După lansarea a două noi modele în 2021 – Actros F, cu accent pe funcționalitate, şi respectiv ediția limitată Actros Edition 2, Mercedes-Benz Trucks introduce acum versiunea Actros L, cel mai mare și mai exclusivist camion din această serie. Vehiculul, cu propulsie diesel convențională, poate fi comandat la nivel european începând de la 1 iulie 2021. Startul producției va fi în noiembrie 2021.
Cabina şoferului – în variantele StreamSpace, BigSpace și GigaSpace – are 2,5 m lăţime și oferă un interior extrem de spațios. Podeaua plană, posibilă graţie lipsei tunelului motor, creează o ambianță confortabilă, iar izolația fonică și termică au fost optimizate. Poziția de condus a șoferului, coborâtă cu 40 de mm, asigură o vedere confortabilă asupra drumului.
La capitolul siguranţă, Actros L dispune de o paletă largă de echipări opţionale ce include Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist, ABA 5 și sistemul MirrorCam, care înlocuiește oglinzile convenționale, dar şi cu asistenţa la viraj Active Sideguard Assist S1X, care, în comparație cu sistemul anterior S1R, nu doar că avertizează șoferul cu privire la deplasarea pietonilor sau a bicicliștilor pe partea copilotului, ci e capabil să inițieze manevra automată de frânare la viteze de virare de până la 20 km/oră pentru a opri vehiculul, dacă șoferul nu reușește să răspundă la timp la avertizări.
O altă opțiune de echipare pentru Actros L este a doua generație Active Drive Assist (ADA 2), care poate menține automat distanța față de vehiculul din față, poate accelera și poate conduce autonom, dacă sunt îndeplinite condițiile de sistem necesare, cum ar fi o rază de curbă suficientă sau marcaje rutiere clar vizibile. În plus, ADA 2 include funcția de asistență pentru oprirea de urgență, care poate iniția o oprire de urgență dacă șoferul nu mai controlează volanul, în ciuda avertismentelor vizuale și sonore. Dacă vehiculul se oprește, sistemul poate acționa automat noua frână electronică de parcare. În plus, ușile sunt deblocate, astfel încât să se poată ajunge direct la șofer în caz de urgență medicală.
Sistemul inteligent de control al vitezei – Predictive Powertrain Control (PPC) ia în considerare topografia, condiţiile de trafic şi restricţiile de circulaţie, optimizând consumul de carburant cu 3-5%. De asemenea, noul afișaj Eco-Support din Multimedia Cockpit Interactive (de asemenea, opţional) îl ajută pe șofer să adopte un stil de conducere cât mai economic posibil. Special pentru Actros L sunt incluse afișaje pentru greutatea totală a vehiculului, a semiremorcii și a sarcinii pe puntea față, chiar și pentru camioanele cu semiremorcă cu suspensie pneumatică parțială. Odată cu achiziţia Multimedia Cockpit Interactive se oferă acces şi la Mercedes-Benz Truck App Portal, care permite companiilor de transport să profite de noile oportunități de conectivitate și să-și echipeze vehiculele cu aplicații ce îmbunătățesc eficiența și confortul, cum ar fi serviciile telematice de la FleetBoard (Time Management, Mapping, Driver Card sau Mass Memory Download).
Camioanele Mercedes-Benz Actros vor putea efectua în curând plăţi de carburant. Primele teste practice au fost efectuate la stațiile Shell din Stuttgart (Germania), funcția de plată fiind adăugată la sistemul computerizat al vehiculelor. Pentru a putea facilita efectuarea plăţilor din Truck Wallet, specialiştii Mercedes-Benz Trucks au instalat funcţii noi computerului de bord, iar Shell a dezvoltat un prototip de card digital de combustibil compatibil cu noul Truck-ID. Cardul este activat de interfaţa de programare a aplicaţiei (API) Shell SmartPay, iar Truck-ID-ul funcționează ca o carte de identitate integrată, astfel încât tranzacțiile sunt atribuite în mod unic vehiculului și semnate automat de vehiculul însuși. API-ul Shell SmartPay funcționează ca un transmițător de date și permite digitalizarea cardurilor de combustibil și plățile pentru combustibil pe site-urile Shell, prin intermediul sistemelor de computer de bord pentru camioane.
În cadrul testelor practice efectuate la începutul lui mai, camioanele Mercedes-Benz Actros – vehicule obișnuite din serie, al căror software a fost completat pentru a include funcțiile de autorizare a serviciilor de plată – au plătit automat combustibilul la stațiile Shell din Stuttgart.
Componenta esențială a verificărilor de securitate este potrivirea locației GPS a camionului și a stației de alimentare. Doar dacă ambele sunt corelate cu succes, pompa este activată.
Primele teste pilot au avut loc în 2019, într-un fel de condiții de laborator, a explicat Dr. Helge Königs, șeful proiectului Truck-ID & Truck Wallet la Daimler Trucks. „Prin integrarea API-ului Shell SmartPay am dezvoltat împreună un card digital de combustibil, care este o alternativă electronică excelentă, ce s-a dovedit extrem de practică și avantajoasă. După finalizarea testelor suplimentare, ne vom concentra pe transferul tehnologiei în producția de serie. Obiectivul nostru este să stabilim Truck Wallet, inclusiv Truck-ID, ca bază pentru o gamă largă de portofolii de servicii digitale în interacțiuni mașină-mașină”.
Plățile digitale vor reduce efortul administrativ al companiilor de transport și vor contribui la combaterea fraudei cu combustibil. Potrivit estimărilor experților, pierderea anuală la nivel european cauzată de furtul de motorină ce implică camioanele grele se ridică la milioane de euro.
În practică, ideea din spatele abordării Shell și Mercedes-Benz Trucks ar putea însemna că, la sediul companiei de transport, un manager de flotă alocă online un card de combustibil digital camionului cu ajutorul interfeței-utilizator a Truck Wallet. Aplicația de navigație conectată îl informează pe șoferul camionului de îndată ce este nevoie de realimentare și indică cea mai apropiată stație de alimentare posibilă a Shell. Când șoferul a confirmat stația de alimentare selectată din sistem și a ajuns la locaţie, aplicația cere numărul pompei de combustibil pe care a selectat-o. După ce șoferul a alimentat camionul, sistemul Shell comunică cantitatea de combustibil achiziționată împreună cu codul pompei şi preţul total către Truck Wallet. Dacă toate datele sunt corecte, șoferul primește validarea prin sistemul de navigație al camionului și îşi poate continua călătoria. În același timp, compania de transport primește date relevante pentru factură despre procesul de realimentare Truck Wallet-ul vehiculului corespunzător.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit