. Din cauza problemelor cu pandemia, la ceremonie nu au reuşit să fie prezenţi decât reprezentanţii primilor doi clasaţi. Este vorba despre SCTP Iaşi, ocupantul locului al doilea, şi CTP Cluj-Napoca, care şi-a adjudecat pentru al doilea an consecutiv titlul de cel mai eficient operator urban. Locul al treilea a revenit companiei de transport public din Braşov, iat CT Bus şi Tursib au rămas cu poziţia meritorie de finalişti. O menţiune specială (extra-concurs) a fost făcută pentru STB SA: operatorul bucureştean, care are un volum de activitate uriaş comparativ cu celelalte companii de transport urban din ţară, a încheiat al doilea an pe plus, dovadă a faptului că schimbarea statutului în societate comercială şi managementul nou şi-au pus amprenta în mod pozitiv pe evoluţia companiei.


La categoria „Cel mai eficient operator de transport naţional”, podiumul a avut de această dată, în premieră, o egalitate: Pito Trans (Arad) – câştigătorul de anul trecut – şi Livio Dario (Alba) s-au clasat la egalitate, pe locul al doilea. Poziţia a treia a fost ocupată de Tarsincom (Suceava), iar pe poziţia întâi a revenit Tabita Tour (Bistriţa-Năsăud), după un 2019 de succes, cu creşteri pe toate palierele – profit, cifră de afaceri – şi cu investiţii de peste un milion de euro în flota de transport.
Toţi finaliştii premiilor de eficienţă au obţinut rezultate remarcabile în 2019, iar nominalizarea primită – pentru unii în premieră – reprezintă recunoaşterea meritelor deosebite şi a strategiei de business de succes. În acest an au urcat pe scena Galei Tranzit companile Antares Transport (Vâlcea), Atlassib (Sibiu), Continental Fast Line (Argeş), Fany Prestări Servicii (Cluj) şi Gegi (Galaţi). Tot printre finalişti – fără a fi prezenţi fizic la Gală – s-au numărat şi DST (Prahova) şi Teşan Prest (Bihor). Felicitări tuturor!
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit