Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Truck urmărește obiectivul unui transport complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel local. Producătorul demonstrează acest lucru cu un portofoliu larg de vehicule complet electrice la IAA Transportation 2022 de la Hanovra.

Vedeta standului Daimler Truck este camionul de mare tonaj pentru distanțe lungi Mercedes-Benz eActros LongHaul pe baterii, pe care producătorul îl prezintă pentru prima dată publicului. Modelul de serie eActros LongHaul are o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare a bateriei și este capabil să se încarce cu 1 MW. Pregătirea pentru producția de serie este planificată pentru anul 2024.

O altă inovație prezentă la târg este Mercedes-Benz eActros 300 cu baterii electrice, în versiune autotractor, pentru transporturi flexibile de distribuție grea. În plus, Daimler Truck a anunțat modelul Mercedes-Benz eAtego electric pe baterii pentru segmentul de vehicule medii.

Ca un alt punct de atracție, producătorul prezintă la IAA FUSO Next Generation eCanter, un vehicul ușor, electric pe baterii, pentru sarcini ușoare – care își sărbătorește premiera europeană la IAA Transportation la doar 2 săptămâni după premiera sa mondială.

Până în 2030, vehiculele comerciale care sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 în timpul rulării ar trebui să reprezinte până la 60% din vânzările Daimler Truck pe piețele din UE30. Apariția Daimler Truck la IAA din acest an este prima sa apariție ca o companie DAX independentă.

În calitate de divizie a Daimler Truck, Daimler Buses, lider mondial în producția de autobuze, și-a stabilit, de asemenea, obiectivul de a avea un portofoliu de vehicule complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Daimler Buses își propune să ofere modele CO2-neutre în fiecare segment până în 2030. Pe lângă Mercedes-Benz eCitaro, un vehicul electric pe baterii, care este produs în serie din 2018, Daimler Buses intenționează să lanseze primul autobuz interurban complet electric începând cu 2025.

Primul autocar pur electric va urma de la sfârșitul acestui deceniu. În cadrul conferinței de presă de duminică seara, Daimler Buses a prezentat în premieră mondială următoarea generație a autocarelor Setra TopClass și ComfortClass cu un sistem de propulsie convențional eficient. Din punct de vedere al designului, aceste modele prezintă noua imagine a familiei și stabilesc standarde pentru sistemele de siguranță și asistență cu Active Brake Assist 5 standard și Active Drive Assist 2 opțional.

Martin Daum, CEO Daimler Truck: „De la ultima ediție a IAA, de acum 4 ani, am avansat cu viteză maximă în ceea ce privește tranziția către un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Anul acesta avem deja în portofoliu opt vehicule de serie pur electrice pe baterii. Cu toate acestea, nu este suficient doar să oferim vehiculele potrivite. Clienții noștri au nevoie, de asemenea, de o infrastructură adecvată. Suntem activi aici la o mare varietate de niveluri. Pentru o dezvoltare rapidă, este esențial ca întreaga industrie și guvernele să colaboreze.”

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Ne extindem continuu portofoliul de camioane electrice cu baterii. Ne concentrăm pe oferirea unor avantaje clare clienților noștri. Prin urmare, camioanele noastre electrice sunt proiectate special pentru e-mobilitate, ceea ce le conferă o mai bună manevrabilitate, eficiență energetică și durabilitate.”

Karl Deppen, CEO Daimler Truck Asia: „La FUSO, suntem lideri în electrificarea vehiculelor comerciale. De la introducerea seriei mici FUSO eCanter în urmă cu cinci ani, am acumulat o experiență vastă și feedback valoros din partea clienților care utilizează camioanele în operațiunile zilnice. Cu noua generație eCanter, oferim acum clienților noștri soluții de e-mobilitate personalizate pentru o gamă largă de aplicații. Făcând următorul pas prin extinderea portofoliului nostru de produse și prin intrarea în producția la scară largă, continuăm să fim lideri în transportul durabil al viitorului.”

Till Oberwörder, CEO Daimler Buses: „Am realizat deja multe în ceea ce privește electrificarea cu eCitaro și cu serviciile respective, inclusiv infrastructura, construcția, soluțiile IT și instruirea. Pe lângă progresul continuu al eCitaro, autobuzele interurbane și autocarele sunt acum în centrul activităților noastre de dezvoltare. Pentru aceasta, am definit o foaie de parcurs clară.”

eActros LongHaul de la Mercedes-Benz Trucks – un prototip concept pentru transportul de mare tonaj pe distanțe lungi – a câștigat premiul 2023 Truck Innovation Award.

Prestigiosul premiu a fost înmânat lui Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks, în timpul conferinței de presă la IAA Transportation din Hanovra, Germania.

Premiul Truck Innovation Award – care recunoaște schimbările tehnologice enorme și tranziția energetică din cadrul sectorului auto – a fost acordat de juriul International Truck of the Year (IToY). Acest grup este format din 25 de redactori de vehicule comerciale și jurnaliști de rang înalt reprezentând principalele reviste de camioane din Europa și Africa de Sud. România este reprezentată în acest juriu de revista Tranzit.

Cu 112 voturi în favoarea sa, camionul cu baterii electrice (BEV) al Mercedes-Benz Trucks a surclasat ZF eTrailer, gama complet electrică Volta Trucks Zero și vehiculele alimentate cu pile de combustie Faun Enginius pentru uz municipal.

Membrii IToY au lăudat caracteristicile avansate ale modelului eActros LongHaul, care utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fier cu încărcare rapidă și durată lungă de viață (LFP), precum și rapiditatea procesului de cercetare și dezvoltare al Mercedes-Benz Trucks.

Într-adevăr, anunțat pentru prima dată în 2020, eActros LongHaul este deja supus unor teste intensive, va ajunge pe drumurile publice în acest an, iar prototipurile aproape de producție vor merge la clienți pentru teste de utilizare în condiții reale în 2023.

Jurnaliștii de la ITOY au apreciat, de asemenea, dimensiunile compacte ale ansamblului tractor, care, într-un ampatament de 4 m, găzduiește 3 pachete de baterii cu o capacitate totală instalată de peste 600 kWh și 2 motoare electrice, ca parte a unei e-axe noi, cu o putere continuă de 400 kW.

Rezumând votul juriului, președintele International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a declarat: „Ambele modele sunt foarte bune: Mercedes-Benz eActros LongHaul deschide un nou capitol spre e-mobilitate. Este o dovadă că tranziția către un transport pe distanțe lungi neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 este un obiectiv realizabil, bazându-se pe soluții de înaltă tehnologie și pe eforturi continue de cercetare și dezvoltare.”

Conform regulilor IToY, un candidat la Premiul pentru inovație în domeniul camioanelor trebuie să fie un vehicul cu o tehnologie avansată, cu o greutate brută a vehiculului de peste 3,5 tone, echipat cu un sistem de propulsie sau de combustibil alternativ. În caz contrar, acesta trebuie să prezinte soluții specifice de înaltă tehnologie în ceea ce privește conectivitatea (sisteme de conducere semi- sau complet autonome), capacitatea de pluton sau servicii de asistență avansate, cum ar fi diagnosticarea la distanță.

Premiul International Truck of the Year (IToY) a fost lansat inițial în 1977 de către jurnalistul britanic și legendarul editor al revistei TRUCK, Pat Kennett. Astăzi, cei 24 de membri ai juriului reprezintă reviste de top din domeniul vehiculelor comerciale din întreaga Europă. În plus, în ultimii ani, grupul IToY și-a extins sfera de influență prin numirea unor “membri asociați pe piețele de camioane în creștere din China, India, Africa de Sud, Australia, Brazilia, Japonia, Iran, Noua Zeelandă, Israel și Malaezia. În total, numărul combinat de cititori ai operatorilor de camioane din cele 24 de reviste ale membrilor cu juriu complet ale IToY și din cele ale celor 10 membri asociați depășește 1.100.000.

Grupul IToY dorește să mulțumească companiei Dekra pentru că a colaționat în mod independent toate voturile membrilor juriului IToY și a certificat rezultatul final. Istoria Dekra începe cu automobilul. În 1925, Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V. a fost înființată la Berlin pentru a asigura siguranța rutieră a mobilității în plină dezvoltare. Astăzi, cele opt divizii de servicii ale Dekra – Inspecția vehiculelor, Revendicări și expertiză, Testarea produselor, Inspecția industrială, Consultanță, Audituri, Formare și Muncă temporară – oferă un portofoliu larg de servicii. Acest portofoliu se concentrează pe siguranța pe șosea, la locul de muncă și acasă pe cinci continente și în 60 de țări din întreaga lume. Dekra are aproximativ 44.000 de angajați și generează o cifră de afaceri de aproximativ 3,4 miliarde de euro.